• Anonym (fan va snygg)

Vill ni tjejer ha komplimanger?

ja vill ni det?
    om jag ser en snygg tjej på ica eller på jobbet eller var som helst. Vad tycker vi tjejer/kvinnorom en okänd man kommer fram och ger en komplimang?

Absolut inte på ett äckligt eller typ gubbsjukt vis utan mer lite flörtigt och normalt vis. 

funkar sånt i sverige eller blir ni kränkta?

eller tex om man känner personen via kompisgäng eller jobb, kan man då ge en komplimang fast man vet att tjejen är upptagen ?

mvh.

• Svar på tråden Vill ni tjejer ha komplimanger?
  • Anonym (Sick)
    Anonym (Jakob) skrev 2025-02-21 17:59:46 följande:
    Så män får bara skriva positiva saker om kärleken. Annars är det kvinnohat, enligt dig? Tack. Då vet jag det........
    Nämen, försöker du låtsas som att du skrivit saker om kärlek? Jag har inte ens nämnt kvinnohat. Hatar du kvinnor alltså? Du skriver föraktfullt varför du ska ge tjejer komplimanger, som att någon tvingar dig. För att inte prata om när du valde att catfisha tjejer, bara för att du kan och struntar fullständigt i tjejernas känslor. Du behandlar kvinnor som en homogen grupp som du är bitter över.

Du kallar dig ful. Ta hand om din egen skit i stället för att placera det i en papperspåse och fjutta eld på den framför kvinnornas ytterdörr.

Varför ska du förstärka din yttre fulhet med en lika matchande inte fulhet? Det begriper jag inte.

• Anonym (Jakob)
    molly50 skrev 2025-02-21 15:20:11 följande:
    Det är klart att det är jobbigt och det tror jag att de flesta förstår.
    Men dessa män gör det ju inte lättare för sig själva när de lägger över ansvaret på andra istället för att försöka göra något åt saken själva.
    Snarare tvärtom. De skrämmer bort de kvinnor de så gärna vill ha.
    Vad ska jag göra då? Trä en papperspåse över huvudet?
  • Anonym (Jakob)
    Anonym (Sick) skrev 2025-02-21 18:14:12 följande:
    Nämen, försöker du låtsas som att du skrivit saker om kärlek? Jag har inte ens nämnt kvinnohat. Hatar du kvinnor alltså? Du skriver föraktfullt varför du ska ge tjejer komplimanger, som att någon tvingar dig. För att inte prata om när du valde att catfisha tjejer, bara för att du kan och struntar fullständigt i tjejernas känslor. Du behandlar kvinnor som en homogen grupp som du är bitter över.

Du kallar dig ful. Ta hand om din egen skit i stället för att placera det i en papperspåse och fjutta eld på den framför kvinnornas ytterdörr.

Varför ska du förstärka din yttre fulhet med en lika matchande inte fulhet? Det begriper jag inte.

Du anklagade ju mig föra att sprida kvinnoförakt med mina inlägg och i min värld skillnaden mellan förakt och hat väldigt hårfin. Men du har kanske en annan syn på det? 

I övrigt skriver du bara en massa persilja........
  • Anonym (Sick)
    Anonym (Jakob) skrev 2025-02-21 18:18:15 följande:
    Du kan ju börja med att inte kasta förakt över kvinnor. Om du sen tror att det handlar om att trä en papperspåse över huvudet så får det stå för dig. Det gör varken till eller från. 
  • Anonym (Sick)
    Anonym (Jakob) skrev 2025-02-21 18:27:26 följande:
    Du anklagade ju mig föra att sprida kvinnoförakt med mina inlägg och i min värld skillnaden mellan förakt och hat väldigt hårfin. Men du har kanske en annan syn på det? 

I övrigt skriver du bara en massa persilja........
    Jaha. Så du skulle kalla det du pysslar med för kvinnohat?
    Jag tycker det än så länge klassas som förakt. Men det kan väl ändras antar jag.
  • molly50
    Anonym (Jakob) skrev 2025-02-21 18:18:15 följande:
    Nej,men kanske jobba lite mer på dina inre egenskaper som kanske kan kompensera för ditt yttre,om du nu tror att det är det som felar.
    Dun kan ju också söka dig till ställen där det finns mycket kvinnor. T ex danskurser.
    Att bara sitta ensam och bli mer bitter kommer inte att gagna dig. Snarare tvärtom.
    Och det säger jag i all välmening.
  • Anonym (BertilBertilsson)
    molly50 skrev 2025-02-21 18:09:54 följande:
    Nej,men då blir det ju inte bättre av att stryka dessa män medhårs.
    Det blir de inte hjälpta av. Det är bara kontraproduktivt.
    Du tänker att männen kommer ändra på sig om ett gäng anonyma hätska damer surar och klagar på nätet?

Tanterna kommer inte heller sluta klaga på männen även om jag blir sur på dom och anser att det är kontraproduktivt.

Det är ett åsiktsforum, inte ett uppfostringsläger.
  • Anonym (Korkat)
    Anonym (BertilBertilsson) skrev 2025-02-21 19:56:05 följande:
    Du tänker att männen kommer ändra på sig om ett gäng anonyma hätska damer surar och klagar på nätet?

Tanterna kommer inte heller sluta klaga på männen även om jag blir sur på dom och anser att det är kontraproduktivt.

Det är ett åsiktsforum, inte ett uppfostringsläger.
    Varför kallar du kvinnor för tanter, när du kallar män för män?
  • Anonym (BertilBertilsson)
    Anonym (Korkat) skrev 2025-02-21 21:07:20 följande:
    Varför kallar du kvinnor för tanter, när du kallar män för män?
    Då ändrar jag till gubbar.
  • Anonym (okänd)
    Anonym (BertilBertilsson) skrev 2025-02-21 21:27:08 följande:
    Då ändrar jag till gubbar.
    det var inte svar på frågan
Svar på tråden Vill ni tjejer ha komplimanger?