• Chajsa

IVF hösten/vintern 2020

Always choklad skrev 2021-05-06 09:01:56 följande:

Hej ser du frågar om lutinus. För mig har de varit varannan gång då den skjutit upp mensen. Lurig lutinusen..Men gå på gravtestet är nog ändå beviset man har sen, hormonerna ställer till det ordentligt.

Riktigt lurigt! Vore så skönt om mensen kom eller inte kom som den skulle. RD 1-6 är så härliga och hoppfulla, finns ingenting att göra. Sen kommer RD 7, vissa har testat positivt då men ändå alldeles för tidigt och jag kommer bli livrädd så fort lutinus rinner att det är mensen.
  • Chajsa

Jag är en riktig knäppgök men tog ett rfsu ?testa tidigt? på RD 6 (!!) och anar ett till streck. Så destruktivt men gav mig en liten strimma hopp. Ser ni? :O

• Chajsa
    Chajsa skrev 2021-05-07 12:44:15 följande:

Jag är en riktig knäppgök men tog ett rfsu ?testa tidigt? på RD 6 (!!) och anar ett till streck. Så destruktivt men gav mig en liten strimma hopp. Ser ni? :O

Äh, på bilden jag la upp här var det inte det minsta tydligt. Får testa igen om två dagar hihi
  • Chajsa
    Always choklad skrev 2021-05-07 19:31:52 följande:

Hej jag är en trist förespråkare av att inte testa tidigt pga att man har en cocktail av hormoner i kroppen + att ovitrelle kan spöka till det om man är ute för tidigt med testning. Tycker också jag ser nått svagt streck men sjå dig ett par dar alt till testdag och testa på nytt. Mitt var också svagt nu på testdag men syntes mer när det torkat.

Håller helt med dig i sak, men mitt tålamod är så kasst! Tog ovitrelle inför fet för 14 dagar sen så hoppas den är ute men håller med dig om att det nog inte är tillförlitligt :)
  • Chajsa
    Dhalia skrev 2021-05-08 13:17:58 följande:

Oj men då är den definitivt ute hoppas de blir starkare nu :)

Brun flytning idag så det är nog kört. Hoppas mensen kommer igång fort så att jag kan påbörja nästa färskförsök!
  • Chajsa
    Always choklad skrev 2021-05-08 13:53:58 följande:

Hej behöver inte vara kört jag fick rosa flytning och sen blev den röd veckan för test. Det höll i sig så jag testade i blodblandat vatten och det var positivt ändå. Idag är första dagen då det verkar lugna sig lite. Testade positivt 1v och 1dag sedan. Lycka till nu.

Tack fina du, och grattis till plusset! Håller alla tummar för dig. De vanliga testen visar ett supersvagt andra streck nu men det är typ min vanliga bim idag och känner igen att mensen alltid börjar såhär. Meen mirakel kan ju ske!
  • Chajsa
    Ivf2020 skrev 2021-05-08 18:08:08 följande:

Du kan mycket väl vara med om en nidblödning med. Kroppen behöver ju inte riktigt förstp att du är gravid. Jag håller tummarna för att du får ett plus. Mitt var svagt på rd8 men när jag tog cb dagen innan så kom de ett tydligt plus. :)

Du har rätt, det avtog! Testade med cb igår som var jättestarkt positivt men testlagrets tester är så svaga att jag måste sitta och kisa typ med knapp stegring mellan rd6 och rd8. Så konstigt att det kan visa så olika... hoppas på stegring i dagarna! Vore så kul att följas åt med er alla som fått/väntar plus om det här går vägen.
  • Chajsa
    Ivf2020 skrev 2021-05-09 17:05:38 följande:

Jag har hört både bu och bä om både testlagret och rfsu graviditettest.. Kan vara ärlig i säga att jag tog ett för någon vecka sen när jag hade min blödning o rfsu visade svagare men positivt trodde de va kört då.. Men de v de ju inte. Visar cb positivt så grattis! :) då är du gravid :)

Tack snälla för pepp! Kan inte göra annat än hoppas och vänta nu. Glad för din skull!
  • Chajsa
    Always choklad skrev 2021-05-09 22:10:33 följande:

Hej jag kör på clear blue. Rosa digutala Ägglossningstesten av clear blue har de sagt jag ska köra på inför ägglossning så kör samma på gravidtest numer. Kostar lite mer är väl det som är negativt..

Ja tack jag ska skrota testlagrets, clearblues resultat gör mig gladare ;)
  • Chajsa
    Inalina skrev 2021-05-10 08:38:21 följande:

Stort grattis!! Vad glad jag blir för din skull Även om vi ALLA här inne förtjänar plus och graviditeter så tror jag nog att du är en av dem som haft det tuffast, så det värmer lite extra att du fick plusset!

Så snällt sagt, tack fina du. Jag gråter av lycka när jag tittar på graviditetstesten. Så tacksam att det oavsett om det inte fortskrider denna gång är möjligt för ägget att fästa igen. Var så rädd att min livmoder var full med ärr efter operation av massor av moderkaksrester efter mitt avbrytande i v 20. Nu ska jag avvakta några dagar och läsa om er andra i tråden, ledsen alla att jag tagit över den lite senaste dagarna :)
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020