• Destinybluee

    Orimliga krav för någon med lönebidrag

    Hej ????

    Jag är 28 och har Lönebidrag för utveckling i anställning. Jag jobbar 75% varav 25% sjukskriven. Jag har psykisk ohälsa och ADD.

    Jag arbetar på en ridklubb. Mina uppgifter som skrevs in på mitt underlag är att leda ut hästar från och till hage, städa klubbens lokaler vilket även inkluderar ett café samt utfodring till hästar.

    Här är detta som jag ska träna på genom min anställning:

    - intiativ

    - utöka arbetsork

    Detta är vad jag behöver:

    - trygghet för att växa som person

    - bekräftelse

    - kollegor och chefer som bryr sig om mig och hur jag mår

    Jag har arbetstränat cirka 2 år på ridklubben varav 1 år som anställd.

    Jag kan rutinerna, vet vad som ska göras och så vidare. Jag är mer eller mindre satt som stallansvaring men det är inget som finns i mitt avtal i skrift utan mest något inofficiellt på ridklubben då jag uppenbarligen gör ett bra jobb.

    Mina kollegor med anställning är en invandrare med halvt dålig svenska (blir ofta kommunikationsproblem) och en med medelgrova funktionshinder (vet ej vilka men hen är funktionsnedsatt och inte så talförd). Bägge med speciella anställningar givetvis.

    Nu till (ett av) mina problem.

    När någon av dessa missar en uppgift, gör en uppgift fel eller glömmer en uppgift så läggs ansvar och skuld på mig mer eller mindre.

    Påpekar då till mina chefer att det inte känns ok så blir oftast svare: "jo men du vet att dom inte förstår alltid så säger till dig så det inte blir mer missar".

    Jag jobbar 8 tim per dag. Mina chefer menar att om vi är 4-5 personer som jobbar en dag bör vi hinna med uppgifter som i princip tar minst 12 timmar. Då vi är många ska vi alltså jobba in så mycket tid som det skulle tagit för en person att jobba.

    Tilläggas igen då att alla vi som har en anställning har problematik som jag skrev ovan. Detta kan jag tycka ej tas med hänsyn utan vi ska jobba jobba jobba och hinna med 12 timmar på 8 timmar.

    Vi är 5 som jobbar på ridklubben som personal (jag på lönebidrag, hen med funktionshinder har också lönebidrag, invandraren har troligen någon anställning för asylsökande då jag inte vet exakt, en äldre kvinna som arbetstränar och en gymnasietjej på 18 år och pluggar till hästskötare.

    Jag kommer inte heller alltid överens med mina två chefer och dålig kommunikation överlag.

    Jag går såklart via af och jag vet att jag nog bör kontakta både mitt fack och af om detta för jag mår bara sämre och sämre p ga hur mycket ansvar jag får indirekt och skit när någon missar något som inte ens rör mig... ????

  • Svar på tråden Orimliga krav för någon med lönebidrag
  • Anonym (Tag kontakt idag)

    Jag tycker att du genast ska ta kontakt med facket om du är medlem och med din handläggare på arbetsförmedlingen. Den informella arbetsledning delgivit fig är inte förenligt med att du är anställd med lönebidrag.

Svar på tråden Orimliga krav för någon med lönebidrag