• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Tino
    Javelina skrev 2020-09-23 09:17:31 följande:

Så klart finns det en minimal chans att det kan gå vägen ändå trots negativt test. Tog ett nytt idag som också var neg så nu ger jag upp testandet. Läste någonstans att vid ivf i Riga så har de officiell testdag rd9 och att Sverige lagt på flera dagar för att få bort de tidiga kemiska graviditeteterna från statistiken, sen vad det är för källa hos den som skrivit det, kan jag dock inte svara på. Men visst kan mirakel ske och du ska ha en eloge för din positiva inställning. Jag hoppas innerligt att du har rätt och att plusset visar sig snart!

Jag beklagar! :( Jag har också testat tidigt och fått negativt. Många säger att jag ska hålla hoppet uppe, men jag vet att detta inte gått vägen. Även om embryot kan implementera sent så är då chansen för missfall mycket stor. Hur mår du nu?
  • Sussna85

Är så ledsen, vill bara skrika och gräva ner mig nånstans,biologen ringde just och 7 ägg hade delat sig vidare,men det är fragmentering på alla igen :(

Jag orkar inte,kan vi inte bara få ett litet mirakel nångång...

Vi får se om alla blir att slänga denna gång oxå. Får veta vidare status imorgon.

En sak som är är säker,jag kommer inte gå vidare med vanligt ivf mera,tre gånger med samma problem räcker.

Det får bli äggdonation nästa.

• Carro9194

Är det någon som vet hur det är med nagelförlängning vid ägguttag - är det okej eller måste man ta bort det innan?

• GlitterLina

Hej jag hoppas gärna in i denna tråden :)

Är 41 år & gjorde våran första IVF i mars. Lyckades bli gravida med ett färskt 5dagars. Blev tyvär väldigt sjuk i överstimulering & till slut slutade det i ett MA.

Nu i måndags gjorde jag ett återförande av ett upptinat 5 dagars. Väldigt spännande & nervöst!

• JohannaZ
    AnneP skrev 2020-08-04 23:19:30 följande:

Hej !

Hänger på här :)

Jag och min sambo båda 25år är inne på vårat första ivf försök , korta protokollet. Dag 4 med gonal f idag.

Utredningen blev klar i dec så känns så otroligt skönt att äntligen vara igång. Vi går på huddinge , och anledning är nedsatta spermier. Ska på första ultraljud på fredag.

Ser fram emot att följa eran resa!

Hej,

Mannens spermier har en cykel på ca 4månader. Ni kan alltså ändra kosten och lägga till motion etc för att förbättra kvalitén. Jättesynd att du ska behöva gå igenom IVF om han inte försökt lägga om livsstilen. Men det kanske han redan har?
  • JohannaZ

Jag är på min första omgång, korta behandlingen. Orsaken är mest troligt min hypoterios men även lågt LH. Jag är nu inne på dag 16 med Menopur 150 och Fostimon 300. Mina äggblåsor vill inte riktigt växa sig stora.. om två dagar gör vi sista UL och är de inte 17mm då så avbryter de denna omgången.

Mår dock riktigt gott av de höga halterna av östrogen, så jag är på riktigt bra humör och känner mig pigg (har förstått att jag har tur) men jag har dock blivit en riktig lipsill :)

Hur mår ni av sprutorna? Är det nån fler här som tagit sprutorna såhär länge?

• Javelina
    Sussna85 skrev 2020-09-23 11:40:48 följande:

Är så ledsen, vill bara skrika och gräva ner mig nånstans,biologen ringde just och 7 ägg hade delat sig vidare,men det är fragmentering på alla igen :(

Jag orkar inte,kan vi inte bara få ett litet mirakel nångång...

Vi får se om alla blir att slänga denna gång oxå. Får veta vidare status imorgon.

En sak som är är säker,jag kommer inte gå vidare med vanligt ivf mera,tre gånger med samma problem räcker.

Det får bli äggdonation nästa.

Nej nej nej... måtte åtminstone ett av dem klara återföring!!!

Bra ändå att du tänker framåt och har en backup-plan. Men jag hoppas att det ska gå vägen den här gången!!!!!!
  • Javelina
    Tino skrev 2020-09-23 09:32:41 följande:

Jag beklagar! :( Jag har också testat tidigt och fått negativt. Många säger att jag ska hålla hoppet uppe, men jag vet att detta inte gått vägen. Även om embryot kan implementera sent så är då chansen för missfall mycket stor. Hur mår du nu?

Tack, jag vet inte ens vad jag ska säga. Lade mig i sängen och somnade tillslut om, drömde om andra gravida... Borde jobba men det går inte. Kommer bli en sorgeprocess att gå igenom och redan nu letar hjärnan utvägar, "vad kostar tre nya försök, äggdonation osv" fast jag lovade mig själv att släppa detta om det inte går vägen.

Har några recept kvar av letrozol som vi kan prova men det är eg bortkastat, funkade det inte när jag var 30 så gör det knappast nu heller.
  • Tino
    Javelina skrev 2020-09-23 12:50:44 följande:

Tack, jag vet inte ens vad jag ska säga. Lade mig i sängen och somnade tillslut om, drömde om andra gravida... Borde jobba men det går inte. Kommer bli en sorgeprocess att gå igenom och redan nu letar hjärnan utvägar, "vad kostar tre nya försök, äggdonation osv" fast jag lovade mig själv att släppa detta om det inte går vägen.

Har några recept kvar av letrozol som vi kan prova men det är eg bortkastat, funkade det inte när jag var 30 så gör det knappast nu heller.

Ja, det är en sorgeprocess som heter duga. En sak som alltid hjälper mig i kris, ofrivillig barnlöshet, sekundär ofrivillig barnlöshet, att få ett barn med sjukdom osv är att läsa om krisens olika faser. Det får mig att se att det finns något hanterbart bortom första chocken och reaktionsfasen. www.1177.se/liv--halsa/psykisk-halsa/att-hamna-i-kris/ . En annan sak är att skriva om, prata om det. Jag och andra finns här för dig. Man kan alltid omprioritera vilken väg man ska ta. Jag beklagar igen! <3
  • Thessan81
    GlitterLina skrev 2020-09-23 12:11:13 följande:

Hej jag hoppas gärna in i denna tråden :)

Är 41 år & gjorde våran första IVF i mars. Lyckades bli gravida med ett färskt 5dagars. Blev tyvär väldigt sjuk i överstimulering & till slut slutade det i ett MA.

Nu i måndags gjorde jag ett återförande av ett upptinat 5 dagars. Väldigt spännande & nervöst!

Hej jag gjorde ett återföra de oxå på ett tinat den 13/9 och jag är gravid :) så håller tummarna för er ????
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020