• Anonym (Virabhadrasana)

Tinder. Upplevelser.

Har suttit på Tinder i några veckor nu.

Åkt med appen genom halva Sverige, från Skåne till Stockholm och tillbaka.

95% män saknar intellekt i ögonen.

Nittio-fucking-fem procent!!

Självupptagna. Egotrippade. Tomma.

40-åriga män med keps bak-och-fram på.

En hund på profilbilden. (är det det som definierar dig?)

Bilder med vänner (ska jag nu leka gissningslek vem av er du är?).

Bilder på solnedgångar. (ok? jag har en hel instagram med sådana).

Memes och textrutor. (Smart ass? tror du att någon har tid och ork att läsa en annan 'wisdom' som någon annan kommit på och som facebook sprängs av snart?)

Totalt clichèiga beskrivningar: gillar en god film och en promenad i skogen. (Vem fan gör inte det? Vad berättar det mig om din personlighet?)

Bilder med afrikanska barn och dylik. (oh yeah, jag är nu helt övertygad om att du är ett barnbarn till Moder Teresa!)

Bilder med andra kvinnor. (är du helt från vettet?)

Bilder med barn. (stackars barn!!).

Bilder på kroppsdelar. (beyond good and bad).

Runt 100 matchningar. 15 konversationer.

Vad i hela världen sparar ni era ord för? Rädda att de kommer att ta slut eller att ni får träningsvärk i fingrarna?

Börja meningen med "hej, hur är läget?" eller "Hur har du det en dag som denna"?

Fantasilösa! Vem bryr sig om hur jag haft det idag när vi inte känner varandra?

Inte en enda själ öppnar med en komplimang! För helvete.. Säg att du finner mig vacker! Säg vad som fångat ditt intresse i min profil! Ställ frågor! Visa någon jävla engagemang i någon annan än dig själv!

Sen finns det ju andra typer. Som redan i andra meningen skickar pussar och kramar. Behöver inte ens kommenteras.

Män som sitter och spelar svåra. Som förväntar att jag ska övertyga dem i att jag är värd deras uppmärksamhet. Män som inte kan vara konsekventa i sin kommunikation. Män som inte kan snabbt bestämma sig för ett möte och komma med ett förslag. Män som dissar fina kvinnor bara för att de hoppas på någon ännu bättre (nej! jag pratar inte om mig själv nu! jag känner många singla fantastiska kvinnor, och min hjärna kokar upp när jag hör att en annan dusche bag ghostat dem!) Män som letar efter någon att bli kära i på första dejten utan att lära känna personen o ge den en riktig chans. Män som letar o letar o letar. Man kan fortsätta i all evighet.

Vart är denna värld på väg?!!

• Svar på tråden Tinder. Upplevelser.
    Anonym (Dröm&mål) skrev 2020-09-05 01:21:04 följande:

Sätt nåt mål i livet, 3:e gången jag försöker förmedla detta!!! Dejting överlag ger dig INTE rätt direktiv dit du vill, sorry.

Exempelvis, vill du inte ha hunnit med nåt maratonlopp, åka skidor i alperna, färdas jämte Highway 1 i USA, besöka Hokkaido snöiga toppar i Japan, kännt Australiens fina röda sand damma på mitt i december etc?

Dejter kommer INTE ge dig detta, det är helt upp till dig själv vad för mål du vill uppnå. När du går mot dina satta mål finner du, sätt dig ned och fundera.

are you kidding me?

när blev det ok för främmande människor att berätta åt andra hur de ska leva sitt liv??

vad vet DU ens om hur jag lever och gör i mitt liv???

helt sjukt.
  • Anonym (Haha)

Ja, jag är ju inte förvånad över att just du till slut hamnat på den relationernas soptipp som Tinder verkar vara. Finns det något alls överhuvudtaget du inte stör dig på?

Anonym (Haha) skrev 2020-09-05 16:18:38 följande:

Ja, jag är ju inte förvånad över att just du till slut hamnat på den relationernas soptipp som Tinder verkar vara. Finns det något alls överhuvudtaget du inte stör dig på?

relationernas soptipp? hehe

be gud då att du inte blir singel o tvingas att utforska dejtingsmarknaden.

jag, trots allt, varit gift två ggr, har ett barn och en rad beundrare bakom mig, så även om jag inte hittar det jag vill ha så är det ingen fara.

det är dock inte så mycket jag stör mig på, mest, som sagt, omogna självupptagna män som inte kan stå för sina ord o handlingar, emotionellt otillgängliga och players. Tycker du om sånt så är det raka vägen till Tinder sen, när du blir singel.
  • Anonym (Lögndetektorn)
    Anonym (Kurt) skrev 2020-08-29 07:34:56 följande:

Att ödsla energi samt tid på att dejta och ha online relationer är skittråkigt.

Har blivit spontant uppraggad av främmande tjejer flera gånger vilket är mer kul faktiskt.

Knulla först, sedan får du kanske en seriös relation.

Inte en chans att du har blivit.

Tjejer jobbar inte riktigt så.

Patetiskt att komma in och ljuga och spela Allan!

Tönt!
  • Anonym (Lögndetektorn)
    Anonym (Virabhadrasana) skrev 2020-09-05 12:54:47 följande:

are you kidding me?

när blev det ok för främmande människor att berätta åt andra hur de ska leva sitt liv??

helt sjukt.

Men LUGN för fan!

Jävla temperament!

Jag hade sett den där fientligheten i dig direkt och gjort som dom andra - dragit mig undan. Fan vet vad du skulle kunna hitta på.

Skämt åsido men alltså, ta inte allt så hårt.
    Anonym (Lögndetektorn) skrev 2020-09-05 19:23:25 följande:

Men LUGN för fan!

Jävla temperament!

Jag hade sett den där fientligheten i dig direkt och gjort som dom andra - dragit mig undan. Fan vet vad du skulle kunna hitta på.

Skämt åsido men alltså, ta inte allt så hårt.

åh nej jag kommer inte kunna sova hela natten nu..

för övrigt är jag vanligtvis en trevlig, artig och empatiskt person, om man inte trampar på mina personliga gränser, som vissa personer gjort i denna tråd och förväntat sig att jag inte skulle reagera.

hur som helst, vi stänger butiken nu, inget mer att diskutera.
  • Anonym (Dröm&mål)
    Anonym (Virabhadrasana) skrev 2020-09-05 12:54:47 följande:

are you kidding me?

helt sjukt.

DU verkar ju helt pantad! Fine jag gick hårt åt men tröttnade rejält på ditt svammel! Herregud du har tame fasen en unge och passerat 2 äktenskap och FORTARANDE inte fått ordning på livet nära dina 40 år?!?!?! Vad sjutton har DU gjort egentligen?!

Det KÄNNS som att du är nån diva som rider på vågen av karlar och olyckligtsvis tar hand om ett barn som får stå ut med detta, USCH! Ta dig samman och VÄX UPP!!!

Du är inte bättre än karlarna du dragit över, guess karma sucks
    Anonym (Dröm&mål) skrev 2020-09-06 00:29:14 följande:

DU verkar ju helt pantad! Fine jag gick hårt åt men tröttnade rejält på ditt svammel! Herregud du har tame fasen en unge och passerat 2 äktenskap och FORTARANDE inte fått ordning på livet nära dina 40 år?!?!?! Vad sjutton har DU gjort egentligen?!

Det KÄNNS som att du är nån diva som rider på vågen av karlar och olyckligtsvis tar hand om ett barn som får stå ut med detta, USCH! Ta dig samman och VÄX UPP!!!

Du är inte bättre än karlarna du dragit över, guess karma sucks

nu blir jag upprörd på riktigt. vem fan är du att döma mig??

jag har mer ordning på mitt liv än någon annan i denna tråd!

det finns inga garantier för någon i denna värld att ens liv ska gå exakt så som man planerat, kom ihåg det!

jag har inte planerat att gifta mig två gånger, jag har inte planerat att gå isär två gånger, jag har inte planerat att ta hand om mitt barn helt ensam när barnets far först spårar ur i sitt liv och sedan dessutom bestämmer sig att flytta till ett annat land till en annan kvinna, jag har inte planerat att min universitetsutbildning inom ekonomi från mitt hemland och tre språk inte skulle räcka för att fortsätta min karriär inom ekonomi, och bli tvungen att omskola mig två gånger, för andra yrket gav mig hälsoproblem, jag har inte planerat någon av de svårigheter som jag fick gå genom som jag inte vill nämna här, men jag har aldrig gett upp och fortsatt göra det som är rätt. Mitt barn är duktigt, väl uppfostrat, självständigt och intelligent. Jag har ett bra heltidsjobb, fint yrke. Jag är uppskattad av kollegor och ledningen, jag har ett fint hem, jag har drömmar och visioner, jag ser vårdad och ung ut (för jag tar hand om mig), jag har vänner, hobbys och intressen som jag utövar och utvecklas i, jag har en fin relation till min familj. Och slutligen, jag har min integritet, och tänker inte ta något skit från en främmande människa på nätet. Så, fuck you.
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Virabhadrasana) skrev 2020-09-06 08:23:34 följande:
    jag har mer ordning på mitt liv än någon annan i denna tråd!
    Inte för att vara sådan, men du har ingen aning om vilken ordning vi andra i tråden har på våra liv.
    Anonym (Förvirrad) skrev 2020-09-06 13:36:47 följande:

Inte för att vara sådan, men du har ingen aning om vilken ordning vi andra i tråden har på våra liv.

nähä? så det är bara ni som får spekulera om mitt liv och döma? niice.

jag ser många blivit kränkta av att jag avslöjat män vara självcentrerade, omogna, fantasilösa tråkmånsar som ställer enorma krav på kvinnor..

well-well :)

hur som helst, jag kommer inte skriva något mer här. namaste!
Svar på tråden Tinder. Upplevelser.