• Lola92

BIM Oktober 2020

Hej! Tänkte att jag startar en tråd för oss med bim oktober 2020.

Jag och sambon har bestämt oss för ett 4e barn, har 3 döttrar på 5 år, 4 år och 2 år.

Det känns väldigt nervöst men vi är samtidigt så förväntansfulla! Någon mer som planerar barn nummer 4 eller kanske redan har 4 barn?

Jag slutade med p-piller i torsdags och idag kom mensen igång.

• Svar på tråden BIM Oktober 2020
  • Nykär15
    Missdecibel86 skrev 2020-10-14 11:40:27 följande:

Tack <3

Har börjat få lite slemmiga sega flytningar idag, men minns inte hur det varit de andra graviditeterna...

Skumt. Alltid haft vita eller gula, krämiga vid graviditet
  • Missdecibel86
    Nykär15 skrev 2020-10-14 11:50:04 följande:

Skumt. Alltid haft vita eller gula, krämiga vid graviditet

Därför jag tror att mensen är på väg :(
  • Nykär15
    Missdecibel86 skrev 2020-10-14 11:56:17 följande:

Därför jag tror att mensen är på väg :(

Jag hade så en gång en vecka efter äl, då visade det sig att kroppen försökte igen så äl hade aldrig blivit! Fullt på äl-test och mensen kom istället 14 dagar efter det...blev en sjukt lång cykel
  • Missdecibel86
    Nykär15 skrev 2020-10-14 11:58:57 följande:

Jag hade så en gång en vecka efter äl, då visade det sig att kroppen försökte igen så äl hade aldrig blivit! Fullt på äl-test och mensen kom istället 14 dagar efter det...blev en sjukt lång cykel

Jag hade så ett par dagar innan mens förra månaden med men inte så här tidigt, misstänker att den kanske kommer tidigare eftersom jag la ner sista amningen för tre veckor sen.
  • H0nd3ndär
    Nykär15 skrev 2020-10-14 11:38:38 följande:

Vi har bim samtidigt men är bara på äl+6, har du 16 dagar lutealfas?

Om det vart till mig. Nej alltså nu på söndag har jag BIM. Den 18e okt. Äl+12.
  • Nykär15
    H0nd3ndär skrev 2020-10-14 12:21:56 följande:

Om det vart till mig. Nej alltså nu på söndag har jag BIM. Den 18e okt. Äl+12.

Jaha ok för du skrev söndag äl+12, men då har du 12 dagar? Fick inte ihop det :)
  • Stickling
    Nykär15 skrev 2020-10-14 11:58:57 följande:

Hej! Får jag fråga en sak apropå detta? Tempar du och var det i så fall först efter andra omgången med positivt äl-test som stegringen kom? Jag fick positivt äl-test i fredags (då när jag skrev till dig och tackade för tips om att testa på dagen istället för på morgonen :) ) och fick en temphöjning igår som verkar hålla i sig, så det borde ju betyda att äl har skett. Men jag tycker att jag har konstiga flytningar, mer lika fertilt sekret än de jag brukar ha när äl är över. Blir förstås hoppfull och övertolkar väl minsta tecken som vanligt. Vet du om vattniga flytningar ens kan vara ett graviditetstecken? Är ju dock bara på äl +4 så jag antar att det är för tidigt för några tecken överhuvudtaget?

Haha, så många frågor!...
  • Nykär15
    Stickling skrev 2020-10-14 12:55:19 följande:

Hej! Får jag fråga en sak apropå detta? Tempar du och var det i så fall först efter andra omgången med positivt äl-test som stegringen kom? Jag fick positivt äl-test i fredags (då när jag skrev till dig och tackade för tips om att testa på dagen istället för på morgonen :) ) och fick en temphöjning igår som verkar hålla i sig, så det borde ju betyda att äl har skett. Men jag tycker att jag har konstiga flytningar, mer lika fertilt sekret än de jag brukar ha när äl är över. Blir förstås hoppfull och övertolkar väl minsta tecken som vanligt. Vet du om vattniga flytningar ens kan vara ett graviditetstecken? Är ju dock bara på äl +4 så jag antar att det är för tidigt för några tecken överhuvudtaget?

Haha, så många frågor!...

Jag tempar inte. Mina äl-flytningar börjar ca 4 dagar före äl och slutar ca 2 dgr efter. Min mens kommer alltid exakt 14 dagar efter så jag har bra koll på när den sker. Den månaden det strulade var efter missfallet och hormonerna var nog i obalans o h jag fick aldrig fullt utslag vid tiden det kändes som äl var, så hade lite uppsikt och sen kom den till slut en vecka senare. Ta ett äl-test o kolla.
  • Stickling
    Nykär15 skrev 2020-10-14 12:58:38 följande:

Jag tempar inte. Mina äl-flytningar börjar ca 4 dagar före äl och slutar ca 2 dgr efter. Min mens kommer alltid exakt 14 dagar efter så jag har bra koll på när den sker. Den månaden det strulade var efter missfallet och hormonerna var nog i obalans o h jag fick aldrig fullt utslag vid tiden det kändes som äl var, så hade lite uppsikt och sen kom den till slut en vecka senare. Ta ett äl-test o kolla.

Okej, förstår. Tack för svar!
  • H0nd3ndär
    Nykär15 skrev 2020-10-14 12:45:41 följande:

Jaha ok för du skrev söndag äl+12, men då har du 12 dagar? Fick inte ihop det :)

Ja, mensen kommer oftast äl+12. 14 dagar efter första positiva äl-testet men har positivt i två dagar och därefter oftast temphöjning. Men har aldrig riktigt förstått om lutealfasen då är 11 eller 12 dagar. Apparna säger olika.

Är på äl+8 idag.
Svar på tråden BIM Oktober 2020