Ivf2020 skrev 2021-03-23 11:47:25 följande:
Ja, men vi får ju hoppas på att de blir 4e gången gillt. Haha de lät spännande att ha en anonym hejarklack sådär. Ja, sambon var han stenhård mot att han skulle börja gå promenad varje dag, sluta bums med snus osv. Jag fick absolut inte gå upp ett gram till. Förstår ju att han vill väl, men han vr väl hård. Är lite orolig bara, tycker de blir en väldigt sen insättning.. De är ju dag 25 i cykeln, dom kontrollerade men tyckte de låg inom ramen.. Då blir mN ju ännu mer nervös.
Jag tycker inte läkaren har med att göra om din sambo går på promenader eller inte om han ändå har bra kvalitet på spermierna.
Min man hade nog lämnat stället (och skällt ut läkaren) o han hade kommit med någon kommentar mot honom eller mig) så det hade blivit lagom obekvämt.
Och precis som du säger, har man högt BMI är ju risken också rätt stor att man ev har mått dåligt över/kämpat med vikten, och då är man ju ännu känsligare för kommentarer. (som om man inte är känslig nog i den här karusellen med allt som ska klaffa!!)
men men, om du kan, så försök att inte hänga upp dig på den där personen, jag förstår att det känns lite konstigt med insättning sent i cykeln men det där är också upp till kliniken att avgöra så man får sitta lugnt i båten ;) det ska nog gå fint denna gången :) själv har jag bara fått FET i stimulerad cykel så har aldrig behövt hetsa med de där ÄLtesterna! jag väntar fortfarande på återkoppling från min klinik om när jag ska starta nästa IVF, verkar bli i mitten på april nångång!