Anonym (B) skrev 2020-08-08 16:25:27 följande:
Ja jag håller med:( så typiskt men det är just sådant som brukar hända mig:/ hon sa vid första besöket att på en del stöter kroppen ifrån pigmenteringen helt. Ser inte fram emot att göra om det. Skäms o visa mig. Är ny på jobbet också så det är extra jobbigt o visa mig sådan
Jag förstår att det känns jobbigt. Man får försöka planera in påfyllningar vid rätt tillfällen så den värsta läkningen sker utan att för många kan se.
Gällande bortstötning skulle jag rekommendera att gå till en ny salong och prova där innan du ger upp isåfall. När jag först gjorde min tatuering satt den jättebra. Samma sak när jag fyllde på långt senare. Men efter det hände något med den salongen där färgen helt plötsligt inte satt kvar längre. 85% av tatueringen försvann under läkningen, trots att jag fick fylla på gratis 2 extra gånger. Vägrade sitta. Gav upp ett tag tills jag till slut gick till en ny salong med riktigt bra rykte och då satt helt plötsligt tatueringen hyfsat bra igen. Fyllt på där i 2-3 år nu och det fortsätter hålla bra efter läkningen. Det kan vara något med just deras metod eller färg som inte funkar på dig. Har du fet hy måste du ha anpassade rekommendationer under läkningen så att inte för mycket lossnar, vilket din salong kanske missat.