Inlägg från: Anonym (Lisa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lisa)

Kompis kille

Anonym (Anonym) skrev 2020-08-17 21:51:41 följande:

Hur ska du ha koll på honom då? Genom att fortsätta vara med honom eller...? Om hon inte vet att ni varit med varandra så lär ju inte du veta om han är med någon annan än dig heller.

Jag menar att jag har koll på honom bland fester mm hur han beter sig
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-08-17 21:51:41 följande:

Hur ska du ha koll på honom då? Genom att fortsätta vara med honom eller...? Om hon inte vet att ni varit med varandra så lär ju inte du veta om han är med någon annan än dig heller.

Jag är duktig på att läsa av honom. Där av kan jag märka om han förtar med någon annan så dröjer de nog inte länge tills dom knullar
  • Anonym (Lisa)
    eriknilsson1987 skrev 2020-08-17 22:02:32 följande:

Om din kompis betyder något för dig så måste du självklart berätta.

Sen är det upp till henne hur hon tar det.

Det du har gjort är självklart fel men va ärlig. 

Det är mitt råd. Lycka till

Nej, jag blir rädd att hon inte vill ha mig som vän
  • Anonym (Lisa)
    molly50 skrev 2020-08-18 08:40:22 följande:

Ok. För det första. Hade du sett henne som en vän så hade du inte strulat med hennes pojkvän från första början. En riktig vän gör inte så.

Och för det andra. Är du det minsta rädd om er vänskap så står du för vad du gjort.

En vänskap är också en slags relation så det du har gjort är minst lika svinigt som det hennes pojkvän har gjort.

Vad tror du at er vänskap vinner mest på? Att du är ärlig nu och berättar vad du gjort och visar att du ångrar det eller att du ljuger och sanningen kommer fram på annat sätt senare?

För det riskerar den att göra.

Om du själv inte berättar så hoppas jag att det kommer fram på annat sätt.

Din vän förtjänar bättre än både dig och sin pojkvän.

Nej, de är inte jag som har betett mig svinigt ut hennes ex. Men jag straffas om sanningen kommer fram så bättre att hålla tyst
  • Anonym (Lisa)

[quote=80591438][quote-nick]Anonym (Anonym) skrev 2020-08-18 08:43:38 följande:[/quote-nick]Du är inte hans morsa, och du kommer aldrig kunna ha koll på honom. Jag tycker fortfarande du beter dig svinigt mot din kompis, först har du varit med hennes kille en hel månad och nu tänker du inte ens berätta utan bete dig som inget hänt! Det finns en särskild plats i helvetet för såna som du.

Nej, jag är inte hans morsa. Men jag kan läsa av honom bra. Där av ha koll så svinet inte håller på med andra tjejer. Jag beter mig inte svinigt jag skydda min vän och då får jag hålla tyst

• Anonym (Lisa)
    Friger skrev 2020-08-18 09:40:25 följande:

Jag struntar i vem som är ett svin. Det viktiga är hur din vän kommer att se på saken om hon får reda på det.

Hon kommer sannolikt att se både dig och killen som svin. Är han det minsta strategisk så hävdar han att det var du som förförde honom. Kanske gjorde du det för att du var avundsjuk på henne? Jag påstår inte att det stämmer för fem öre. Men värre lögner har förekommit. Jag har inga högre tankar om människors ärlighet. Folk ljuger rätt friskt, och med framgång för det mesta.

Håller du käft så kommer sannolikt inget hända men ditt samvete blir lite grumligare. Det är inte moraliskt vackert men du är ju knappast den förste som syndat på denna planet. Kan du leva med det så är allt gott.

Glöm att ha koll på killen. Det bästa du kan göra är att glömma honom och låtsas som ingenting har hänt och agera därefter.

Killen är ett svin som blåser alla. Jag kommer få lida om detta kommer fram. Där av är jag tyst
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (sådär) skrev 2020-08-18 11:15:06 följande:

Nej det gör du inte alls, du håller tyst för att skydda dig själv och svinet. Henne skiter du fullkomligen i och det har du bevisat genom att knulla hennes kille och sen låta henne vara ovetandes så hon tvingas fortsätta leva med ett sånt svin.

Hade du brytt dig om henne så hade du.

1) Inte knullat hennes kille

2) Berättat sanningen för henne så hon fick chansen själv välja

Sluta låtsas som att du bryr sig om någon annan än dig själv, det är ingen som går på det.

Jag bryr mig och jag har klantat till de. Men om jag vill se henne sårad så berättar jag och jag vill inte såra henne. Jag ger svinet en chans. Visst jag kanske är lite feg men man måste vara smart nu
  • Anonym (Lisa)
    Xenia skrev 2020-08-18 14:35:19 följande:

Varför ska du "hålla koll" på det andra svinet (ni är ju svin bägge två), är det för att du blir svartsjuk om han "strular" med nån annan än dig? I det här fallet är faktiskt du det största svinet. Det var killen som gjorde slut för sin flickväns skull. Det var inte du som gjorde slut för din väns skull. Du hade gärna fortsatt, det var ju så kul att strula med honom.

Du kan välja:

1. Du tänker främst på din väns bästa och berättar allt. Du förstår att hon kan bli så besviken på dig att vänskapen tar slut, men du är beredd att betala priset.

2. Du tänker främst på dig själv och säger inget. Men då struntar du också i att bevaka killen. Det är ju inte värre om han är otrogen med nån annan än med dig? Din omsorg om din vän är senkommen. Skulle du upptäcka att han var otrogen med nån annan och skvallra för din vän, så kan killen bli sur och berätta att ni två strulat.

Frågan är: Vill du berätta för hennes skull eller för att hämnas på killen för att han gjorde slut med dig?

Jag kan lösa av honom och då håller jag koll så han inte strular med någon annan. Det är klart att de svider att han valde att avsluta vårat strul. Men för de är jag varken ett svin och definitivt inte de störta svinet av oss två.

Nej, vågar inte ta konsekvenser men de är för jag vill inte mista henne och bli konfronterad. Men sen är de bättre att hon är lyckligt ovetandes.
  • Anonym (Lisa)
    EnAnonumius skrev 2020-08-18 15:16:36 följande:

En äkta vän knullar inte sin väns partner, så enkelt är det.

Fast jag förstår att det är överkurs för vissa män/kvinnor att begripa detta. Du 'är en av dem som vägra att begripa detta, det är så direkt tydligt att du vägrar att fatta detta.

Ja du är ett svin, stort svin, då du valde att knulla din väninnas kille. Så killen (du knullade) och du är lika stora svin båda två. Då ni båda bedrog din vän och han sin flickvän.

Hoppas att det kommer ut att du har knullat din väns kille för du är inte värd hennes vänskap längre egentligen.

Jag vill inte bli klassad som något svin. Så sluta säg att jag är de. Varför är du så taskig för? Alla kan göra misstag och man ska inte önska att någon får hårda konsekvenser för de. Svider att göra elaka kommentar och de sårar.
  • Anonym (Lisa)
    Katarin29 skrev 2020-08-18 18:19:55 följande:

Det finns en speciell plats i helvetet för äckliga "vänner" som är otrogna med sina vänners killar. Ja, du är också otrogen, otrogen mot din "vän" eftersom det ligger i "dealen" för vänskap att man ALDRIG flirtar med sina vänners killar, än mindre går och är otrogen. Du är avskum, håll dig borta både från din "vän" och killen. Att även killen är ett äckel är självklart, men nu var det ju du som skapade tråden och ville ha "råd". Ett tips för framtiden är att ALDRIG flirta med dina vänners killar igen.

Hur gammal är du? Du önskar mig helvete mm och dessutom kallar mig för äckel utan anledning. Hur tror du de känns? Jag vet att jag har gjort fel men jag är inget äckel för de. Så sluta vara taskig.
Svar på tråden Kompis kille