Inlägg från: Anonym (Hm....) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hm....)

    Artificiell insemination?

    Efter 13 år inom IVF-världen så är det begrepp jag inte känner igen alls. Kanske bara luddigt uttryckt eller luddigt översatt. Var kommer texten ifrån?

  • Anonym (Hm....)

    Det förklarar saken. Det kan bli hur tokigt som helst om det direktöversätts. Insemination är en sak, IVF en annan. ICSI en variant av IVF. FET är med fryst. Vad exakt ville du veta?

  • Anonym (Hm....)
    Anonym (H) skrev 2020-08-13 14:10:33 följande:
    Antar att de syftar på vad som händer om befruktning sker och embryot börjar fästa i livmodern.
    Fast transplantation innebär ju att nåt sätts in i kroppen. När embryot fäster kallas ju implantation. Håller med om att man måste läsa hela texten.
  • Anonym (Hm....)

    Oj, ja det var en rätt obegriplig text och inte alls rätt översatt. Man sätter inte in ägg vid insemination, vid IVF behandlar man inte ägg och man pratar inte om transplantation som sagt. Poängen är väl däremot att vid kronisk livmoderinfektion är chansen att bli gravid via IVF låg och man bör därför behandlas innan så man är frisk.

    Men hur vet du att det inte går behandla? Gått privat? De är oftast bättre än vanliga vården och har fler alternativ att komma med. Varit utomlands? Kollat med Athen-tråden?

  • Anonym (Hm....)

    Svenska läkare är ofta okunniga vad gäller infertilitet, missfall och behandlingar. Och väldigt ovilliga att skriva ut mediciner det inte finns hundraprocentiga bevis för att de funkar. Jag tex hade aldrig haft barn om jag inte haft en privat läkare som skrivit ut Prednisolon. Tyvärr vet jag ingen läkare som är expert just på livmoderinfektioner. Tycks minnas att en hette Olga. Finns en gynläkare som heter Olga Romanov på IVF Nordic-kliniken. Varit där?

  • Anonym (Hm....)

    Mina barn kom till via ED på Unica i Tjeckien. Min privata läkare finns i Jönköping. Olga jobbar i Stockholm.

Svar på tråden Artificiell insemination?