• Anonym (Virabhadrasana)

Tinder. Upplevelser.

Har suttit på Tinder i några veckor nu.

Åkt med appen genom halva Sverige, från Skåne till Stockholm och tillbaka.

95% män saknar intellekt i ögonen.

Nittio-fucking-fem procent!!

Självupptagna. Egotrippade. Tomma.

40-åriga män med keps bak-och-fram på.

En hund på profilbilden. (är det det som definierar dig?)

Bilder med vänner (ska jag nu leka gissningslek vem av er du är?).

Bilder på solnedgångar. (ok? jag har en hel instagram med sådana).

Memes och textrutor. (Smart ass? tror du att någon har tid och ork att läsa en annan 'wisdom' som någon annan kommit på och som facebook sprängs av snart?)

Totalt clichèiga beskrivningar: gillar en god film och en promenad i skogen. (Vem fan gör inte det? Vad berättar det mig om din personlighet?)

Bilder med afrikanska barn och dylik. (oh yeah, jag är nu helt övertygad om att du är ett barnbarn till Moder Teresa!)

Bilder med andra kvinnor. (är du helt från vettet?)

Bilder med barn. (stackars barn!!).

Bilder på kroppsdelar. (beyond good and bad).

Runt 100 matchningar. 15 konversationer.

Vad i hela världen sparar ni era ord för? Rädda att de kommer att ta slut eller att ni får träningsvärk i fingrarna?

Börja meningen med "hej, hur är läget?" eller "Hur har du det en dag som denna"?

Fantasilösa! Vem bryr sig om hur jag haft det idag när vi inte känner varandra?

Inte en enda själ öppnar med en komplimang! För helvete.. Säg att du finner mig vacker! Säg vad som fångat ditt intresse i min profil! Ställ frågor! Visa någon jävla engagemang i någon annan än dig själv!

Sen finns det ju andra typer. Som redan i andra meningen skickar pussar och kramar. Behöver inte ens kommenteras.

Män som sitter och spelar svåra. Som förväntar att jag ska övertyga dem i att jag är värd deras uppmärksamhet. Män som inte kan vara konsekventa i sin kommunikation. Män som inte kan snabbt bestämma sig för ett möte och komma med ett förslag. Män som dissar fina kvinnor bara för att de hoppas på någon ännu bättre (nej! jag pratar inte om mig själv nu! jag känner många singla fantastiska kvinnor, och min hjärna kokar upp när jag hör att en annan dusche bag ghostat dem!) Män som letar efter någon att bli kära i på första dejten utan att lära känna personen o ge den en riktig chans. Män som letar o letar o letar. Man kan fortsätta i all evighet.

Vart är denna värld på väg?!!

• Svar på tråden Tinder. Upplevelser.
    Anonym (Matilda) skrev 2020-08-28 17:48:54 följande:

Det är ju uppenbart inte tillräckligt för dig när du träffar en sån man och samma sak gäller åt andra hållet. . Same same liksom..

det är inte same same.

annars hade jag inte reagerat.

det är inte alls ofta jag träffar män som är djupa och som är redo att undersöka mig på samma sätt som jag gör med dem, även om jag inte känner mig kär på första dejten. herregud... hur många ggr ska jag upprepa samma sak..
  • Anonym (Matilda)
    Anonym (Virabhadrasana) skrev 2020-08-28 18:05:50 följande:

det är inte same same.

annars hade jag inte reagerat.

det är inte alls ofta jag träffar män som är djupa och som är redo att undersöka mig på samma sätt som jag gör med dem, även om jag inte känner mig kär på första dejten. herregud... hur många ggr ska jag upprepa samma sak..

Faktum är att det kan finnas män du träffat som inte alls tycker att du är särskilt djup eller uppfattar dig på det sättet som du själv tycker att du är. Och det handlar ju om det där klicket. Finns inte kemin spelar det ingen roll hur djup man än är eller hur lika man må vara. Därför kan både män och kvinnor rata personer som på pappret verkar ha potential eller perfekt match. Glöm inte att du själv rangordnas på samma sätt som du gör med de män du träffar. En person som har potential är ganska långt ner på listan.
    Anonym (Matilda) skrev 2020-08-28 18:20:36 följande:

Faktum är att det kan finnas män du träffat som inte alls tycker att du är särskilt djup eller uppfattar dig på det sättet som du själv tycker att du är. Och det handlar ju om det där klicket. Finns inte kemin spelar det ingen roll hur djup man än är eller hur lika man må vara. Därför kan både män och kvinnor rata personer som på pappret verkar ha potential eller perfekt match. Glöm inte att du själv rangordnas på samma sätt som du gör med de män du träffar. En person som har potential är ganska långt ner på listan.

det är ganska självklart för mig, whats your point?

är du nöjd med tinderdejtandet? har du träffat ditt livs kärlek där?
    Anonym (Matilda) skrev 2020-08-28 18:20:36 följande:

min tråd handlar hursomhelst inte om hur ledsen jag är över att ingen av dem som jag gillar inte gillar mig eller om hur ni alla ska hjälpa mig att finna en kärlek eller öppna mina ögon för vilken idiot jag är, ...

...utan för att uppmärksamma TENDENSERNA i dejtingsvärlden!
  • Kung Kisstank
    Anonym (Virabhadrasana) skrev 2020-08-28 18:47:48 följande:

min tråd handlar hursomhelst inte om hur ledsen jag är över att ingen av dem som jag gillar inte gillar mig eller om hur ni alla ska hjälpa mig att finna en kärlek eller öppna mina ögon för vilken idiot jag är, ...

...utan för att uppmärksamma TENDENSERNA i dejtingsvärlden!

Fast du kan inte göra en objektiv analys på bara DINA dejter och sen tro att de ska representera tendenser inom dejting. Det är alldeles för lite analysdata. Om du nu inte planerar att testa 1000 presumtiva karlar.
    Kung Kisstank skrev 2020-08-28 20:34:34 följande:

Fast du kan inte göra en objektiv analys på bara DINA dejter och sen tro att de ska representera tendenser inom dejting. Det är alldeles för lite analysdata. Om du nu inte planerar att testa 1000 presumtiva karlar.

nej, men jag kastade in ett spö, och det visade sig att jag inte är ensam i min uppfattning.
  • Anonym (Spam)
    Anonym (Virabhadrasana) skrev 2020-08-28 16:12:53 följande:

äntligen någon!

se här, ett föredömligt exempel på hur man öppnar!

Hur många tror du han skickat det till?

Själv har jag inga problem med ett enkelt: Hej läget? från en kille som öppningsreplik. Det är sen vad vidare konversation flyter på och innehåller.
  • Anonym (Timmer)
    Anonym (Spam) skrev 2020-08-29 07:03:33 följande:
    Hur många tror du han skickat det till?

Själv har jag inga problem med ett enkelt: Hej läget? från en kille som öppningsreplik. Det är sen vad vidare konversation flyter på och innehåller.
    Du är minoritet att tycka så.
  • Anonym (Kurt)

Att ödsla energi samt tid på att dejta och ha online relationer är skittråkigt.

Har blivit spontant uppraggad av främmande tjejer flera gånger vilket är mer kul faktiskt.

Knulla först, sedan får du kanske en seriös relation.

• nénuphar
    Anonym (Virabhadrasana) skrev 2020-08-28 16:12:53 följande:

äntligen någon!

se här, ett föredömligt exempel på hur man öppnar!

Va?! Det där var väl totalt intetsägande? Det var ju som att skriva Tjena! Läget? fast med fler ord och dålig stavning och konstiga emojis. I och för sig gav det ju upphov till frågor. Är han en öldrickande, tysk satanist?
Svar på tråden Tinder. Upplevelser.