• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Clemmentina
    AndraSladdis skrev 2021-03-14 09:53:18 följande:

Har inte varit så aktiv i tråden på sistone då det varit en massa väntan för mig. Läser dock en hel del.

Men nu är FET planerad för tisdag! Hoppas så att det blir äntligen av nu efter flera månaders väntan, att det sista ultraljudet ser bra ut, embryot klarar upptiningen och så. Förväntansfull! :)

Åh vad spännande! Håller tummarna! :)
  • Inalina
    Asplövet18 skrev 2021-03-15 08:31:39 följande:

Ruvardag 7 med blastocyst. Vågar man lita på detta? <3

Hej!!! Absolut!!! STort grattis vad härligt!! Hjärta  Se till o njut nu!! är det första plusset?

är def avis här, är på RD 6 men inte ens en skugga dök upp på testet så blir nog tyvärr inget denna gången för oss. 
  • Inalina

Hej alla, minns inte om någon tar tillskott här för att förbättra äggkvalitet, i så fall vad exakt är det ni tar och vilken dos? Tack snälla =)

• Asplövet18
    Inalina skrev 2021-03-15 08:34:55 följande:
    Hej!!! Absolut!!! STort grattis vad härligt!! Hjärta  Se till o njut nu!! är det första plusset?

är def avis här, är på RD 6 men inte ens en skugga dök upp på testet så blir nog tyvärr inget denna gången för oss. 
    Tusen tack <3 <3 Ja det är vårt första Plus någonsin! aldrig sett ett innan <3

en liten del av mig är fortfarande orolig att det är ovitrellen som spökar...

Åh, men det kan ju också vara tidigt :( hoppas dina misstankar är felHjärta
  • Asplövet18
    Inalina skrev 2021-03-15 10:52:20 följande:

Hej alla, minns inte om någon tar tillskott här för att förbättra äggkvalitet, i så fall vad exakt är det ni tar och vilken dos? Tack snälla =)

Jag tog holistic q10 1 tablett och 6mg melatonin (melatan), samt thorn magnesium, thorn prenatal, torskleverolja, d-vitamin 2500 ie varannan dag. Vet inte om det hjälpte men antar att kvaliteten på mina ägg var bra men dålig kvantitet (4/5 ägg blev blastisar till frysen). Hjärta Fortsätter endast med prenatal för vågar inte ta några andra, ska fråga läkaren när jag meddelar resultat om jag kan/bör fortsätta med några av de andra med.
  • Inalina
    Asplövet18 skrev 2021-03-15 10:58:24 följande:

Tusen tack <3 <3 Ja det är vårt första  någonsin! aldrig sett ett innan <3

en liten del av mig är fortfarande orolig att det är ovitrellen som spökar...

Åh, men det kan ju också vara tidigt :( hoppas dina misstankar är fel

Hehe det där är INTE ovitrellen! Tro mig, den kan Max vara kvar i 10 dagar och det var läängesen nu;) så du är def gravid!! =)

Men oj vad många olika tillskott du tog, hur kom det sig? Verkade ju som sagt ge väldigt bra resultat i alla fall, det måste jag ju testa! Tack!
  • Clemmentina
    Inalina skrev 2021-03-15 10:52:20 följande:

Jag tar följande för att förbättra äggkvalitet: q10, inositol och melatonin.

Allt som allt tar jag detta:

Thorne prenatal 3 tabletter per dag

D-vitamin (i flytande form)

800 mg omega 3

Q10 från Pharma Nord (400 mg fördelat på 200 mg morgon och 200 mg på lunch)

Nac 600 mg

Inositol (mellan 3000-4000 mg per dag fördelat på två tillfällen)

3 mg melatonin (endast under sprutperioden)
  • Clemmentina
    Asplövet18 skrev 2021-03-15 11:00:32 följande:

Jag tog holistic q10 1 tablett och 6mg melatonin (melatan), samt thorn magnesium, thorn prenatal, torskleverolja, d-vitamin 2500 ie varannan dag. Vet inte om det hjälpte men antar att kvaliteten på mina ägg var bra men dålig kvantitet (4/5 ägg blev blastisar till frysen).  Fortsätter endast med prenatal för vågar inte ta några andra, ska fråga läkaren när jag meddelar resultat om jag kan/bör fortsätta med några av de andra med.

Läkaren kommer säga att du ska sluta med allt utom möjligen d-vitamin och multivitaminer. Det finns studier som möjligen indikerar att q10 och vissa andra antioxidanter kan bidra till att förebygga missfall...jag kommer nog fortsätta med låg dos q10 nästa gång jag blir gravid.
  • Inalina
    Clemmentina skrev 2021-03-15 11:54:43 följande:
    Jag tar följande för att förbättra äggkvalitet: q10, inositol och melatonin.

Allt som allt tar jag detta:

Thorne prenatal 3 tabletter per dag

D-vitamin (i flytande form)

800 mg omega 3

Q10 från Pharma Nord (400 mg fördelat på 200 mg morgon och 200 mg på lunch)

Nac 600 mg

Inositol (mellan 3000-4000 mg per dag fördelat på två tillfällen)

3 mg melatonin (endast under sprutperioden)
    tack snälla för svar! ang Inositol, har du PCOS då? eller tar du det ändå?

har du fått detta rekommenderat eller är det mest vad du hittat själv på nätet/studier som kan tros funka? jag funderade också på det där med melatonin som verkar positivt i studier, antar att man skulle sluta med mkt av det vid äggplock typ?
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020