• Anonym (B)

Taffybryn som faller av!

Hej!

Gjorde Taffy-bryn för ca 17 dagar sedan. Visste att det är en del av läkningsprocessen att de ? förvinner? men jag ser för jäklig ut! De flagnar av bitvis så det ser ut som om jag rakat av delar av brynen.

Skäms över att hå ut. Är det någon som varit med om samma?

• Svar på tråden Taffybryn som faller av!
  • Anonym (B)

[quote=80576926][quote-nick]Anonym (Men) skrev 2020-08-10 09:13:00 följande:[/quote-nick]Formen ser ok ut, tycker jag, men färgen är onaturlig.[/Ok så du tycker ljusbrunt ser onaturligt ut:)

• Anonym (B)

Så här ser de ut idag:

För ljusa för min smak, hoppas de mörknar lite.

• Anonym (B)

Kan man sminka i dem innan det gått en månad?

• Anonym (Men)
    Anonym (B) skrev 2020-08-10 20:56:55 följande:

[quote=80576926][quote-nick]Anonym (Men) skrev 2020-08-10 09:13:00 följande:[/quote-nick]Formen ser ok ut, tycker jag, men färgen är onaturlig.[/Ok så du tycker ljusbrunt ser onaturligt ut:)

Nej. Inte när personen har naturligt ljusbruna bryn.
  • Anonym (Ankidoodi)

Vad är Taffybryn? 
    Vad är meningen med dem?
    Vad är skillnaden mellan "vanliga" och "Taffy"

Jag vill själv inte se ut som en gorilla med hår överallt. Men VARFÖR vill tjejer ta bort all hårighet? Det blir väl egentligen falsk marknadsföring med tanke på att det är oftast tjejer som vill visa upp sig från sin bästa sida. 

Jag blir bara ledsen eftersom det är män som skapar detta beroende,

Som jag uppfattar det så vill svenska män ha stora bröst, ankläppar och ett ansikte som är ändrat från hur de verkligen ser ut...

Varför?

• Anonym (Ja vill)

Jag tycker vissa får väldigt vackra bryn av microblading. Jag har ganska lågt sittande ögonbryn och vill gärna ha så fin form på brynen. Får man det om man gör sånt, även med mina förutsättningar eller bör man ha liknande form innan?
    Förlåt att jag ställer OT frågor i din tråd TS men jag tror att det kommer se väldigt bra ut om de får lite mer färg bara. I övrigt ser formen vacker ut.

• Anonym (Ja vill)
    Drottningen1970 skrev 2020-08-09 16:09:17 följande:

Var glad och se det som att du undkom med blotta förskräckelsen och tillskillnad från massa andra kvinnor nu slipper gå omkring och skämmas med mörka tjocka konstiga larvliknande ögonbryn.

Är det inte de som försöker måla sina bryn som får dessa tjocka fula maskar? Jag har mest sett bra resultat av microblading.
  • Anonym (B)
    Anonym (Ja vill) skrev 2020-08-14 12:51:39 följande:

Jag tycker vissa får väldigt vackra bryn av microblading. Jag har ganska lågt sittande ögonbryn och vill gärna ha så fin form på brynen. Får man det om man gör sånt, även med mina förutsättningar eller bör man ha liknande form innan?

Förlåt att jag ställer OT frågor i din tråd TS men jag tror att det kommer se väldigt bra ut om de får lite mer färg bara. I övrigt ser formen vacker ut.

Tack!

Ja fråga du bara det går bra:) man kan få den form man vill ha. De mäter och gör så att det ska passa ditt ansikte.
  • Anonym (B)

[quote=80584749][quote-nick]Anonym (Ankidoodi) skrev 2020-08-14 12:38:57 följande:[/quote-nick]Vad är Taffybryn? 

Vad är meningen med dem?

Vad är skillnaden mellan "vanliga" och "

Jag vill själv inte se ut som en gorilla med hår överallt. Men VARFÖR vill tjejer ta bort all hårighet? Det blir väl egentligen falsk marknadsföring med tanke på att det är oftast tjejer som vill visa upp sig från sin bästa sida. 

Som jag uppfattar det så vill svenska män ha stora bröst, ankläppar och ett ansikte som är ändrat från hur de verkligen ser ut...

Varför?[/

Taffy görs för hand och inte maskin så därför ser de naturligare ut. Meningen för mig är att jag vill ha ett par ögonbryn:) mina är så ljusa så det syns inte. Och jag tycker det är svårt att sminka dem så det ser jämnt ut då min syn har börjat bli sämre.

Jag har förresten varken ankläppar eller stora bröst heller;)

• Anonym (Ja vill)
    {#emotions_dlg.flower}
    Anonym (B) skrev 2020-08-14 13:43:17 följande:
    Tack!

Ja fråga du bara det går bra:) man kan få den form man vill ha. De mäter och gör så att det ska passa ditt ansikte.
     Har velat göra det  länge men varit osäker på om det fungerar på mig .Tack så mycket för svar! 
  • Anonym (B)

Är det någon som vet om det blir lika skarpt andra gången man fyller på korrigerar?

• Anonym (B)

Har nu gjort om dem o hoppas på det ska gå bättre denna gången. Hon som gjorde det sa att tyvärr hade precis allting gått bort:(

Så här är de nya än så länge:

• Anonym (B)

De nya taffybrynrn höll inte heller:( nu har jag fått göra om dem för tredje gången.

Hon använde en annan sorts pigment nu.. har dock inte så stort hopp om att de håller denna gången heller.

Sista utvägen sen sa hon var att använda maskin mem då kommer de se mer skuggade ut, o de vill jag egentligen inte..

• Anonym (Suck)
    Anonym (B) skrev 2020-09-27 20:29:01 följande:

De nya taffybrynrn höll inte heller:( nu har jag fått göra om dem för tredje gången.

Hon använde en annan sorts pigment nu.. har dock inte så stort hopp om att de håller denna gången heller.

Sista utvägen sen sa hon var att använda maskin mem då kommer de se mer skuggade ut, o de vill jag egentligen inte..

Nej, hade nog varit bättre att låta dina naturliga ögonbryn vara ifred. 
  • Corrie

En fråga: Varför tycker inte folk att deras vanliga och helt normala ögonbryn duger? Varför kasta bort pengar och energi på hittepågrejs?

• Corrie
    Anonym (B) skrev 2020-08-14 13:47:34 följande:

[quote=80584749][quote-nick]Anonym (Ankidoodi) skrev 2020-08-14 12:38:57 följande:[/quote-nick]Vad är Taffybryn? 

Vad är meningen med dem?

Vad är skillnaden mellan "vanliga" och "

Varför?[/

Taffy görs för hand och inte maskin så därför ser de naturligare ut. Meningen för mig är att jag vill ha ett par ögonbryn:) mina är så ljusa så det syns inte. Och jag tycker det är svårt att sminka dem så det ser jämnt ut då min syn har börjat bli sämre.

Jag har förresten varken ankläppar eller stora bröst heller;)

Saken är den att jag har fått intrycket av att många saker kvinnor gör med sina utseenden faktiskt inte uppskattas av män. Ankläppar är det jag hört absolut mest negativt om, men även om annat trams tjejer lägger ner massor med pengar på. Vad sägs om naturligt utseende med lite smink bara, och en hälsosam livsstil för en bra och fungerande kropp? Taffybryn...
  • Anonym (B)
    Corrie skrev 2020-09-28 10:47:41 följande:

En fråga: Varför tycker inte folk att deras vanliga och helt normala ögonbryn duger? Varför kasta bort pengar och energi på hittepågrejs?

För att jag har inga ögonbryn annars:) de syns inte alls o jag trivs bättre med ett par ögonbryn son syns.
  • Anonym (B)
    Anonym (lossna) skrev 2020-08-08 23:02:56 följande:

Jag menar inte att salongen i sig måste vara dålig. Stället som inte kunde få mina bryn att inte "läka bort" var inte dålig i sig utan en av de bäst rankade och recenserade salongerna i Stockholm. Dock betyder inte det att deras val av metod och färg funkar på just dig. Min första salong hade inte heller nämnt att jag hade fetare hy och därför behövde ta hand om tatueringen på ett annat sätt under läkningen. 

Ja mörkare färg kan också hjälpa då det ofta håller bättre. Man får komma ihåg att färgen inte alls kommer vara så mörk som den är när den är nygjord så man kan verkligen ta en hel del mörkare gällande färgen. Jag som är blond ser helt sjuk ut när mina är nygjorda för att de är så mörka ut medan de är väldigt svaga efter läkning. 

Du bör definitivt ta tillvara på påfyllningen. Syftar mer på om det fortfarande inte blir bra efter den. 

Har nu gjort om brynen en tredje gång. Nu provade hon ett annat märke på färgen. Men det ser faktiskt ut som om de håller på att stötas bort även denna gång:(
  • Anonym (lossna)
    Anonym (B) skrev 2020-10-02 21:18:46 följande:
    Har nu gjort om brynen en tredje gång. Nu provade hon ett annat märke på färgen. Men det ser faktiskt ut som om de håller på att stötas bort även denna gång:(
    Du kan alltid prova en annan salong och testa en gång till. Funkar det fortfarande inte är du kanske tråkigt nog en av få som det inte fastnar alls på. Testa att göra kombobryn ifall du provar en ny salong, med vanliga strån samt svag skuggning. Det höll bäst och gav bäst resultat för mig. Bor du i Sthlm rekommenderar jag Stockholms Beauty Center på drottninggatan. 

Hur sköter du dina ögonbryn? 
  • Anonym (B)
    Anonym (lossna) skrev 2020-10-03 22:27:49 följande:

Du kan alltid prova en annan salong och testa en gång till. Funkar det fortfarande inte är du kanske tråkigt nog en av få som det inte fastnar alls på. Testa att göra kombobryn ifall du provar en ny salong, med vanliga strån samt svag skuggning. Det höll bäst och gav bäst resultat för mig. Bor du i Sthlm rekommenderar jag Stockholms Beauty Center på drottninggatan. 

Hur sköter du dina ögonbryn? 

Hon sa att ett sista alternativ är att göra bara skuggning. Men vet inte om jag vill det.

Känner att jag inte vill lägga mer pengar på brynen nu så kommer inte gå till en annan salong. Jag sköter brynen exemplariskt, avstår träning och allt. Är så trött på detta nu:( ja jag tror tyvärr jag tillhör den lilla grupp som bara stöter ifrån tatueringen. Känns surt med allt tid o pengar man lagt på detta
Svar på tråden Taffybryn som faller av!