• Anonym (Wiktor)

    Storleken spelar visst roll - eller?

    Många ggr, både i verkligheten och här i forumen, har jag fått höra att storleken på en mans kuk inte spelar någon roll.

    Men då kommer min följdfråga till detta. Om kukstorlek inte spelar någon roll, varför säljs enbart dildos som är typ 20-26 cm?

    En helt ärlig och öppen fråga från mig. Jag undrar och är nyfiken på riktigt!

  • Svar på tråden Storleken spelar visst roll - eller?
  • Anonym (Spelar roll)
    Anonym (Kalle) skrev 2020-09-08 08:53:14 följande:

    Det där är helt felaktiga slutsatser grundat på några få individers åsikter. Många kvinnor får orgasm av penetration. Dom flesta som inte får det njuter ändå av samlaget, både fysiskt och även mentalt. Det har diskuterats tidigare i flera trådar på FL. 


    Precis. Det brukar alltid vara ett par kvinnor som envist hävdar att kvinnor inte njuter av sex. Tycker synd om dem
  • Anonym (Nop)

    Även om påståendet i ts skulle vara sant angående försäljning så finns det en ganska stor skillnad på en dildo och en man.

    En dildos huvudsakliga syfte är sexuell tillfredsställelse.

    En man med en liten penis har tunga, fingrar och händer att hålla i den stora dildon för penetration. Han är också en människa som forhoppningsvis har fler tilldragande egenskaper än att ge sexuell njutning.

  • En manlig man

    Ja en kuk på 18-20 lång och 14,5-15,5 är perfekt för att mannen ska få ut mesta möjliga njutning och även passa de flesta kvinnor bra utan att göra ont.

  • Anonym (helena123)
    Anonym (Spelar roll) skrev 2020-09-08 10:44:38 följande:
    Precis. Det brukar alltid vara ett par kvinnor som envist hävdar att kvinnor inte njuter av sex. Tycker synd om dem
    Har inte skrivit att jag inte njuter av sex. Det gör jag. Men inte penetrerande sex!
  • Anonym (Kalle)
    En manlig man skrev 2020-09-08 11:11:28 följande:

    Ja en kuk på 18-20 lång och 14,5-15,5 är perfekt för att mannen ska få ut mesta möjliga njutning och även passa de flesta kvinnor bra utan att göra ont.


    Många kvinnor skulle tycka den är för stor.... 
    Det du beskriver är just storleken på en typisk dildo - som är lite för stor för dom flesta. Men som någon påtalat behöver man kunna hålla i en dildo också, där försvinner ju lite av längden. Dom flesta skulle nog föredra 14-16 cm lång både kuk och dildo.

  • Anonym (Sara)

    Ja storleken spelar verkligen roll. Så är det bara. Men hellre isf lite kortare och grövre än lång och smal. Mellanlång och grov är det bästa ???? för mig är det inte bara känslan, utan det är även det visuella. Att se och hålla i en större är för mig väldigt mycket mer upphetsande än en liten kuk.

  • Anonym (Sara)
    Anonym (helena123) skrev 2020-09-07 19:23:44 följande:

    Eftersom kvinnor inte får orgasm av samlag spelar storleken ingen som helst roll så länge den inte är för stor. Det gör bara ont. Själv har jag bara sex utan penetration, mycket skönare på alla sätt! Så tycker även dom flesta av mina väninnor, samlag är bara till för att man ska bli gravid, ger inte kvinnor nåt överhuvuttaget!


    Alltså what? Du kan ju inte vara på riktigt. För det första så får kvinnor visst orgasm av samlag. JAG är en av dom. Inga problem alls att få orgasm via missionären eller rida. Och då menar jag orgasm via slidan. "Ssmlgnär bara till för att man ska bli gravid?"

    Haha, du är konstig.
  • Anonym (L)

    Klart det spelar roll. 


    Det är upphetsande med större kuk att hålla i och suga, och skönare att bli penetrerad av.
    En väldigt liten kuk är avtändande hur bra mannen än är med fingrar eller tunga.

    Jag kommer av enbart penetration men inte om kuken är för liten, då känns det ju inte...

  • Editb

    Precis som med i stort sett allt så är inget svart eller vitt. För vissa spelar det säkert jättestor roll, för andra ingen alls. För mig spelar det ingen roll. 

  • Anonym (Kalle)
    Anonym (L) skrev 2020-09-08 13:24:24 följande:

    Klart det spelar roll. 


    Det är upphetsande med större kuk att hålla i och suga, och skönare att bli penetrerad av.
    En väldigt liten kuk är avtändande hur bra mannen än är med fingrar eller tunga.

    Jag kommer av enbart penetration men inte om kuken är för liten, då känns det ju inte...


    Klart för dig - men dom flesta andra bryr sig inte. Väldigt många kvinnor är inte speciellt intresserade av kukar öht. Dom är bara intresserade av att känna den i sig.
    Inte speciellt intresserade av hur den ser ut eller hur stor den är. Bara det är en kuk av helst normalstorlek så är dom flesta kvinnor fullständigt nöjda. För många är det t.o.m. avtändande med en stor kuk.

    Men en väldigt liten kuk är väl inte så intressant förstås...


  • Anonym (Spelar roll)
    En manlig man skrev 2020-09-08 11:11:28 följande:

    Ja en kuk på 18-20 lång och 14,5-15,5 är perfekt för att mannen ska få ut mesta möjliga njutning och även passa de flesta kvinnor bra utan att göra ont.


    20 cm lär göra ont och man kan inte knulla på hårt
  • Anonym (Spelar roll)
    Anonym (helena123) skrev 2020-09-08 11:17:45 följande:

    Har inte skrivit att jag inte njuter av sex. Det gör jag. Men inte penetrerande sex!


    Fast du skrev att kvinnor inte njuter av penetrerande sex, du kanske inte gör det men väldigt många andra
  • Anonym (Man)

    Om vi utgår från att storleksfördelningen följer en normalfördelningskurva så torde man kunna konstatera att storleken spelar endast en roll för de personer som befinner sig i ytterlägena av denna normalfördelning...

    Och om vi utgår från detta så är det nog ganska få människor som behöver fundera så mycket över sin storlek, eller sin partners storlek.

    Lägger vi därtill det ytterst subjektiva kring vad som är "stort" och vad som är "litet", då kan man verkligen fundera hur pass stor roll det spelar...

    Lägger vi därefter till vad man har för preferenser, tja, då kan man nog fundera ihjäl sig...

    Jämförelse med dildos, haltar något, som redan konstaterats så behövs det väl en viss längd för att kunna hålla i den och styra den under penetration. Sen tror jag nog att dildos kan komma i de flesta längder, bredder och hör och häpna - även i färger!!!

    Förlora ingen sömn över detta är mitt tips! 

Svar på tråden Storleken spelar visst roll - eller?