Inlägg från: Oroligmatte1 |Visa alla inlägg
  • Oroligmatte1

    Hund dricker mycket, äter inget

    Min hund har alltid varit väldigt kräsen, petig med maten. Har varit hos flera veterinärer men det finns som inget de kan göra. Men nu på äldre dar (14år) har hunden börjat dricka väldigt mycket vatten och äter ingenting då hon blir mätt på vattnet samt är kräsen, ska jag gå till veterinär? Vill inte gå i ?onödan? då det är väldigt väldigt dyrt och de oftast inte kan hjälpa henne med något. Någon som vet vad det kan vara eller har några tips på vad jag kan göra?

  • Svar på tråden Hund dricker mycket, äter inget
  • Oroligmatte1

    Ja det är riktigt svårt, ringer veterinär imorgon i alla fall.. får se om det blir så att jag måste säga hejdå till min kompis eller om det är något som kanske går att lösa.. aptit kommer vovven min aldrig att få, har försökt med olika foder och allt möjligt som de rekommenderat och föreslagit men även sådant från internet. Håller alla tummar och tår att jag kan få ha kvar min kompis här hos mig ett tag till :(

  • Oroligmatte1
    Jemp skrev 2020-09-08 21:17:48 följande:

    Självklart veterinär! Ökad törst är symtom på flera sjukdomar.

    Testat färskfoder? (När det gäller kräsenheten då, inte som alternativ till veterinär).


    Testat allt du kan tänka dig, vovven vill bara äta rått älgkött, kyckling eller kokt fisk
Svar på tråden Hund dricker mycket, äter inget