• Anonym (fan va snygg)

Vill ni tjejer ha komplimanger?

ja vill ni det?
    om jag ser en snygg tjej på ica eller på jobbet eller var som helst. Vad tycker vi tjejer/kvinnorom en okänd man kommer fram och ger en komplimang?

Absolut inte på ett äckligt eller typ gubbsjukt vis utan mer lite flörtigt och normalt vis. 

funkar sånt i sverige eller blir ni kränkta?

eller tex om man känner personen via kompisgäng eller jobb, kan man då ge en komplimang fast man vet att tjejen är upptagen ?

mvh.

• Svar på tråden Vill ni tjejer ha komplimanger?
  • Anonym (Bara om jag...)

Bara om jag har mens och känner mig ful och uppsvälld. Då skulle jag uppskatta det, inte annars.

• Anonym (Se till sammanhanget)

Som jag sagt i många andra trådar - rätt sak på rätt plats.

Ex. matbutiker, i joggingspåret eller på biblioteket är dåliga platser för raggning eller simpla komplimanger. Alla ställen där kvinnan syns upptagen med något är olämpliga att närma sig dem då oväntad stress och misstänksamhet kan uppstå från deras håll. 

Kvinnor är betydligt mer förberedda på att bli uppvaktade när de befinner sig på sociala plattformar där tanken är just att få kontakt med folk. Att välja ställen där kvinnorna är ensamma och har fullt upp med annat kommer bara att få dig att framstå som en läskig kuf som har noll koll på hur sociala spelregler ser ut. Inget bra första intryck.

• Just Precis

Ingen komplimang om man inte har någon typ av grundrelation (bekanta, småpratar på gymmet, kollegor) och har anledning att tro att gemensamt intresse finns. I så fall kan en bra komplimang vara gnistan. Ute på krogen kan det absolut också funka. 

Vill generellt bli lämnad i fred i offentliga miljöer, inte gå omkring i nån slags sexig stämning som någon random snubbe försöker skapa runt mig/oss.

Om du trots det vill ha kontakt:
    En öppen och uppskattande blick (liksom mer vänligt nyfiken än uppenbart flirtig) kan vara OK i en offentlig miljö. Ett kort hej. Och faktiskt, kanske främst om man sprungit in i varandra några gånger men ev annars också, tycker jag att det är OK att fråga om en dejt/drink/kaffe, bara man uppmärksammar att man är rätt så på och ber om ursäkt för det.

• Anonym (Jakob)

Ge mig gärna ett bra skäl varför att jag ska ge kvinnor komplimanger....

• Anonym (Sick)
    Anonym (Jakob) skrev 2025-02-19 00:25:28 följande:

Tror du det är ett måste? Vilket konstigt sätt att formulera sig på. Är du en sån där bitter typ?
  • Anonym (Jakob)
    Anonym (Sick) skrev 2025-02-19 00:39:24 följande:
    Tror du det är ett måste? Vilket konstigt sätt att formulera sig på. Är du en sån där bitter typ?
    Har man blivit ratad av tjejer och kvinnor ända sedan tidiga tonåren för att man inte är attraktiv nog bir man lite bitter ja......
  • Anonym (Korkat)

Varför skulle vi ge dig ett bra skäl? Det är väl bara att låta bli om det inte passar.
  • Anonym (Sick)
    Anonym (Jakob) skrev 2025-02-19 20:37:37 följande:
    Har man blivit ratad av tjejer och kvinnor ända sedan tidiga tonåren för att man inte är attraktiv nog bir man lite bitter ja......
    Du kan ju inte kasta skit på kvinnor bara för att ingen har blivit attraherad av dig.

Sen så förstår jag inte varför någon som är ful behöver förstärka sin fulhet genom att skapa en bitter, ful personlighet.

Tror de flesta kvinnor skulle uppskatta om du höll dig undan i stället för att sprida kvinnoförakt iom "Ge mig gärna ett bra skäl varför att jag ska ge kvinnor komplimanger...."
  • Anonym (G)

Bara att skippa det om man inte vill
Svar på tråden Vill ni tjejer ha komplimanger?