• Inalina

IVF hösten/vintern 2020

AndraSladdis skrev 2021-03-16 09:53:07 följande:
    Ja, man får hoppas att det åker ut med mensen. Tydligen gör det inte alltid det. Suck! Ja, jag behöver resa och ha visum så det är extra mycket förberedelsetid.

Jag tror det blir nya UL när jag förhoppningsvis åker igen i slutet av maj. Så man får hoppas att det är löst då. Vilken krokig resa en IVF kan bli!
    Åh suck, jag vet hur svårt det är när man ska göra detta utomlands, bor själv i Schweiz men förra gången gjorde vi IVF i Prag, så då var det en del resande fram o tillbaka. Nu gick det ju inte att åka till Prag då de ligger nr 1 på Coronalistan i världen så vi bestämde oss för att köra IVF här i Schweiz. Har du/ni barn sedan tidigare?
  • Inalina
    Dhalia skrev 2021-03-16 17:16:03 följande:
    Så ledsen att det inte gick tror inte heller mitt kommer gå vägen denna gången heller :( inget av de 7 som odlades vidare kunde frysas, kännrr mig helt förstörd :(
    Åh vännen jag vet ju precis hur besviken man blir!!! MEN embryot har det mkt bättre i din livmoder än på nåt labb så jag tror på ditt lilla pyreHjärta!! jag förstår att man tvivlar men ta inte ut något i förskott, bättre att glädjas/sörja sedan när man vet istället, stor kram!
  • Inalina
    Dhalia skrev 2021-03-17 10:24:57 följande:
    Så förjävligt de här är!! Ja ska väl inte helt fördömma det lilla i magen hoppas de är så att våra blir bäst i livmodern helt enkelt. Men det suger så mycket att de ska ta så många omgångar bara :(
    nej precis man måste ju försöka hoppas ändå {#emotions_dlg.flower}  när tänkte du testa/har du testdag? OM det inte skulle gå denna gången och du skulle göra nästa försök utomlands så tror jag inte att de utländska klinkerna har sommarstängt, så det behöver du nog inte oroa dig förHjärta kram
  • Inalina
    Dhalia skrev 2021-03-18 07:16:36 följande:

Så glad för de strecket tanken på de där brevet de va som att bli påkörd av en lastbil. Testade imorse med och där va den igen, ingen direkt skillnad i intensitet kanske får testa nästa gång i helgen istället <3

Men WOW!!!!! Det är ju tydligt streck!! Åh så roligtnå vad glad jag blir!!!=). Stort grattis du är ju gravid nu och det är ju fantastisk!
  • Inalina
    Dhalia skrev 2021-03-18 17:47:36 följande:
    Min testdag är nästa vecka så hoppas de håller i sig :) men väldigt förvånade vi blev tanken på inget gick till frysen.
    ja men alltså det är ju sånt här som får en att tro på guldägget Hjärta! känne du några symptom alls?

min klinik här i schweiz berättade också om något som kallas 'natural ivf' där man endast får ut 1-2 ägg som man sedan gör ivf på, det har varit lyckat i vissa fall och är ju inte alls så påfrestande för kroppen då man inte alls får de hormornerna etc men kunde vara en ide om man sällan fick mer än 1-2 embryon befruktade ändå. men jag kände att jag ville testa en omgång till med en rejäl dos med hormorner för att kunna få fler befruktade, så vi avvaktar det steget.

läkaren sa också att det absolut inte är för alla, utan mest för de som inte ville ha så mkt hormorner i kroppen av olika anlendingar. kul att det finns i alla fall! 
  • Inalina
    Always choklad skrev 2021-03-19 11:26:27 följande:

Hej

Just pratat med kliniken. Jag skall fylla 40 i maj och de gör inga landstingfinansierade färska återföringar efter 40. Nu skall min läkare be om att få göra en färsk återföring istället för en frusen som är på tur egentligen då jag har gjort 2 och har kvar 1. Nämnde kortison som nån tipsade om här så det ser ut att bli det, skall minska immunförsvaret så man ej stöter bort embryot viket jag verkar göra. Troligen blir det i styrd stimulerad cykel. + Lutinus + Trombyl + Progynon + Embryoblut. Kanske är så att min kropp stöter bort som min gynläkare misstänkte innan all ivf satte igång..

Känner mig som nu i limbo och tårarna rinner.. Då kan jag bara vänta och se vad domen blir. Får jag höra vad domen blir..

Bra med färsk återföring då det innebär att vi får fler ägg till frysen nu..

Kanske slutar i slutändan med att nån annan får bära mina ägg.

De verkar det inte vara nå fel på, det är först när de ska in i min kropp..

Hej! så bra att de kan hjälpa till nu innan 40årsdagen!

låter som att de har en plan och gör allt för att hjälpa dig. Jag fick kortison (efter egen förfrågan) på min klinik i Prag 2018 och det gav bra resultat och jag hade inga direkta problem med det, man ska tänka på att trappa ner väldigt långsamt bara.

Embryoblut har jag ej hört talas om, men kanske är liknande embryo glue? som en näring man stoppar embryot i som ska göra det lättare för receptorerna i livmodern att ta emot och göra så det fäster?

Jag tror det kommer gå bra för, håller alla tummarHjärta! kram!
  • Inalina
    Dhalia skrev 2021-03-19 17:42:43 följande:
    Nej inga symtom alls, denna gången hade jag inte ens ömma bröst av sprutor eller Ovitrelle vilket jag brukat få vid dem andra IVFerna så blev ju orolig att kroppen itne var i synk. Men den fäste. Igår började ja känna värk i korsryggen. Inga ömma bröst än iaf. Sen har ja haft stickningar och lite mensvärk/molvärk från lutinus såklart men det började innan insättning :D

Ja de kanske är något för dem med mycket ägg och där man tror man har bra kvalité. Men verkar för oss att Menopur fungerar bäst för oss jmf med gonal f. Men de bra att de finns olika alternativ så man kan skräddarsy, men att få fram ett ägg de ju som att invänta en vanlig ägglossning. Kanske lite för lite egentligen, man vinnrr ju mer på några fler ägg skulle ja tycka :)
    hehe nej fortfarande tidigt med de ordentliga symptomen, men de kommer...;) roligt att du är gravid så du kan ge oss andra hopp i trådenHjärta när fick du tid för första VUL? förstår att det såklart är första stora milstolpen nu efter plusset! Ömma bröst hade jag inte under hela graviditeteten...
  • Inalina
    Sussna85 skrev 2021-03-21 15:01:13 följande:
    <3 Åh,lycka till imorgon då!
    Jag mår bra, har fått se bäbisen 5 gånger på vul och blir lika fascinerad varje gång över vad kroppen skapar. Det enda som drar ner min lycka och gör att jag inte vågar glädjas fullt ut är då mina blödningar som kommer och går,men är snart i vecka 13 så hoppas att det snart ordnar upp sig det med,väntar med nervös spänning på NIPT resultatet i veckan oxå.
    hej! åh så härligt att läsa om någon som kommit så långt! jobbigt med blödningar men som du säger, det ordnar säkert upp sig nu när du kommer längre, men vissa blöder ju en del under hela graviditeten, jag blödde en del fram till v 13 men sen var det rätt lugnt efter det med dottern! 
    spännande med NIPT, tar ni reda på kön också? Kram!
  • Inalina
    GlitterLina skrev 2021-03-22 11:40:36 följande:

Hej :)

Vad har funkat bäst för er? Jag har haft Gonal F förut & fått många blastocyster med dem & blivit gravid varje gång men ej gått hela vägen.

Är Menopur bättre med kvalite men ger färre ägg?

Hej! för mig funkade Gonal F bättre, men fick 3 blastocyster på 10 befruktade ägg.
    Med Menopur/Pergoveris (ska vara samma) fick jag endast 4 befruktade och 1 blastocyst.

ska därför prova Gonal F nu på 4:e IVFen i april. 
  • Inalina
    Dhalia skrev 2021-03-22 19:18:21 följande:
    Tack för du ser de så men sist blev det ett MA så känner intr jag kan ge så mycket hopp till någon än hehe, har haft två MA. Hoppas och ber att detta ska bli annorlunda <3 Ja fick 15 april så blir i v7+3 då, väldigt nervös inför det då vi aldrig fått se ett hjärta slå. De skönt att höra för än är dem inte ömma. Kan sova på magen fortfarande haha. Har bara mest mensvärk/molvärk och lite ont i korsryggen då och då :)
    jag tror det går vägen denna gången, låter som att du haft alldeles för mkt otur tidigare men nu är det din tur för bebis!!Hjärta
    men ja efter det där ultraljudet kan ni fira mer ordentligt ändå, för då är det ju mkt lägre risk för MF. 

försök att tänka att du är gravid nu och låt inga dåliga tankar få komma in o styra, stor kram!
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020