• Anonym (Vill röka)

Röker i smyg

När jag träffade min man i slutet av tonåren var jag rökare sen 4-5 år tillbaka. Han verkligen hatade att jag rökte och ställde ultimatum till mig att sluta vilket jag gjorde. Sen den dagen har jag tänkt på cigaretter nästan varje dag och nu har det gått 13 år. I somras när han var bortrest några dagar köpte jag cigg och insåg att jag vill röka, det var som att återse en gammal älskad vän. Sen dess har jag smygrökt när jag haft tillfälle men alltid haft stora marginaler så att mannen inte kunnat upptäcka det.

Jag vill verkligen kunna röka när jag vill trots alla hälsorisker som det medför. Nu när jag börjat igen i smyg inser jag hur mycket jag saknat att röka. Hur lägger jag upp det? Jag vill inte välja mellan min man som jag älskar och cigaretterna, jag vill ha båda. Att fortsätta smyga blir ohållbart då mina tankar är upptagna nästan hela tiden av att fundera på när jag kan röka nästa gång.

• Svar på tråden Röker i smyg
  • Anonym (Hur?)

Men HUR kan han ha blivi "chockad"? Är imponerad av dig som lyckats dölja det. Hur gjorde du? Det känns ju massor på lukten, både i kläder och hår och andedräkten!? 

• Anonym (kk)
    Anonym (lika dumt) skrev 2025-09-28 06:31:57 följande:

Röker du än och isåfall hur mycket är I typ samma läger men sigeln och 31år. Och har harft ett uppehåll på 8år min dotter på 15år böröjde för jag röker tyvär😢 men jag klara inte sluta nu tyvärr 

awww gulligt att du inte bryr dig om ditt barns hälsa
  • Anonym (Vill röka)
    Anonym (lika dumt) skrev 2025-09-28 06:31:57 följande:

Röker du än och isåfall hur mycket är I typ samma läger men sigeln och 31år. Och har harft ett uppehåll på 8år min dotter på 15år böröjde för jag röker tyvär😢 men jag klara inte sluta nu tyvärr 

Ja, jag röker fortfarande och ungefär lika som när jag började igen. Ett paket räcker i ungefär tre dagar så 6-7 cigg per dag. Mer när jag festar.
  • Anonym (A)
    Anonym (Vill röka) skrev 2025-10-01 17:23:39 följande:
    Ja, jag röker fortfarande och ungefär lika som när jag började igen. Ett paket räcker i ungefär tre dagar så 6-7 cigg per dag. Mer när jag festar.
    Smyger du fortfarande
  • Anonym (Vill röka)
    Anonym (A) skrev 2025-10-01 17:31:27 följande:
    Smyger du fortfarande
    Nej, det var väldigt längesen.
  • Anonym (A)
    Anonym (Vill röka) skrev 2025-10-01 19:45:53 följande:
    Okej
  • Anonym (lika dumt)
    Anonym (Vill röka) skrev 2025-10-01 19:45:53 följande:
    Var det skönt att kuna röka öppet?
  • Anonym (Phennis)

Det är bara att lägga cigaretterna på bordet. Cigg är nog det godaste som finns. Gillar såklart tuttar och fitta med.

• Anonym (Vill röka)
    Anonym (lika dumt) skrev 2025-10-01 23:22:18 följande:
    Var det skönt att kuna röka öppet?
    Ja, en oerhört stor lättnad.
  • Anonym (Vill)
    GetenAnita skrev 2022-07-31 13:46:48 följande:

Kanske använda vape i stället? samma sak men mindre lukt 

sen skulle jag nog ifråggsätta vad det är för fel på en karl som försöker styra alla dina livsval 

Är inte överdrivet förtjust i min mans snusande men har är vuxen och kan göra sina val 

Din man verkar ha lite kontrtollbehov 

Det är skillnad på rök i förhållande till snus, rök känns i den andra personens mun i anderdräkten och när man kysser den. Kläderna luktar också. Plus att man ska behöva vara orolig för att personen ska bli sjuk tidigare när man blir äldre. 

Man kan undra vad som ligger bakom när man är konstant röksugen efter 10 års uppehåll. Är det någon kick som den hjärnan behöver? ADHD eller låggradig depression? 

Problemet med rökning är att i början så ger nikotinet just den kicken till hjärnan, men senare minskar den effekten och istället är det den sänkning av hormonerna som beroendet ger, som skriker efter nästa cigarett. Man betalar för att må mindre dåligt.

Men dom sagt, har man ej hjärna som ligger lågt i vissa hormoner så söker den en balansering och stimulering. Det kan vara stora mängder socker, nikotin, alkohol eller något annat som ger det.
Svar på tråden Röker i smyg