• Inalina

IVF hösten/vintern 2020

Sussna85 skrev 2021-03-22 18:58:14 följande:
    Tack <3 Ok,ja ju mer man läser och berättar,så ju fler hör man som blöder under graviditeten,så det verkar ju inte så ovanligt ändå...så ja hoppas det stillar sig sen efter typ v 13.
    Sambon ville egentligen veta kön, men inte jag ;) Så vi gjorde så att vi inte tar reda på kön nu med nipt. Utan om vi nu båda vill senare så har vi chansen på RUL resonera vi :)
    Det gör det säkert, och annars klarar du av det ändåSolig hehe ja vi var tvärtom, att jag ville veta men inte min man så det fick bli som jag ville den gången ;) 
    hur mår du? jag minns att jag mådde så otroligt dåligt mellan v 7-12, har du passerat det stadiet nu? läste att du fått se pyret på VUL rätt mkt också, roligt!!!
  • Inalina
    Ivf2020 skrev 2021-03-23 09:32:20 följande:
    Åh, jag har bara blivit stimulerad med letrozol, har tydligen haft äl på 16,18 och nu 19. Hon vart lite osäker på om vi skulle göra insättning men efter diskussion kom hon fram till att vi skulle testa. Dock fick jag veta att läkaren som ska göra insättningen är han jag verkligen inte gillar. När vi började med ivf kollade han på mig och sa "du ska inte gå upp ett gram till".. Fick så dålig magkänsla för han. Men en insättning blir det, om något väldigt sen på måndag nästa vecka. Du får återkomma hur många ägg ni får ut imorn. Önskar dig all lycka till! Och var hemma resten av veckan, de r ju så prövande med äggplock..
    Hej, låter ju väldigt positivt att du får göra FET nu! har hejjat på din ägglossning lite på avstånd hehe! ;)

trist när man inte känner tilltro för läkaren, det var väldigt elakt sagt tycker jag. Märkligt att folk inte är mer ödmjuka än så. känner du dig jätteobekväm tycker jag att du ska ringa till dem o höra dig för om de har en annan läkare som kan hjälpa dig den dagen, jag är säker på att sköterskan skulle förstå varför.

Dock är det viktigaste att han kan sina grejer när det gäller återföringen så slipper du ha med honom att göra sen. stor kram, snart är du ruvare!!Hjärta
  • Inalina
    Ivf2020 skrev 2021-03-23 11:47:25 följande:
    Ja, men vi får ju hoppas på att de blir 4e gången gillt. Haha de lät spännande att ha en anonym hejarklack sådär. Ja, sambon var han stenhård mot att han skulle börja gå promenad varje dag, sluta bums med snus osv. Jag fick absolut inte gå upp ett gram till. Förstår ju att han vill väl, men han vr väl hård. Är lite orolig bara, tycker de blir en väldigt sen insättning.. De är ju dag 25 i cykeln, dom kontrollerade men tyckte de låg inom ramen.. Då blir mN ju ännu mer nervös.
    Jag tycker inte läkaren har med att göra om din sambo går på promenader eller inte om han ändå har bra kvalitet på spermierna.

Min man hade nog lämnat stället (och skällt ut läkaren) o han hade kommit med någon kommentar mot honom eller mig) så det hade blivit lagom obekvämt.

Och precis som du säger, har man högt BMI är ju risken också rätt stor att man ev har mått dåligt över/kämpat med vikten,  och då är man ju ännu känsligare för kommentarer. (som om man inte är känslig nog i den här karusellen med allt som ska klaffa!!) 

men men, om du kan, så försök att inte hänga upp dig på den där personen, jag förstår att det känns lite konstigt med insättning sent i cykeln men det där är också upp till kliniken att avgöra så man får sitta lugnt i båten ;) det ska nog gå fint denna gången :) själv har jag bara fått FET i stimulerad cykel så har aldrig behövt hetsa med de där ÄLtesterna! jag väntar fortfarande på återkoppling från min klinik om när jag ska starta nästa IVF, verkar bli i mitten på april nångång! Solig
  • Inalina
    Clemmentina skrev 2021-03-24 13:17:00 följande:

Äggplock gjort! De tömde en massa blåsor men det blev dessvärre ?bara? 8 ägg den här gången med. Samma som en annan gång alltså! Nu hoppas jag verkligen att många blir befruktade och delar sig som de ska. Har rejält ont den här gången så nu blir det vila! Tack för alla hejarop! :)

skönt att det är klart nu!! förstår att det gjorde ont med så många äggblåsor, håller alla tummar för befruktning och utvecklingen nu!!!Hjärta
  • Inalina
    Clemmentina skrev 2021-03-25 15:59:16 följande:

Det sa att det var okej att jag ringde och det gjorde jag. Inga sura miner! :) Fick veta att 6 av 8 ägg befruktades vilket var mycket bättre än tidigare gånger (då 3 av 8 och 3 av 6 blev befruktade).,

Åh det låter ju toppen!!! :) det är en väldigt hög procent, hoppas du får flera till frysen! :) kram!
  • Inalina
    Annna84 skrev 2021-03-28 19:47:58 följande:
    Vad kul att läsa att ni fick så många befruktade! Jag hoppas så att ni får ett par till frysen nu. Mår du bra i övrigt?

Jag hade en sådan otrolig tur, fick tid för hystoskopi (pga av avhopp) redan imorgon. Jag hoppas att det går bra och att jag får starta igång nästa ivf-försök ganska snabbt inpå det.
    Hallå!! men gud så bra att du fick tid redan idag!! det var ju det bästa som kunde hända! Stort lycka till, allt kommer gå fint! KramHjärta
  • Inalina
    Ivf2020 skrev 2021-03-29 13:53:17 följande:

Sådär då tjejer.. Nu är jag ruvare igen. Något sent i cykeln, dag 25. Ett blasto med 100% efter upptining. Denna gången blev jag dock tiltad bakåt i stolen samt "tvättad" innan de förde in den. Har aldrig vart med om det förut.. Så nervös, första insättningen efter Ma... Hur många dagar har ni haft till mens vid fet?

Åh så spännande!! Håller alla tummar!!! =) intressant med bakåt tilt, men varför inte ;) ang tvättningen kanske de bara ville säkerställa att du inte skulle få in några bakterier som skulle kunna förstöra något Skrattande! jag tror detta är guldägget!
  • Inalina
    Annna84 skrev 2021-03-29 18:48:22 följande:
    Det gick bra, tack! Mår bra och har inte ont. De tog bort en hinna, så det känns bra!

Hoppas hoppas på bra nyheter för dig i veckan <3
    Så skönt att allt gick bra!!!  och framförallt att du inte har ont också, hur lång tid tror de att det tar att läka efter ett sånt ingrepp? Kram nu är du på G igen! 
  • Inalina
    Sussna85 skrev 2021-04-01 08:14:30 följande:
    Jo det har jag,igår :) "Normalt" stod det! Så en nervös väntan är över. Så nu är det officiellt,och mina barn har fått veta,som jag har väntat att berätta för dom.
    Men åh gud så skönt, nu får du verkligen försöka njuta av graviditeten i dessa märkliga tider! stort grattis Hjärta
  • Inalina
    Annna84 skrev 2021-04-01 07:06:55 följande:
    God morgon! Jag har inte ont men känner lite i livmodern. Det har mer eller mindre slutat att blöda nu.

Jag har ställt frågan till kliniken om jag får starta nästa behandling om 2 veckor. Hoppas att det är ok. Väntar svar nu :)
    Hoppas hoppas!!Solig
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020