• Anonym (B)

    Taffybryn som faller av!

    Hej!

    Gjorde Taffy-bryn för ca 17 dagar sedan. Visste att det är en del av läkningsprocessen att de ? förvinner? men jag ser för jäklig ut! De flagnar av bitvis så det ser ut som om jag rakat av delar av brynen.

    Skäms över att hå ut. Är det någon som varit med om samma?

  • Svar på tråden Taffybryn som faller av!
  • Anonym (B)
    Anonym (lossna) skrev 2020-08-08 22:31:47 följande:

    Jag förstår att det känns jobbigt. Man får försöka planera in påfyllningar vid rätt tillfällen så den värsta läkningen sker utan att för många kan se. 

    Gällande bortstötning skulle jag rekommendera att gå till en ny salong och prova där innan du ger upp isåfall. När jag först gjorde min tatuering satt den jättebra. Samma sak när jag fyllde på långt senare. Men efter det hände något med den salongen där färgen helt plötsligt inte satt kvar längre. 85% av tatueringen försvann under läkningen, trots att jag fick fylla på gratis 2 extra gånger. Vägrade sitta. Gav upp ett tag tills jag till slut gick till en ny salong med riktigt bra rykte och då satt helt plötsligt tatueringen hyfsat bra igen. Fyllt på där i 2-3 år nu och det fortsätter hålla bra efter läkningen. Det kan vara något med just deras metod eller färg som inte funkar på dig. Har du fet hy måste du ha anpassade rekommendationer under läkningen så att inte för mycket lossnar, vilket din salong kanske missat. 


    Ja så kan det klart vara men samtidigt har jag gått till en välkänd skönhetssalong som har gott rykte. Så litar på dem så. Och nu ingår ju en påfyllnad i priset så får ändå prova det. Har tyvärr inte möjlighet till ledighet efter så jag får bita i det sura äpplet och gå till jobbet ändå.

    Måste nog prova en mörkare färg för jag tog den ljusaste som man kan ta.
  • Anonym (B)
    Anonym (Hm) skrev 2020-08-06 22:54:38 följande:

    Svårt å få in bild men första bilden är mina bryn nu. Snart 4 år sen jag gjorde dem första gången. 2 år sen jag fyllde på lite.

    Denna bild är när de är helt nygjorda


    Dina ser ju väldigt naturliga ut.
  • Anonym (lossna)
    Anonym (B) skrev 2020-08-08 22:45:30 följande:
    Ja så kan det klart vara men samtidigt har jag gått till en välkänd skönhetssalong som har gott rykte. Så litar på dem så. Och nu ingår ju en påfyllnad i priset så får ändå prova det. Har tyvärr inte möjlighet till ledighet efter så jag får bita i det sura äpplet och gå till jobbet ändå.

    Måste nog prova en mörkare färg för jag tog den ljusaste som man kan ta.
    Jag menar inte att salongen i sig måste vara dålig. Stället som inte kunde få mina bryn att inte "läka bort" var inte dålig i sig utan en av de bäst rankade och recenserade salongerna i Stockholm. Dock betyder inte det att deras val av metod och färg funkar på just dig. Min första salong hade inte heller nämnt att jag hade fetare hy och därför behövde ta hand om tatueringen på ett annat sätt under läkningen. 

    Ja mörkare färg kan också hjälpa då det ofta håller bättre. Man får komma ihåg att färgen inte alls kommer vara så mörk som den är när den är nygjord så man kan verkligen ta en hel del mörkare gällande färgen. Jag som är blond ser helt sjuk ut när mina är nygjorda för att de är så mörka ut medan de är väldigt svaga efter läkning. 

    Du bör definitivt ta tillvara på påfyllningen. Syftar mer på om det fortfarande inte blir bra efter den. 
  • Anonym (B)
    Anonym (lossna) skrev 2020-08-08 23:02:56 följande:

    Jag menar inte att salongen i sig måste vara dålig. Stället som inte kunde få mina bryn att inte "läka bort" var inte dålig i sig utan en av de bäst rankade och recenserade salongerna i Stockholm. Dock betyder inte det att deras val av metod och färg funkar på just dig. Min första salong hade inte heller nämnt att jag hade fetare hy och därför behövde ta hand om tatueringen på ett annat sätt under läkningen. 

    Ja mörkare färg kan också hjälpa då det ofta håller bättre. Man får komma ihåg att färgen inte alls kommer vara så mörk som den är när den är nygjord så man kan verkligen ta en hel del mörkare gällande färgen. Jag som är blond ser helt sjuk ut när mina är nygjorda för att de är så mörka ut medan de är väldigt svaga efter läkning. 

    Du bör definitivt ta tillvara på påfyllningen. Syftar mer på om det fortfarande inte blir bra efter den. 


    Ja tack, tar mer än gärna emot alla tips! Har förvisso en ganska fet panna, hur ska man sköta dem då? Men nu är jag enormt torr krin brynen..
  • Anonym (lossna)
    Anonym (B) skrev 2020-08-08 23:27:31 följande:
    Ja tack, tar mer än gärna emot alla tips! Har förvisso en ganska fet panna, hur ska man sköta dem då? Men nu är jag enormt torr krin brynen..
    Brynen ser ju alltid torra ut under läkningen så det kan man inte gå efter. Du får gå efter hur din hy där kring pannan annars brukar vara. 

    Nu kommer jag inte ihåg exakta råden i huvudet men det är en enorm skillnad i eftervården baserat på din hudtyp. Vid vanlig eller torr hud tror jag mina salonger sagt att man ska hålla på med rengöring och vaselin i 7 dagar eller liknande medan jag bara ska göra rent i 1-2 dagar och ingen vaselin med fet hy. Kommer inte ihåg exakt men det är en stor skillnad i skötsel. 

    Du får höra med din salong hur de rekommenderar att man sköter eftervården när man har fet hy. Det bör stå i dina eftervårdspapper som du redan fått dock?
  • Anonym (B)
    Anonym (lossna) skrev 2020-08-08 23:50:39 följande:

    Brynen ser ju alltid torra ut under läkningen så det kan man inte gå efter. Du får gå efter hur din hy där kring pannan annars brukar vara. 

    Nu kommer jag inte ihåg exakta råden i huvudet men det är en enorm skillnad i eftervården baserat på din hudtyp. Vid vanlig eller torr hud tror jag mina salonger sagt att man ska hålla på med rengöring och vaselin i 7 dagar eller liknande medan jag bara ska göra rent i 1-2 dagar och ingen vaselin med fet hy. Kommer inte ihåg exakt men det är en stor skillnad i skötsel. 

    Du får höra med din salong hur de rekommenderar att man sköter eftervården när man har fet hy. Det bör stå i dina eftervårdspapper som du redan fått dock?


    Hon konstaterade aldrig att jag har fet hy, men råden var ingen kräm eller produkter 10 dagar efter pigmenteringen. Man skulle heller inte tvätta den.
  • Anonym (Konsument)
    Anonym (B) skrev 2020-08-08 22:45:30 följande:

    Ja så kan det klart vara men samtidigt har jag gått till en välkänd skönhetssalong som har gott rykte. Så litar på dem så. Och nu ingår ju en påfyllnad i priset så får ändå prova det. Har tyvärr inte möjlighet till ledighet efter så jag får bita i det sura äpplet och gå till jobbet ändå.

    Måste nog prova en mörkare färg för jag tog den ljusaste som man kan ta.


    Nästa gång du går dit ska du inte luras till att göra en s.k. påfyllning. Du ska få göra om då varan inte var bra. Så har du kvar din påfyllning. Kolla med konsumentrådgivare i din kommun.
  • Drottningen1970

    Var glad och se det som att du undkom med blotta förskräckelsen och tillskillnad från massa andra kvinnor nu slipper gå omkring och skämmas med mörka tjocka konstiga larvliknande ögonbryn.

  • Anonym (B)
    Drottningen1970 skrev 2020-08-09 16:09:17 följande:

    Var glad och se det som att du undkom med blotta förskräckelsen och tillskillnad från massa andra kvinnor nu slipper gå omkring och skämmas med mörka tjocka konstiga larvliknande ögonbryn.


    Jag tycker ju att Taffy-bryn kan se väldigt naturliga ut, det är det jag gillar. Tycker du verkligen om du ser inlägg 15 att de ser ut som svarta breda maskar?
  • Anonym (Men)
    Anonym (B) skrev 2020-08-09 18:47:41 följande:

    Jag tycker ju att Taffy-bryn kan se väldigt naturliga ut, det är det jag gillar. Tycker du verkligen om du ser inlägg 15 att de ser ut som svarta breda maskar?


    Formen ser ok ut, tycker jag, men färgen är onaturlig.
Svar på tråden Taffybryn som faller av!