• Moklut­te
    Mon 7 Sep 2020 15:17
    2145 visningar
    18 svar
    18
    2145

    Skaffa barn som student???

    Igår kväll fick jag veta att en av mina bästa vänner är gravid med sitt första barn (hon är 23 och sambon är 30). Vi har känt varandra sen sjuan i högstadiet och är väldigt nära vänner (jag var den absolut första som fick veta om graviditeten). Jag känner mig otroligt lycklig över att äntligen få en bebis på nära håll och jag är så glad för deras skull. 
    MEN nu vill jag också verkligen ha barn, sedan jag träffade min nuvarande partner som är en otroligt mogen, trygg och vänlig man så har jag börjat längta efter barn. Det som har stoppat och stoppar oss är för det första att jag studerar, om ca 1 år och 3 månader är jag färdig socionom. Det andra är väl litegrann vår ålder, 23 är väl hyfsat ungt, eller? 
    Min sambo har jobbat som snickare senaste 5 åren och han är ett år äldre än mig. Vi äger varsin bostadsrätt men vi bor hos honom just nu. Utifrån vissa aspekter känns det väldigt ordnat för att få barn, vår personliga mognad, stort skyddsnät av familj och vänner osv. Ur andra aspekter känns det mindre bra, som att jag är studerande.
    Men jag kan inte släppa tanken.. hur mysigt skulle det inte vara att timea min väns graviditet med en egen och få barn födda i samma kull?
    Är jag helt ute och snurrar så ta gärna ner mig på jorden igen, är så lost i skallen nu av alla babytankar så att jag tillochmed gör en jädra tråd på familjeliv...

  • Svar på tråden Skaffa barn som student???
  • Anonym (L)
    Mon 7 Sep 2020 16:14
    #1

    Låter som att du verkligen vill ha barn nu på grund av att din bästa vän är gravid och därför vill du nu också ha barn? Låt dig inte luras av det, utan se till att tänka igenom beslutet noggrant och inte bara styras av känslorna.