• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Sussna85
    Thessan81 skrev 2020-09-21 18:57:57 följande:
    Testdag den 26/9 tod detta testet 17.30 idag ????
    Oj vad roligt! Grattis här med Hjärta
  • Sussna85
    Javelina skrev 2020-09-21 19:45:33 följande:
    Ja visst är det tidigt och humöret är påverkat av progesteronet, värre än någonsin. Det enda som är positivt om det inte går vägen, är att sluta med dessa monsterskapande hormoner.

Härligt att det gick fint på kliniken, blev lite orolig när jag såg båten som gått på grund om det var den ni skulle åkt med... Du verkar ha en väldigt bra klinik som månar om patienterna och delar med sig av all info. Det har jag verkligen saknat från den jag gått hos.
    Jo, de enda biverkningarna jag fick under försöken var från progesteronet...inte roligtObestämd

Ja...vi fick omboka i panik. Skulle ha farit med Amorella då på natten. Tur at det hände då iallafall och inte då precis innan vi skulle fara. Då skulle det ha varit kört, inget annat alternativ att ta till. Hemska tanke.
    Nu hann vi iallfall ha ett alternativ.

Jo, de är nog bra,löser om så många kliniker som inte ger ut nån större info. Usch att gå i ovisshet hur det går med sina ägg fram till t.ex  ÄP

• Sussna85

Nu ringde kliniken. Av 10 ägg befruktades 8 st! 2 st var omogna.

Bästa resultatet hittills av våra försök! Hoppas så att vi slipper den dumma fragmenteringen denna gång..

Jag fick själv bestämma insättning, dag 3 eller 4, guuud vad svårt och känns lite som att leka gud faktiskt.
    Valde dag 4,alltså nu på fredag. Men vet inte vad som är bästSkäms

Om det blir ägg till frysen kommer de oxå att frysas på fredag. Åh vad nervös jag är nu,vågar inte riktigt hoppas och vara positiv. Men drömmen skulle vara att få både till mig och frysen.

• Thessan81
    Javelina skrev 2020-09-21 19:51:58 följande:

Grattis, så väl värd det! Vilken ruvardag är du på? Klinikerna har ju lite olika testdagar.

Hej idag är jag på ruvdag 9 och ska testa 26/9 men kunde inte hålla mig då jag fick åka in med smärtor och då visade blodprovet på graviditet så igår tog jag detta test. Tack ??
  • Thessan81
    Javelina skrev 2020-09-21 19:57:52 följande:

Om du är bekymrad för veckoindikatorn, så strunta i den! Hcg-nivåerna skiljer sig så fruktansvärt mycket i början.

Afan tack de visste jag inte
  • Thessan81
    Sussna85 skrev 2020-09-22 08:35:18 följande:

Oj vad roligt! Grattis här med

Tack ??
  • Always choklad

Verkar som att det blir fel med frågetecken här antingen flera eller istället för annat..

Ska på UL nu torsdag och kolla att allt är som det ska efter utblött mf.

Håller tummarna att inget är skumt..

• Thessan81
    Always choklad skrev 2020-09-22 11:29:22 följande:

Verkar som att det blir fel med frågetecken här antingen flera eller istället för annat..

Ska på UL nu torsdag och kolla att allt är som det ska efter utblött mf.

Håller tummarna att inget är skumt..

Frågetecken kommer när man gör en smile eller hjärta och så. Lycka till hoppas allt går bra
  • Javelina
    Sussna85 skrev 2020-09-22 09:00:51 följande:

Nu ringde kliniken. Av 10 ägg befruktades 8 st! 2 st var omogna.

Bästa resultatet hittills av våra försök! Hoppas så att vi slipper den dumma fragmenteringen denna gång..

Jag fick själv bestämma insättning, dag 3 eller 4, guuud vad svårt och känns lite som att leka gud faktiskt.

Valde dag 4,alltså nu på fredag. Men vet inte vad som är bäst

Om det blir ägg till frysen kommer de oxå att frysas på fredag. Åh vad nervös jag är nu,vågar inte riktigt hoppas och vara positiv. Men drömmen skulle vara att få både till mig och frysen.

Vilket superresultat! 8 av 10:) Har faktiskt inte hört talas om fragmentering tidigare, men å andra sidan berättar knappt min klinik nånting alls...

Tur i oturen med Amorella... vad fort det kan svänga, man blir alldeles ödmjuk när man tänker på hur skört allt är, vem skulle räkna med att en färja går på grund liksom.

Hoppas innerligt att ni får ägg till frysen med!
  • Javelina

Här fortsätter humöret och igårkväll fick jag sån molvärk så jag trodde det skulle forsa blod. Inget kom och jag tog ett gravtest idag som var negativt. Rd5 känns som att det är kört, vet vet det kan vara för tidigt men ändå. Tappade hoppet helt där. Många som plussar dag 5 med blastocyst trots allt.

Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020