• Anonym (Sex anledningar)

    Därför är jag ett bättre ligg som 50 åring än som 30 åring. Någon annan kvinna som känner igen sig?

    Överraskande nog så har jag kommit fram till detta:

    1. Jag är inte så nojig över min kropp längre. Den är helt ok!

    2. Jag är trygg i min sexualitet och det är inte pinsamt att prata med min partner vad man vill och önskar!

    3. Sex är kul. Det är inte på blodigt allvar längre. Barnafödande och alla nojjor kring småbarnslivet är över!

    4. Det är otroligt härligt att bara få någon annan att njuta!

    5. Småbarn är krävande. Jag har mer energi och lust nu än när jag var 30 och mitt i småbarnsträsket.

    6. Sex kan vara så många olika saker!

    Det här trodde jag inte när jag var 30. Då trodde jag att sex och attraktion och lust var en nedförsbacke ju äldre man blev. Men för mig verkar det ha blivit tvärtom.

    Är det någon annan som känner igen sig?

  • Svar på tråden Därför är jag ett bättre ligg som 50 åring än som 30 åring. Någon annan kvinna som känner igen sig?
  • Anonym (55+)

    Här är en till som mår mycket bättre nu. Känner mig jättetrygg i mig själv och är lyckligt singel. Jag gör som jag vill och mår oförskämt bra.

    Och Klimakteriet märkte jag aldrig utav.

    Jag hade förberett mig på vallningar och svajigt humör, men allt sånt uteblev, och sexlusten spirar som aldrig förr. Så lycklig!

  • Anonym (Tuppis)
    Anonym (55+) skrev 2020-08-18 18:33:59 följande:

    Här är en till som mår mycket bättre nu. Känner mig jättetrygg i mig själv och är lyckligt singel. Jag gör som jag vill och mår oförskämt bra.

    Och Klimakteriet märkte jag aldrig utav.

    Jag hade förberett mig på vallningar och svajigt humör, men allt sånt uteblev, och sexlusten spirar som aldrig förr. Så lycklig!


    Men gud så underbart att träffa någon som du som känner likadant som jag och är på samma ställe i livet.
  • Martina1970
    Anonym (55+) skrev 2020-08-18 18:33:59 följande:

    Här är en till som mår mycket bättre nu. Känner mig jättetrygg i mig själv och är lyckligt singel. Jag gör som jag vill och mår oförskämt bra.

    Och Klimakteriet märkte jag aldrig utav.

    Jag hade förberett mig på vallningar och svajigt humör, men allt sånt uteblev, och sexlusten spirar som aldrig förr. Så lycklig!


    Man blir så glad! Jag är på ungefär samma ställe i livet som du! Känner så väl igen mig. Det är helt enkelt underbart och vi är så värda att njuta! Trevlig kväll!
    Anonym (55+) skrev 2020-08-18 18:33:59 följande:

    Här är en till som mår mycket bättre nu. Känner mig jättetrygg i mig själv och är lyckligt singel. Jag gör som jag vill och mår oförskämt bra.

    Och Klimakteriet märkte jag aldrig utav.

    Jag hade förberett mig på vallningar och svajigt humör, men allt sånt uteblev, och sexlusten spirar som aldrig förr. Så lycklig!


    Jag är på nästan samma ställe i livet som du och känner så väl igen mig i det du skriver. Ibland kan jag nästan skämmas för att jag mår så bra och njuter av livet. Att kunna ha härligt, roligt, njutningsfullt sex (när tillfälle finns), och att känna mig säker i mig själv och i min kropp är underbart! Önskar alla en trevlig tisdagskväll
  • Miss Sunny
    Anonym (Tuppis) skrev 2020-08-18 18:49:41 följande:
    Men gud så underbart att träffa någon som du som känner likadant som jag och är på samma ställe i livet.
    Vi är fler, kv. 61 och aldrig haft det bättre.
  • Anonym (Q45)

    Ja :)

    Jag är 45 och har aldrig njutit av sex som jag gör nu. Det är helt klart mycket bättre o roligare nu. Dessutom är jag galet kåt hela tiden. Skulle tippa på att det är hormonförändringar som påverkar lusten positivt.

  • Anonym (55+)
    Anonym (Tuppis) skrev 2020-08-18 18:49:41 följande:

    Men gud så underbart att träffa någon som du som känner likadant som jag och är på samma ställe i livet.


    Ja, så bra vi har det. Det är bara att njuta på
  • Anonym (55+)
    Martina1970 skrev 2020-08-18 19:18:55 följande:

    Man blir så glad! Jag är på ungefär samma ställe i livet som du! Känner så väl igen mig. Det är helt enkelt underbart och vi är så värda att njuta! Trevlig kväll!Jag är på nästan samma ställe i livet som du och känner så väl igen mig i det du skriver. Ibland kan jag nästan skämmas för att jag mår så bra och njuter av livet. Att kunna ha härligt, roligt, njutningsfullt sex (när tillfälle finns), och att känna mig säker i mig själv och i min kropp är underbart! Önskar alla en trevlig tisdagskväll


    Ja, vi är alla värda all njutning och glädje i livet.

    Önskar också alla en underbar kväll i denna härliga kväll.
  • Anonym (Helt tvärtom)

    Känner inte igen mig alls. Var väldigt sexuellt aktiv med min man i 20-30-40 års åldern och väldigt självsäker. Är nästan 50 och har med undantag av senaste veckorna inte legat på nästan tio år.
    Sexet jag har med min pojkvän, eller gubbvän kanske jag skall säga, är väldigt bra för min del. Men jag känner mig klumpig, har ingen aning om vad jag skall göra. Hur gör man ens? Jag ligger mest still och njuter. Det kommer kanske tillbaks själva självförtroendet? Jag har gått upp väldigt mycket i vikt så jag kan inte röra mig som förut. Är dessutom rädd att jag skadar honom om jag försöker olika saker. Han är en ganska tanig gubbe jag väger nog 30-40kg mer än honom.

    Jag kommer ihåg min exman han var stor och kraftfull och vägde nog mer än jag gör nu till och med. Honom kunde jag hoppa på och sådana saker, han kunde lyfta upp mig vända mig upp och ner och sätta på mig på olika sätt. Men jag kan inte agera så nu. Ligger mest på rygg eller står på alla fyra. Det jag är bekväm med med nuvarande kropp och partner.

  • Anonym (Tuppis)
    Miss Sunny skrev 2020-08-18 19:19:00 följande:

    Vi är fler, kv. 61 och aldrig haft det bättre.


    Anonym (55+) skrev 2020-08-18 20:23:30 följande:

    Ja, så bra vi har det. Det är bara att njuta på


    Så glad man blir ändå av höra att vi är många som kan njuta av vad livet har att ge. Jag tycker den här tråden blev riktigt rolig att följa då det skrivs så mycket positiva inlägg om något som jag har trott knappt fanns när jag var yngre. Tänkte att ja vid 50 så är det ju kört utan piller men ser ju att många har lust och funktion kvar som i betydligt yngre dagar eller tom bättre.

    Kram på er alla och njut av kvällen.... Och natten
  • Anonym (Madde)
    Anonym (Helt tvärtom) skrev 2020-08-18 20:41:46 följande:

    Känner inte igen mig alls. Var väldigt sexuellt aktiv med min man i 20-30-40 års åldern och väldigt självsäker. Är nästan 50 och har med undantag av senaste veckorna inte legat på nästan tio år.

    Sexet jag har med min pojkvän, eller gubbvän kanske jag skall säga, är väldigt bra för min del. Men jag känner mig klumpig, har ingen aning om vad jag skall göra. Hur gör man ens? Jag ligger mest still och njuter. Det kommer kanske tillbaks själva självförtroendet? Jag har gått upp väldigt mycket i vikt så jag kan inte röra mig som förut. Är dessutom rädd att jag skadar honom om jag försöker olika saker. Han är en ganska tanig gubbe jag väger nog 30-40kg mer än honom.

    Jag kommer ihåg min exman han var stor och kraftfull och vägde nog mer än jag gör nu till och med. Honom kunde jag hoppa på och sådana saker, han kunde lyfta upp mig vända mig upp och ner och sätta på mig på olika sätt. Men jag kan inte agera så nu. Ligger mest på rygg eller står på alla fyra. Det jag är bekväm med med nuvarande kropp och partner.


    Såklart kan det ju vara tvärtom också!

    Men du njuter av din partner och det är ju underbart! Behöver du göra mer? Saknar han något eller njuter han som det är?

    Akrobatik är inte alltid bättre... man kan njuta fullt ut ändå.

    Hitta ert sex och njut av att ni har varandra.
  • Anonym (Helt tvärtom)
    Anonym (Madde) skrev 2020-08-18 21:54:04 följande:
    Såklart kan det ju vara tvärtom också!

    Men du njuter av din partner och det är ju underbart! Behöver du göra mer? Saknar han något eller njuter han som det är?

    Akrobatik är inte alltid bättre... man kan njuta fullt ut ändå.

    Hitta ert sex och njut av att ni har varandra.
    Han har inte klagat tvärtom utan sagt att det var underbart. Men han har inte heller knappt haft sex på nästan tio år han med så han är nog glad ändå. Hans exfru och han hade dessutom väldigt lite sex de senaste åren så det är nog snarare 15 år än tio.

    Jag vill göra mer med honom det är roligt att testa olika saker. Känns som att vi är två tonåringar som experimenterar och allt är nytt och spännande. Trots att vi bägge har vuxna barn och han har barnbarn så är vi som två tonåriga oskulder ändå. 


  • Anonym (Sex anledningar)
    Anonym (Helt tvärtom) skrev 2020-08-18 23:17:06 följande:

    Han har inte klagat tvärtom utan sagt att det var underbart. Men han har inte heller knappt haft sex på nästan tio år han med så han är nog glad ändå. Hans exfru och han hade dessutom väldigt lite sex de senaste åren så det är nog snarare 15 år än tio.

    Jag vill göra mer med honom det är roligt att testa olika saker. Känns som att vi är två tonåringar som experimenterar och allt är nytt och spännande. Trots att vi bägge har vuxna barn och han har barnbarn så är vi som två tonåriga oskulder ändå. 


    Det är ju inte konstigt att man känner sig klumpig och fumlig när förhållandet är nytt och ni inte har haft sex på länge. Men jag tycker det låter som en spännande start om ni båda känner er som tonåriga oskulder och är nyfikna och njuter. Dessutom kanske inte din gubbvän behöver vara så skör som du tror!!! Skriv gärna och berätta hur det går!
  • Anonym (55+)
    Anonym (Tuppis) skrev 2020-08-18 21:08:59 följande:

    Så glad man blir ändå av höra att vi är många som kan njuta av vad livet har att ge. Jag tycker den här tråden blev riktigt rolig att följa då det skrivs så mycket positiva inlägg om något som jag har trott knappt fanns när jag var yngre. Tänkte att ja vid 50 så är det ju kört utan piller men ser ju att många har lust och funktion kvar som i betydligt yngre dagar eller tom bättre.

    Kram på er alla och njut av kvällen.... Och natten


    Jag håller med. Det här var en uppfriskande tråd med glädje och positiva inlägg. Fram för mer sådant. Tack till trådstartaren!
  • Anonym (Sex anledningar)
    Anonym (55+) skrev 2020-08-19 08:18:44 följande:

    Jag håller med. Det här var en uppfriskande tråd med glädje och positiva inlägg. Fram för mer sådant. Tack till trådstartaren!


    Tack själv och alla som bidrar!!! Let?s keep the snusk going
  • Anonym (Madde)
    Anonym (Helt tvärtom) skrev 2020-08-18 23:17:06 följande:

    Han har inte klagat tvärtom utan sagt att det var underbart. Men han har inte heller knappt haft sex på nästan tio år han med så han är nog glad ändå. Hans exfru och han hade dessutom väldigt lite sex de senaste åren så det är nog snarare 15 år än tio.

    Jag vill göra mer med honom det är roligt att testa olika saker. Känns som att vi är två tonåringar som experimenterar och allt är nytt och spännande. Trots att vi bägge har vuxna barn och han har barnbarn så är vi som två tonåriga oskulder ändå. 


    Blir helt lycklig när jag läser att ni är som vilda tonåringar och tar för er av livet som bjuds!

    Att ha fantastiskt härligt sex har ingenting med ålder eller utseende att göra alls om kemin är den rätta.

    Jag trodde väl inte själv att kärlek i medelåldern kan vara så stark när jag var yngre. Nu vet jag och det är härligt!

    Ni är nya i ett förhållande och som föregående påtalade så kan det kännas ovant och lite klumpigt. Och män är inte så sköra som man kan tro ;)
  • Anonym (Q45)
    Anonym (Madde) skrev 2020-08-18 21:54:04 följande:

    Såklart kan det ju vara tvärtom också!

    Men du njuter av din partner och det är ju underbart! Behöver du göra mer? Saknar han något eller njuter han som det är?

    Akrobatik är inte alltid bättre... man kan njuta fullt ut ändå.

    Hitta ert sex och njut av att ni har varandra.


    Anonym (Helt tvärtom) skrev 2020-08-18 20:41:46 följande:

    Känner inte igen mig alls. Var väldigt sexuellt aktiv med min man i 20-30-40 års åldern och väldigt självsäker. Är nästan 50 och har med undantag av senaste veckorna inte legat på nästan tio år.

    Sexet jag har med min pojkvän, eller gubbvän kanske jag skall säga, är väldigt bra för min del. Men jag känner mig klumpig, har ingen aning om vad jag skall göra. Hur gör man ens? Jag ligger mest still och njuter. Det kommer kanske tillbaks själva självförtroendet? Jag har gått upp väldigt mycket i vikt så jag kan inte röra mig som förut. Är dessutom rädd att jag skadar honom om jag försöker olika saker. Han är en ganska tanig gubbe jag väger nog 30-40kg mer än honom.

    Jag kommer ihåg min exman han var stor och kraftfull och vägde nog mer än jag gör nu till och med. Honom kunde jag hoppa på och sådana saker, han kunde lyfta upp mig vända mig upp och ner och sätta på mig på olika sätt. Men jag kan inte agera så nu. Ligger mest på rygg eller står på alla fyra. Det jag är bekväm med med nuvarande kropp och partner.


    Det kommer med din nya partner, ge det lite tid. Med bekräftelse så vågar man mer.
Svar på tråden Därför är jag ett bättre ligg som 50 åring än som 30 åring. Någon annan kvinna som känner igen sig?