• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Annna84
    Enkeli skrev 2021-03-06 13:38:00 följande:

Hur ska jag tänka tror ni? Hon sa ?det kan vara foster , det kan dyka upp så här. Men kan också vara missfall. Vi måste vara säkra?

Hej! Å vad jobbigt att det svänger så fram och tillbaka. Hur mår du idag? Jag skulle avvakta och hoppas på att det är en liten där inne. Hoppas hoppas!

Jag har aldrig kommit så långt i processen men jag har läst om andra som fått som dig, tom säck och sen inför skrapning kollar man igen och ser att det finns ett foster
  • Annna84

Hej alla! Idag testade jag, rd5 med blastocyst. Jag vet att det är jättetidigt men hade ändå hoppats på ett svagt streck, men det var helt helt blankt. Testade även med cb testa tidigt, helt blankt det också. Usch, blir så nedslagen. Kan det finnas en chans ändå?

• Dhalia
    Annna84 skrev 2021-03-07 10:07:56 följande:

Hej alla! Idag testade jag, rd5 med blastocyst. Jag vet att det är jättetidigt men hade ändå hoppats på ett svagt streck, men det var helt helt blankt. Testade även med cb testa tidigt, helt blankt det också. Usch, blir så nedslagen. Kan det finnas en chans ändå?

De kan fortfarande va för tidigt testa om 2 dagar igen. Tror dag 12 ger bäst indikation utan att ge negativa resultat, dvs om 5 dagars blasto testa rd 7.
  • Annna84
    Dhalia skrev 2021-03-07 10:35:07 följande:

De kan fortfarande va för tidigt testa om 2 dagar igen. Tror dag 12 ger bäst indikation utan att ge negativa resultat, dvs om 5 dagars blasto testa rd 7.

Jag ska försöka tänka så, att det kan vara för tidigt. Fy vilken terror detta är, vill bara få ett plus. Hur mår du?
  • Enkeli
    Annna84 skrev 2021-03-07 10:00:43 följande:

Hej! Å vad jobbigt att det svänger så fram och tillbaka. Hur mår du idag? Jag skulle avvakta och hoppas på att det är en liten där inne. Hoppas hoppas!

Jag har aldrig kommit så långt i processen men jag har läst om andra som fått som dig, tom säck och sen inför skrapning kollar man igen och ser att det finns ett foster

Tack snälla! Jag kräktes nyss första gången för idag, börjat må illa sen 3-4 dagar så jag kräks från lunch till kväll några gånger. Så jäkla jobbigt om detta är missfall. Är detta graviditet så tar jag detta såklart på ett annat sätt. Då är det inga problem! Tiden går såååå sakta så sakta. När människan inte vet om man ska bearbeta sorgen eller ha glädje, det är så fruktansvärt då
  • Enkeli
    Annna84 skrev 2021-03-07 10:07:56 följande:

Förstår! Jag var likadan. Men rd 5 är tidigt, har också blasto. Du har iaf de känsliga testerna, som mäter 10enheter? Hur många ivf har du gjort?
  • Annna84
    Enkeli skrev 2021-03-07 14:14:46 följande:

Tack snälla! Jag kräktes nyss första gången för idag, börjat må illa sen 3-4 dagar så jag kräks från lunch till kväll några gånger. Så jäkla jobbigt om detta är missfall. Är detta graviditet så tar jag detta såklart på ett annat sätt. Då är det inga problem! Tiden går såååå sakta så sakta. När människan inte vet om man ska bearbeta sorgen eller ha glädje, det är så fruktansvärt då

Hoppas hoppas att det är ett gott tecken, det låter ju ändå positivt, fy sjutton vad det är jobbigt att inte veta. Så på fredag ska de göra ett ultraljud igen?
  • Annna84
    Enkeli skrev 2021-03-07 14:16:44 följande:

Förstår! Jag var likadan. Men rd 5 är tidigt, har också blasto. Du har iaf de känsliga testerna, som mäter 10enheter? Hur många ivf har du gjort?

Det är ju väldigt tidigt, men samtidigt borde det visa någonting med de tidiga 10enheter-testerna.Men jag ska testa igen ikväll och imorgon bitti (kan inte låta bli) efter det ska jag iväg på en jobbresa och kan inte med att ta ett negativt besked. På onsdag är det beräknad mens....

Jag minns att du också testade väldigt tidigt, blev besviken men sen fick ett plus?

Jag har gjort 3st hela ivf-behandlingar och 5st insättningar under loppet av ett år. På min första behandling fick vi ingen insättning alls. Så hittills har vi gått igenom 5st besvikelser, förra tog sig och jag blev gravid, men en vecka senare kom det blod.

Hur har din IVF-resa sett ut?
  • AndraSladdis
    Enkeli skrev 2021-03-07 14:14:46 följande:

Illamående är inget missfallstecken såvitt jag vet, utan det låter som ett gravidsymptom. Sen kan hcg vara kvar i kroppen ett tag oavsett, så man kan inte helt utesluta missfall. Men hoppas att det är en därinne!
  • Always choklad
    Always choklad skrev 2021-03-06 08:49:09 följande:

b

Testat just nu inte en tillstymmelse till pluss. Att min kropp blivit så lurad av alla preparat..

Blir nog inte mörkare än så här pga lutinus. Har förbrukat 3 ägg på raken nu till ingen nytta känns det som. Har ett fjärde fryst, sen blir de å börja om med sprutor..

Är arg är ledsen är matt och känner mig värdelös och förbrukad. Varför lyckades jag inte övertala min sambo att börja försöka tidigare. Han trodde det bara går på en gång.

Jag hade mina misstankar att nä så är det inte. Var och varannan man känner har någon oönskat abort de tagit bort när de var yngre men aldrig jag..

Aldrig varit aktuellt nånsin även om kondom gått sönder, kört utan och utlösning utanför U namn it. Denna gång skulle det ju gå. Ej naturlig cykel, lutinus, progynon, embryoblut, trombyl!

Går det ens att göra något annat detta gick inte ändå..Ska sluta med alla preparaten nu..

Ligger och väntar på att blodet ska börja rinna..

Hej tack för all stöttning det värmer <3

Igår gjorde jag ingenting grät åt sov såg fantasy serier sov grät åt mat sambon gjorde allt mat städ tvät osv.

Blodet har inte börjat rinna än brösten är ftf stora och magen är svullen det har bara kommit väldigt lite blod på papperet när jag stack in fingret annars inget.

Ska ringa kliniken imorgon om det inte händer något ikväll/imorgon och be dem boka in ett läkarbesök med ultraljud och blodprov i veckan.

Tidigare när jag slutat med lutinus samma dag eller nån dag efter neg graviditetstest har det kommit igång samma dag.

Andra gånger har det startat innan neg gravtest även fast jag haft lutinus.

Nån som haft liknande att det inte kickar igång?
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020