• farman

    Varför mest flykting män?

    Varför släpps mest muslimska flyktingmän in?
    Sedan familjer och flickor.
    Kanada tog in endast flytting familjer samt ensamstående kvinnor. Män ansågs för farliga.
    Inte så många flyktingar från länder i fattigdom som är ju ett av skälen som flyktingar flyr ifrån.
    Annars skulle dom stanna t i närliggande länder utan krig men med fattigdom.
    Inga ukrainska flyktingar eller flyktingar från öst har fått komma hit.
    dom fick istället komma till Polen som Sverige skäller hela tiden på att dom inte tar in flyktingar.
    Nederst på skalan kommer vita kristna kvinnor som knappt kommer in.
    Det här är både rasism samt diskriminering från regeringens sida.

  • Svar på tråden Varför mest flykting män?
  • Anonym (Kehltar)
    KillBill skrev 2020-08-14 12:34:04 följande:

    Menar du att jag ska behöva lösa en bok för att förstå vad du vill diskutera? Ge exempel från boken så tar vi det därifrån. Att du hänvisar till en bok utan att ge exempel på det som påstås i boken bidrar inte till diskussionen i tråden.


    Jag skrev ju tydligt att jag inte vill diskutera. Tråden kan fortsätta enligt topic istället. Boken var en möjlighet för dig att studera på egen hand. Men du verkar mer intresserad av att kivas.

    Tips: Eftersom du verkar ha svårigheter att förstå skriven text så det kanske bäst du kör den som ljudbok.
  • KillBill
    Anonym (Kehltar) skrev 2020-08-14 13:21:44 följande:
    Jag skrev ju tydligt att jag inte vill diskutera. Tråden kan fortsätta enligt topic istället. Boken var en möjlighet för dig att studera på egen hand. Men du verkar mer intresserad av att kivas.

    Tips: Eftersom du verkar ha svårigheter att förstå skriven text så det kanske bäst du kör den som ljudbok.

    Barnsligt. Du slänger ur dig ett löst påstående i tråden utan att redogöra för vad det handlar om. När jag ber om exempel så svarar du att du att det är för avancerat för att du ska kunna ge exempel och att du inte vill diskutera ämnet för att det är off topic.


    Det var du som kommenterade mitt inlägg med ett löst OT-påstående och självklart bör du svara på följdfrågor om du gett dig i in i diskussionen. Jag tror att du vet att det inte finns någon substans i ditt påstående och du är rädd för att din lilla konspirationsteori ska avslöjas.


    Ha en fin dag.


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • farman

    Vi borde ha kollat upp folk från Mena ländrna som fövriga norden gjorde samt tagit in familjer samt singelkvinnor som Kanada gjorde då ensamma män ansågs för farliga.
    Detta är ju vansinnige.

  • Anonym (Kehltar)
    KillBill skrev 2020-08-15 08:02:49 följande:

    Barnsligt. Du slänger ur dig ett löst påstående i tråden utan att redogöra för vad det handlar om. När jag ber om exempel så svarar du att du att det är för avancerat för att du ska kunna ge exempel och att du inte vill diskutera ämnet för att det är off topic.

    Det var du som kommenterade mitt inlägg med ett löst OT-påstående och självklart bör du svara på följdfrågor om du gett dig i in i diskussionen. Jag tror att du vet att det inte finns någon substans i ditt påstående och du är rädd för att din lilla konspirationsteori ska avslöjas.

    Ha en fin dag.


    Jag har ingen vinning i att sitta här att debattera. Du fick ett lästips. Vad du väljer att göra med det spelar mig ingen roll.

    Puss
  • farman
    Anonym (Kehltar) skrev 2020-08-12 17:18:17 följande:
    Högutbildade, inte högavlönade.

    Du kan omöjligen vara omedveten om de fall som tagits upp i media där invandrare med arbete skickats hem på teknikaliteter.

    Du har säkert även sett exempel på motsatsen, där arbetslösa grova brottslingar fått stanna.
    Källa på det.
  • farman

    Denna tråd får inte bli en ha tråd det finns bra muslimer också.

  • Xenia

    Du skriver så mycket konstigt.

    Källa på att "kvinnor inte släpps in"? Skulle kvinnor inte släppas in bara för att de är kvinnor?

    I den mån "kvinnor inte släpps in" beror det på att mannen kommit först och hon och barnen måste vänta på att han får asyl först. Eller att det är krav på att han kan försörja henne och barnen och inte kan det.

  • farman
    Xenia skrev 2020-08-13 11:24:30 följande:
    Dessa missvisande och lögnaktiga påståenden dyker ständigt upp. Så trött på dem. Men eftersom okunniga personer kan tro på dem så måste man påpeka vissa självklara fakta.

    I de fall familjer skickar iväg söner för att slippa militärtjänst och tjäna pengar att skicka hem, varför skulle de i stället skicka döttrar? Hon gör inte militärtjänst och hon förväntas inte yrkesarbeta. Hon förväntas gifta sig. Och skulle hon färdats ensam (dvs utan familj) genom flera länder så skulle hennes rykte vara förstört. Även om hon inte blivit våldtagen skulle man utgått från det.

    I de fall hela familjen finns i flyktingläger är det samma sak. Den starkaste, dvs mannen, gör den farliga resan först. Frun och barnen kan komma efteråt när han fått uppehållstillstånd. Då kan de rentav ta flyget.

    Du tycks tro på någon slags konspirationsteori att Sverige väljer män. Sverige väljer inte (utom när det gäller kvotflyktingar) utan flyktingarna valde Sverige.

    Fattigdom är inget asylskäl.

    Har ukrainare flyktingskäl? De kan däremot komma till grannlandet Polen och arbeta. Precis som finländare och norrman kan göra i Sverige.

    Vilka vita kristna flyktingkvinnor har sökt och fått avslag? Det där låter som ren lögn. Har du minsta belägg eller är det ett rykte som du bara glatt vidarebefordrar?
    Ukrainska , kristna från muslimska länder har väldigt svårt att få asyl.
    Kvinnor kan vi hjälpa hit med transport så vad är problemet.
    Vi har ett gigantiskt överskott på män.
    Kvinnor klarar flyktingvägen minst lika bra. Många tar plantet hit till Sverige.
  • Anonym (Luna)
    farman skrev 2020-08-21 07:32:14 följande:
    Ukrainska , kristna från muslimska länder har väldigt svårt att få asyl.
    Kvinnor kan vi hjälpa hit med transport så vad är problemet.
    Vi har ett gigantiskt överskott på män.
    Kvinnor klarar flyktingvägen minst lika bra. Många tar plantet hit till Sverige.
    Ja kvinnor har inte svårare att få asyl än män men det kommer flest män eftersom man oftast skickar en person i förväg per familj och man som sagt inte vill utsätta barn för svåra och jobbiga flyktvägar plus att det oftast kostar en massa pengar att fly, du måste betala dom som hjälper dig.
    Därför söker man sen anhöriginvandring när en har kommit.
    De gäller då familjer dvs när en har fått asyl kan man söka asyl för sin familj, barn och ibland äldre i familjen.
    Däremot dom kvinnor som kommer får ju asyl på samma villkor som män.
    Dom kvinnor som kommer är oftast dom unga utan barn dvs runt 20-25 som klarar att farliga flyktvägar.
    Har man barn åker en.

    Man söker asyl när man kommer till ett land, inom Eu ska det vara det första man kommer till i första hand.

    Det är ingen som åker och hämtar asylsökande, Sverige har inga plan som åker till ett land för att hämta asylsökande ifrån Ukraina.

    Nej de flesta asylsökande kommer inte med flyg utan med tåg, båt, osv.
    Många från t ex Syrien har åkt med små båtar över havet och sen flytt till fots, betalt flyktingsmugglare osv. 
    Vart har du fått ifrån att många kommer med flyg?

    Det är dom unga som oftast flyr för att dom klarar flykten bäst.
    Tänk dig själv om din familj skulle försöka komma ifrån krig osv, det är dyrt och farligt ge sig iväg på en strapats där du inte vet vad som kommer att hända, kan inte alla ge sig väg skickar du ju den som troligtvis klarar av det bäst, du skickar inte gamla morfar, du försöker att undvika att dina barn kan drunkna i farliga småbåtar eller bli sjuka i kylan.
    Att unga män flyr dvs innan dom har familj är ju att dom oftast är dom som råkar illa ut, dvs tvångsrekryteras till militären, det är männen som man misshandlar och dödar först osv.
    I Sverige är vi någorlunda jämställda men i många länder är det kvinnorna som tar hand om barnen därför flyr inte kvinnor i samma utsträckning om dom inte är unga utan barn eller om hela familjen flyr.

    Men det är dom unga männen som riskerar att kallas in till militären fast dom inte vill, det är bara ett fåtal länder där kvinnor riskerar det.

    När du söker asyl i Sverige ser dom till landet du kommer ifrån, situationen där och vad du kan riskera.
    Samma gäller för män och kvinnor, man säger inte nej till kvinnor och ja till män som har samma flyktsituation.

    Det är för att det fler män än kvinnor som kommer och söker asyl i Sverige.
  • Xenia

    Som sagt, ukrainare har inte asylskäl, gäller både män och kvinnor. Om kristna har svårt att få asyl gäller det både män och kvinnor.

    Kvinnor hämtas inte, de kan bara komma med flyg om de redan har tillstånd att komma som anknytning.

    Luna skrev precis som det var. Alla som inte levt under en sten känner till dessa fakta. Men du tycks ha stoppat fingrarna i öronen för att slippa ta till dig dessa fakta "la la la" {#emotions_dlg.djavulsk}

    Nej, kvinnor klarar inte flyktvägen lika bra. Ännu en lögn från dig.

    Mtp transportöransvaret så kommer inga flyktingar hit via flygplan. De kommer via lastbilar eller personbilar eller båt. De enda som kan komma via flygplan är de som har falska pass. Eller de som är anhöriga till dem som redan fått asyl.


    Nfarman skrev 2020-08-21 07:32:14 följande:
    Ukrainska , kristna från muslimska länder har väldigt svårt att få asyl.
    Kvinnor kan vi hjälpa hit med transport så vad är problemet.
    Vi har ett gigantiskt överskott på män.
    Kvinnor klarar flyktingvägen minst lika bra. Många tar plantet hit till SverigeSom 
  • KillBill
    farman skrev 2020-08-21 07:32:14 följande:
    Ukrainska , kristna från muslimska länder har väldigt svårt att få asyl.
    Kvinnor kan vi hjälpa hit med transport så vad är problemet.
    Vi har ett gigantiskt överskott på män.
    Kvinnor klarar flyktingvägen minst lika bra. Många tar plantet hit till Sverige.

    Varför ljuger du? Att Sverige skulle ha ett gigantiskt överskott på män är en stor lögn.


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
Svar på tråden Varför mest flykting män?