• Anonym (B)

    Smink kan förändra ett helt ansikte

    Smink kan verkligen förändra ett helt ansikte.

    Tankar?

  • Svar på tråden Smink kan förändra ett helt ansikte
  • Aniiee
    Anonym (anonym) skrev 2020-09-04 19:09:53 följande:

    Uttjatat. Och de flesta män som är artister/musiker/tv-personligheter av olika slag använder också smink som 'förändrar' utseendet på dem. 

    Olika hårfärg, ja visst(och orakad på vänster bild), MEN även sminket runt ögonen och på hela ansiktet förändrar utseendet. Han har alltså foundation, förmodligen mer än en typ av ögonskugga, contouring, och puder. Minst. Det jag vill säga är att, även män inom entertainment-  industrin använder smink. Och det är inget nytt att ansiktet ser helt annorlunda ut på en sminkad person än en osminkad, oavsett kön.

    Skillnaden är att kvinnor ofta använder så mycket mer smink, som lösögonfransar, mascara, eyeliner, läppstift/läppglans, vilket gör skillnaden mer dramatisk. 


    I raise your Hong Kongian rapper with a Japanese guitar god(dess? You guess....)..... För jag kan inte låta bli att posta bilder på Hizaki om jag får chansen.

    Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • KlantSmurfen

    - Jag vill se ut som Barbie!
    Datornörd med ASD spånar.
    Resultat:
    En brush till Photoshop och ett facefilter till mobilen som får ditt ansikten att se ut som...plast...precis som Barbies Emoji: Face with Tears of Joy

  • misil

    Är lite olika hur duktiga kvinnor är på att sminka sig en del får aldrig till det rätt,enligt mig så har kvinnor som är duktiga på att sminka sig ofta ett estetiskt sinne.

  • Anonym (Beror hur mycket)

    Min lillasyster sminkar sig väldigt mycket så hon ser väldigt olik sig ut utan smink.

    Själv har jag typ bara mascara men inte alltid det heller. Fram tills jag var 25 år så kunde jag stå och sminka mig 45 min upp till 1 timme varje dag även om jag bara skulle till affären. Den enda som såg mig utan smink var min dåvarande partner.

  • Mortiscia80
    Aniiee skrev 2020-09-05 01:13:14 följande:
    I raise your Hong Kongian rapper with a Japanese guitar god(dess? You guess....)..... För jag kan inte låta bli att posta bilder på Hizaki om jag får chansen.
    Både gitarristen och bandet är ju så otroligt bra! :D

    Men för diskussionen vill jag säga att less is more. Jag föredrar mer naturlig sminkning, man ska väl minst kunna känna igen personen bakom ytan. Det känns lite falskt annars, som att bära en mask där man inte ser den riktiga personen.
  • Aniiee
    Mortiscia80 skrev 2020-09-05 07:18:58 följande:
    Både gitarristen och bandet är ju så otroligt bra! :D

    Men för diskussionen vill jag säga att less is more. Jag föredrar mer naturlig sminkning, man ska väl minst kunna känna igen personen bakom ytan. Det känns lite falskt annars, som att bära en mask där man inte ser den riktiga personen.
    Jag håller med i allt du säger. Gitarristen är otroligt bra, gamla bandet var (är? de har inte officiellt lagt ner) otroligt bra, soloprojektet var otroligt bra, nuvarande band är otroligt bra. Och jag föredrar också mer naturlig sminkning. Och det som verkligen ger mig rysningar är minimodeller som pga sminket ser ut som att de är 40.....d
    Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • Anonym (anonym)
    Aniiee skrev 2020-09-05 01:13:14 följande:
    I raise your Hong Kongian rapper with a Japanese guitar god(dess? You guess....)..... För jag kan inte låta bli att posta bilder på Hizaki om jag får chansen.
    Javisst, det finns även män inom exempelvis J-rock som sminkar sig än mer typiskt 'kvinnligt' än de i Kpop... :) Visual Kei är ju en hel visuell genre.  :)

    Många ser väldigt vackra ut...*heart eyes*
  • Anonym (Ammie)
    Anonym (kvinna 2) skrev 2020-09-04 23:18:53 följande:

    Få sig en komplett överraskning säger du?

    Är det därför karlar skickar dicpics, så vi inte ska bli överraskade när byxorna åker av? Ni har åtminstone en liten hum om hur vi ser ut, vi har ingen jävla aning om vad som gömmer sig under era kläder.

    Fast nä. Vi har inte smink för att behaga män. Vi är inte vandrande reklampelare som ser ut som vi gör för att fånga karlar.

    Man sminkar sig för att känna sig fin, eller för att uttrycka sig, för att det är kul, för att det är som att måla en tavla på sin kropp osv osv. Finns tusen anledningar och ingen av dem har med dig att göra. Trust me.


    Lägg av. Vi fullkomligt hjärntvättas med att vi kvinnor ska ha skönhet som hobby, att vi gör det för vår egen skull, vi unnar oss... blahablaha...

    Det finns inte en enda kvinna som spenderar en ensam lördagkväll med att spackla upp sig och ligga med nyrakade ben med högklackat i trånga åtsittande kläder i sin ensamhet framför tv med chips,

    Det finns inte en enda kvinna som, om hon skulle bli strandsatt på en öde ö, skulle fylla sina dagar med att noppa ögonbryn och kanna hår.

    Vi sminkar oss för att samhället och en skönhetsindustrin som omsätter miljarder, tutat i oss kvinnor att vi inte duger som vi är. Att vår kroppar alltid är under förändring och förbättringsarbete.

    Skulle alla kvinnor Hokus pokus vakna upp imorgon bitti och känna sig nöjda med sig själva och lägga ner skönhetskonsumptionen bara för en vecka hade denna förändring vält hela världsekonomin och försatt oss i ett finansiellt katastrofläge. Därför är marknaden beroende av kvinnors förakt av sigsjälva.
  • Litenmenhård

    Själv gillar jag tjejer som kör utan smink. Tycker det är mer naturligt så, även om smink kan lyfta en person, så att säga. Men för min del, utan smink, tack.


    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Anonym (Imponerad)

    Även om bilderna i ts kanske är redigerade så finns det ju både killar och tjejer som kan det här med smink och kan ändra sitt utseende rätt rejält med hjälp av det. Jag är grymt imponerad av den kunskapen och även om jag själv oftast är osminkad hade det varit kul att någon gång kunna lägga en riktigt snygg och ordentlig make. Men som sagt, hatten av för all typ av sådan här kunskap!

Svar på tråden Smink kan förändra ett helt ansikte