• Steeph

    Svårt att bli gravid efter missfall/ma?

    Någon här som märkt av att det är svårare att bli gravid efter missfall/ma än innan?

    Gick på 2a försöket innan ma. Nu blir det 5e försöket efter ma. Kroppen är igång med ÄL och allt men det verkar vara något som inte riktigt funkar. Sen ja jag vet, 7 månader är genomsnittet. Men är bara nyfiken att höra om det finns fler som upplever svårigheter efter missfall?

    Annars finns det 100 trådar om att det ska vara lättare efter missfall men där kvalar jag inte in direkt.

  • Svar på tråden Svårt att bli gravid efter missfall/ma?
  • Undrandee

    Plussade 25 februari, började blöda samma dag. Kroppen stötte ut allt själv.

    Plussade 1 oktober 2019, slutade i MA v.6+0. Fick både Cytotec och gjorde sedan skrapning pgr rester.

    Plussade igen 4 juli 2020, slutade i MA v.6+6. Gjorde först en skrapning pgr rädslan Cytotec gav mig sist, fanns ändå rester kvar, fick Cytotec trots min rädsla som inte funkade öht. Blev skrapad en gång till, men fanns ändå rester kvar.

    Har precis haft första mensen sedan senaste MA, ska på undersökning och se om resterna jag hade kommit ut. Annars blir det ännu en operation.

    Så vi har fått försöka ca 7 månader alla gånger. Känns långt för mig i alla fall.

  • Steeph
    Anonym (På't igen) skrev 2020-10-09 09:20:30 följande:

    CD 20, ska testa på söndag tänkte jag, fast det är lite tidigt, man blir ju otålig. Fyra månader sedan MF, det hade tagit oss ca fem månader att bli gravida. Första barnet på första försöket! Så man blir ju lite frustrerad när det inte fungerar som det ska nu.


    Ja fy denna väntan alltså... man blir ju väldigt ledsen och otålig! Hoppas på ett plus för er
  • Steeph
    Cheneyney skrev 2020-10-09 09:24:18 följande:

    Fick missfall i december 2018, vi har försökt sen dess. Anmälde oss för utredning i mars och tog ända till september innan det startade pga corona. Nu är vi under utredning, hittar dem inget och vi inte lyckas själva så blir det nog ivf efter årsskiftet då vi försökt i 2 år då...


    Men åh får jag fråga hur gamla ni är och om ni har barn sedan tidigare? lider sååå med er! <3 Vad livet är orättvist! Kram
  • Anonym (På't igen)
    Steeph skrev 2020-10-10 16:09:31 följande:
    Ja fy denna väntan alltså... man blir ju väldigt ledsen och otålig! Hoppas på ett plus för er
    Tack detsamma! Hjärta
  • Steeph
    Undrandee skrev 2020-10-09 13:11:35 följande:

    Plussade 25 februari, började blöda samma dag. Kroppen stötte ut allt själv.

    Plussade 1 oktober 2019, slutade i MA v.6+0. Fick både Cytotec och gjorde sedan skrapning pgr rester.

    Plussade igen 4 juli 2020, slutade i MA v.6+6. Gjorde först en skrapning pgr rädslan Cytotec gav mig sist, fanns ändå rester kvar, fick Cytotec trots min rädsla som inte funkade öht. Blev skrapad en gång till, men fanns ändå rester kvar.

    Har precis haft första mensen sedan senaste MA, ska på undersökning och se om resterna jag hade kommit ut. Annars blir det ännu en operation.

    Så vi har fått försöka ca 7 månader alla gånger. Känns långt för mig i alla fall.


    Vilken resa man blir ju både ledsen, otålig och orolig. Jag hoppas ni får erat efterlängtade barn längre fram <3 kram
  • Undrandee
    Steeph skrev 2020-10-10 17:09:21 följande:

    Vilken resa man blir ju både ledsen, otålig och orolig. Jag hoppas ni får erat efterlängtade barn längre fram <3 kram


    Usch ja! Har blivit lite låg just nu och känner mig inte alls hoppfull inför att få barn nu. :( på måndag får jag veta, om allt är ute eller jag måste in på operation igen.

    Tack !<3
  • Cheneyney
    Steeph skrev 2020-10-10 16:10:34 följande:

    Men åh får jag fråga hur gamla ni är och om ni har barn sedan tidigare? lider sååå med er! <3 Vad livet är orättvist! Kram


    Vi är 28 och 29 år, ingen av oss har barn sen tidigare. Livet känns ofta orättvist, och när vänner och bekanta lyckas direkt, vissa trots p-piller och dagen efter piller är det lätt att bli bitter. Men vad ska man göra annat än att kämpa på?

    Har för mig jag sett dig i någon tråd innan? Hur gamla är ni, barn sen innan? :)
  • Steeph
    Cheneyney skrev 2020-10-11 20:29:44 följande:

    Vi är 28 och 29 år, ingen av oss har barn sen tidigare. Livet känns ofta orättvist, och när vänner och bekanta lyckas direkt, vissa trots p-piller och dagen efter piller är det lätt att bli bitter. Men vad ska man göra annat än att kämpa på?

    Har för mig jag sett dig i någon tråd innan? Hur gamla är ni, barn sen innan? :)


    Åh <3 nej det har du helt rätt i! Vi måste kämpa på! 28 vs 31 är vi och har inga barn sedan tidigare. Vi kommer söka till klinik (vi bor ganska långt upp i norr) och se om vi iaf kan få göra lite undersökningar
  • Cheneyney
    Steeph skrev 2020-10-11 22:08:15 följande:

    Åh <3 nej det har du helt rätt i! Vi måste kämpa på! 28 vs 31 är vi och har inga barn sedan tidigare. Vi kommer söka till klinik (vi bor ganska långt upp i norr) och se om vi iaf kan få göra lite undersökningar


    Ah, ni går inte via landstinget isåfall eller? Kan tänka mig att det är aningens längre till allt om man bor långt norrut.
  • Anonym ((!))

    Missfall i sjunde veckan, sen fick vi vårt första barn.

    Nu är barnet två år och vi har försökt få en syskon i ett år. Det blev fyra missfall. Men vi ger inte upp hoppet. 

  • Anonym ((!))

    Vill även tillägga att när jag hade svårt att gravid med vårt första. Det tog upp till ett år innan vi lyckades. Nu med det andra graviditet så har jag lättare att bli gravid men kan inte behålla fostret. Jättetråkigt!

  • Steeph
    Cheneyney skrev 2020-10-12 11:39:45 följande:

    Ah, ni går inte via landstinget isåfall eller? Kan tänka mig att det är aningens längre till allt om man bor långt norrut.


    Nej det gör vi inte då de inte tar emot en ännu
  • Steeph
    Anonym ((!)) skrev 2020-10-12 14:56:23 följande:

    Missfall i sjunde veckan, sen fick vi vårt första barn.

    Nu är barnet två år och vi har försökt få en syskon i ett år. Det blev fyra missfall. Men vi ger inte upp hoppet. 


    Åh <3 ja man måste verkligen fortsätta försöka och inte ge upp! Hoppas ni får ett litet syskon snart
Svar på tråden Svårt att bli gravid efter missfall/ma?