• Anonym (fan va snygg)

Vill ni tjejer ha komplimanger?

ja vill ni det?
    om jag ser en snygg tjej på ica eller på jobbet eller var som helst. Vad tycker vi tjejer/kvinnorom en okänd man kommer fram och ger en komplimang?

Absolut inte på ett äckligt eller typ gubbsjukt vis utan mer lite flörtigt och normalt vis. 

funkar sånt i sverige eller blir ni kränkta?

eller tex om man känner personen via kompisgäng eller jobb, kan man då ge en komplimang fast man vet att tjejen är upptagen ?

mvh.

• Svar på tråden Vill ni tjejer ha komplimanger?
  • Anonym (ku)

Jag uppskattar komplimanger men då inte gällande "sexuella" kroppsdelar. Varenda en av mina tjejkompisar hatar främmande män som ger komplimanger. De vill bli lämnade ifred och finner det sliskigt oavsett. 

• Anonym (F)

Jag vill inte få min kropp kommenterad av främlingar. Däremot kan det vara trevligt att få höra att jag har tjusigt nagellack eller en snygg tröja - alltså saker som inte är av naturen givna utan som jag själv har valt.

• Anonym (fan va snygg)
    Anonym (ku) skrev 2020-08-21 20:40:52 följande:

Jag uppskattar komplimanger men då inte gällande "sexuella" kroppsdelar. Varenda en av mina tjejkompisar hatar främmande män som ger komplimanger. De vill bli lämnade ifred och finner det sliskigt oavsett. 

så vad vill ni ha för typ av komplimanger? vad uppskattar ni? 

som sagt, inget sliskigt. jag är verkligen inte sån.
  • Anonym (E)

Jag tycker att det är fint med män som vågar ge en kvinna en komplimang. Men det krävs att mannen verkligen vet vad en komplimang är.

• Anonym (Kvinna)
    Anonym (fan va snygg) skrev 2020-08-21 20:35:55 följande:

ja vill ni det?

om jag ser en snygg tjej på ica eller på jobbet eller var som helst. Vad tycker vi tjejer/kvinnorom en okänd man kommer fram och ger en komplimang?

Absolut inte på ett äckligt eller typ gubbsjukt vis utan mer lite flörtigt och normalt vis. 

funkar sånt i sverige eller blir ni kränkta?

eller tex om man känner personen via kompisgäng eller jobb, kan man då ge en komplimang fast man vet att tjejen är upptagen ?

mvh.

Nej, skulle inte uppskatta det. Gillar inte när folk tränger sig på oombedda
  • Anonym (Mina)

Nej, jag gillar inte att bli påmind om att andra bedömer min kropp.

• Lainie Kennedy

Nej, jag vill inte bli recenserad av okända. Om någon jag är bekant med ger mig en komplimang om något som jag kan kontrollera, tex mina kläder eller frisyr är det trevligt. Kommentarer om min kropp eller andra saker jag bara har utan att ha valt dem undanbedes, särskilt från människor jag inte känner.

• Anonym (ku)
    Anonym (fan va snygg) skrev 2020-08-21 20:46:33 följande:
    så vad vill ni ha för typ av komplimanger? vad uppskattar ni? 

som sagt, inget sliskigt. jag är verkligen inte sån.
    Jag uppskattar fin/vacker, komplimanger om kläder/ögon/hår/leende/smycken/stil och liknande. Uppskattar inte kommentarer om bröst eller rumpa eller höra att jag är sexig eller har snygg kropp. 

Jag föredrar dock komplimanger från tjejer då det känns mer genuint och saknar baktankar. 
  • Anonym (fan va snygg)
    Anonym (F) skrev 2020-08-21 20:45:15 följande:

Jag vill inte få min kropp kommenterad av främlingar. Däremot kan det vara trevligt att få höra att jag har tjusigt nagellack eller en snygg tröja - alltså saker som inte är av naturen givna utan som jag själv har valt.

tack så jättemycket. uppskattar svaret. det var lite så jag tänkte.  jag skulle såklart inte gå fram till en okänd kvinna och säga att hon hade en snygg bakdel eller liknande. då skulle jag känna mig lika obekväm som kvinnan :D
  • Anonym (fan va snygg)
    Anonym (E) skrev 2020-08-21 20:46:49 följande:

Jag tycker att det är fint med män som vågar ge en kvinna en komplimang. Men det krävs att mannen verkligen vet vad en komplimang är.

va där en bra komplimang enligt dig då?
Svar på tråden Vill ni tjejer ha komplimanger?