• Anonym (Planera)

Köpa 15 kg fläskfärs?

Får/kan jag gå in på till exempel ICA och bunkra upp med fläskfärs? Ett kg kostar 56 kr som normalpris. Om jag behöver fylla på frysen så att jag klarar mig en månad- får jag då köpa så många förpackningar av en och samma vara eller kommer de att säga ifrån? Jag självscannar och får nästan aldrig avstämning men om... när det är extrapris på produkter står det oftast max 1 eller 2 köp per hushåll men jag hittar inte några restriktioner gällande varor till ordinarie pris. Hade jag haft möjlighet att köpa från gårdsbutik hade jag gjort det men det är omöjligt att få tag på det jag vill ha i mina trakter.

• Svar på tråden Köpa 15 kg fläskfärs?
  • Anonym (Hold my beer)

Kör på! Finns det ingen skylt om "max 2 per kund" eller liknande så får du köpa hela lagret om du vill.

• Anonym (Planera)

Jag gör då ett tappert försök. Tack för ditt svar.

• FuckGoggleAskMe

Affärens mål är att sälja så mycket som möjligt och de struntar i vem som köper vad och hur mycket. 

• Anonym (Nöff)

Köp en hel gris istället!

• Anonym (Planera)
    Anonym (Nöff) skrev 2020-08-14 17:13:37 följande:

Köp en hel gris istället!

Det blir över septembers budget, och finns inte att få tag på i mina trakter. Annars är det något jag verkligen önskar.
  • Anonym (å)

Inte så bra att frysa in 15 kilo på en gång. Kan sluta i magsjuka
    Varför köpa allt på en gång?

• Anonym (Jenny)

Men be att få prata med personen i köttdisken för en beställning. Han eller hon kan säkert både dela upp färsen i den storlek du vill ha och frysa in den åt dig så att du inte riskerar att den blir dålig. Affären vill ju sälja.

• Anonym (Planera)
    Anonym (å) skrev 2020-08-14 17:44:15 följande:

Inte så bra att frysa in 15 kilo på en gång. Kan sluta i magsjuka

Varför köpa allt på en gång?

Varför skulle inte det gå menar du?
  • Anonym (Planera)
    Anonym (Jenny) skrev 2020-08-14 17:50:16 följande:

Men be att få prata med personen i köttdisken för en beställning. Han eller hon kan säkert både dela upp färsen i den storlek du vill ha och frysa in den åt dig så att du inte riskerar att den blir dålig. Affären vill ju sälja.

Det är inte över disk jag ska köpa utan dessa vakuumförpackade som du normalt hittar i kyldisken vid köttavdelningen.
  • Anonym (å)
    Anonym (Planera) skrev 2020-08-14 18:21:03 följande:
    Varför skulle inte det gå menar du?
    Frysen klarar inte att frysa in så mycket på en gång. 
    Fläsk är känsligt livsmedel
Svar på tråden Köpa 15 kg fläskfärs?