• cosinus

String är inte inne längre

Tänkt dig -12 till -15 grader, mörkt som f-n och gärna lite snöstorm.

Det jag då har på mig när jag springer på vintern i det vädret är:
    Löparjacka, svarta vindbyxor (inte ens särskilt tighta), ullunderställ (både byxa och tröja) ett vanligt tunt underställ, buff som täcker halva ansiktet, mössa, vantar, sportbh, ullstrumpor, skor med dubbar och - stringtrosor.

När du visualiserat denna klädsel, i det här vädret och betänker att man kanske möter en handull människor på en mil så kan du ju fundera på stor attraktionskraft de där stringtrosorna längst under har...och därefter fundera på om det kanske, kanske inte är den primära drivkraften till varför de valts. Även om det verkar helt otänkbart i din värld att de valt p g a komfort :)

• cosinus
    Anonym (Äntligen) skrev 2020-08-24 20:44:53 följande:

Du verkar helt ha missat stringtrosors syfte eller så spelar du dum, gissar på det sistnämnda. Tror du inte att de flesta som använder stringtrosor har sex? Dessa trosor är gjorda för att visas upp vid sex.

Det finns väl olika syften :)

I fallet med vinterlöpning är det för att jag vet att det inte skaver och knölar när man har lager på lager. Har oftast vanliga trosor till vardags men byter alltid till string när jag springer oavsett om det är +20 eller -15. Har sprungit både Sthlm marathon och lidingöloppet i string och man får skavsår av att de märkligaste ställena. Men jag har inga problem alls med trosorna.
Svar på tråden String är inte inne längre