• Anonym (B)

Taffybryn som faller av!

Hej!

Gjorde Taffy-bryn för ca 17 dagar sedan. Visste att det är en del av läkningsprocessen att de ? förvinner? men jag ser för jäklig ut! De flagnar av bitvis så det ser ut som om jag rakat av delar av brynen.

Skäms över att hå ut. Är det någon som varit med om samma?

• Svar på tråden Taffybryn som faller av!
  • Anonym (Hm)

Svårt å få in bild men första bilden är mina bryn nu. Snart 4 år sen jag gjorde dem första gången. 2 år sen jag fyllde på lite.

Denna bild är när de är helt nygjorda

• QAnon

Taffy är bara microblading va? Ingen egen metod? Det brukar falla av en bra del av färgen under läkningstiden men du ska självklar ha kvar tatueringen under även om  den ser lite blekt ut just då. Sedan lyfts färgen/stråna fram igen innan den är helt färdig. MEN på dina bryn ser det ut som att ALL färg är borta på de "kala fläckarna" och inte bara det naturliga bortfallet man får räkna med. Vänta tills hela skorpan ramlat av och det är helt läkt innan du avgör något. Har all färg(eller nästan) verkligen försvunnit bör du försöka antingen få tillbaka pengarna eller få ett nytt nyset gratis. 

Jag skulle inte oroa mig för just att det ramlar av stora bitar sårskorpa, det har hänt mig med någon gång. Oftast ramlar det av lite mer smuligt men det kan hända att det blir större bitar också vilket ger ett mindre smickrande resultat under läkningen.. så om bilderna är missvisande och du faktiskt har tatuering på bitarna där skorpan är borta är det inget konstigt. 

Ännu en konstig grej är att jag inte ser stråtekniken på dig alls.. har du enbart gjort skuggning eller är bilderna bara dåliga? För inte ens på den nygjorda bilden ser jag strån?

• Anonym (B)

HAr gjort stråtekniken, inte bara skuggning:) tycker jag börjar se lite lite ljusfärg under nu. Valde den ljusaste färgen för jag är så ljus. Kan lägga in fler bilder ikväll:)

• Anonym (B)

Kontaktade kliniken idag och mailade bilder. De skrev att det är normalt och en del av läkningsprocessen , att färgen försvinner för att sedan komma tillbaka. Och är det fortfarande ojämnt när jag kommer på mitt återbesök så korrigerar de dem då.

• Anonym (B)

Hittade en bild när de är alldeles nya:

• Anonym (Hm)

Fast det va ju extremt mycket färg som har ramlat av? Mina syndes det knappt nåt att det släppt. På mitt åb fyllde hon i enstaka strån bara

• Anonym (B)

Ja jag håller med:( så typiskt men det är just sådant som brukar hända mig:/ hon sa vid första besöket att på en del stöter kroppen ifrån pigmenteringen helt. Ser inte fram emot att göra om det. Skäms o visa mig. Är ny på jobbet också så det är extra jobbigt o visa mig sådan

• Anonym (Men)

Alltså ögonbryn på kvinnor ser ju helt sjuka ut nuförtiden. Det är så jävla fult med dessa skittjocka fejkade bryn. Helt onaturlig form.

Ljushåriga brudar som fixar sina till svarta eller tokmörka buskar ser ut som dårar. Men kan kan skratta rätt mycket när man går på stan och ser spektaklet.

Fy fan vad fula folk ser ut. Ett par feta ballongläppar på det med ett försök till att se sexig ut- hahahahaaa! Har spegeln spruckit eller ser ni inte hur ni ser ut?!

Lite halvöppen trut också.

Så man ser riktigt våpig ut.

Fula tjejer. Uäk. Blä.

• Anonym (B)
    Anonym (Men) skrev 2020-08-08 18:33:06 följande:

Alltså ögonbryn på kvinnor ser ju helt sjuka ut nuförtiden. Det är så jävla fult med dessa skittjocka fejkade bryn. Helt onaturlig form.

Ljushåriga brudar som fixar sina till svarta eller tokmörka buskar ser ut som dårar. Men kan kan skratta rätt mycket när man går på stan och ser spektaklet.

Fy fan vad fula folk ser ut. Ett par feta ballongläppar på det med ett försök till att se sexig ut- hahahahaaa! Har spegeln spruckit eller ser ni inte hur ni ser ut?!

Lite halvöppen trut också.

Så man ser riktigt våpig ut.

Fula tjejer. Uäk. Blä.

Ja det får du såklart tycka. Men det är inte det tråden handlar om.
  • Anonym (lossna)
    Anonym (B) skrev 2020-08-08 16:25:27 följande:

Ja jag håller med:( så typiskt men det är just sådant som brukar hända mig:/ hon sa vid första besöket att på en del stöter kroppen ifrån pigmenteringen helt. Ser inte fram emot att göra om det. Skäms o visa mig. Är ny på jobbet också så det är extra jobbigt o visa mig sådan

Jag förstår att det känns jobbigt. Man får försöka planera in påfyllningar vid rätt tillfällen så den värsta läkningen sker utan att för många kan se. 

Gällande bortstötning skulle jag rekommendera att gå till en ny salong och prova där innan du ger upp isåfall. När jag först gjorde min tatuering satt den jättebra. Samma sak när jag fyllde på långt senare. Men efter det hände något med den salongen där färgen helt plötsligt inte satt kvar längre. 85% av tatueringen försvann under läkningen, trots att jag fick fylla på gratis 2 extra gånger. Vägrade sitta. Gav upp ett tag tills jag till slut gick till en ny salong med riktigt bra rykte och då satt helt plötsligt tatueringen hyfsat bra igen. Fyllt på där i 2-3 år nu och det fortsätter hålla bra efter läkningen. Det kan vara något med just deras metod eller färg som inte funkar på dig. Har du fet hy måste du ha anpassade rekommendationer under läkningen så att inte för mycket lossnar, vilket din salong kanske missat. 
Svar på tråden Taffybryn som faller av!