Inlägg från: Anonym (jaha) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jaha)

Blåser henne

Anonym (Svar på tal) skrev 2020-09-15 16:56:28 följande:
    Jag har inte försvarat att ts blir bedragen men jag är inte ett dugg förvånad, jag skulle inte stå ut med en sådan person. Att du läser in något annat säger väl snarare en hel del om dig och din läsförståelse.
    Och jag skulle inte ens gå i närheten av någon som tycker att avslöja en bedragare är värre än att vara en bedragare och att bedra andra är helt ok. 
    En sån person är förmodligen själv en bedragare.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-09-16 10:41:09 följande:
    Det är väl ingen som sagt att det är tummen upp för otrohet. Men indirekt kan man alltmer skönja att TS inte känns som en särskilt sympatisk person. Då hade han haft ett helt annat tankemönster. Det är nämligen just det som säger mycket om hans egen personlighet. Han framstår som rätt omogen faktiskt.

Nu ska han skilja sig. Vad händer i nästa förhållande och partnern gör något fel? Hur långt kan TS komma att gå? Misshandel, kränkningar el t o m överlagt mord...
    Vad du "skönjer" är nog väldigt påverkat av vad du själv tycker om själva frågeställningen. Och vad du tycker om frågeställningen är ju ganska uppenbart. Så din bedömning om TS person kan ju knappast kallas för en objektiv bedömning utan snarare väldigt färgad och ensidig.

Ja nu ska han skilja sig för vem vill leva med någon som är otrogen och snor pengar från vänner?

Vad händer i nästa förhållande? Inte ett skit så länge nästa partner INTE är otrogen och snor pengar från vänner.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Hehehe...) skrev 2020-09-16 11:20:45 följande:
    Svar på dina frågor
    1. Ja jag har dokument som bevisar detta.
    2. Ingen är perfekt men jag har inte ljugit, bedragit, slagit eller gjort något liknande.
    3. Jag vill bli klar med alla praktiska förberdelser innan jag begär skiljsmässa och postar breven.

Om någon tror på mina brev eller ej kvittar men då har iaf jag gjort det rätta och talat om vad jag vet om hennes bedrägerier. Det är hyfsat stora summor, nån månadslön...
    Om hennes vänner blir arga på mig så är det upp till dom, vi kommer ändå inte umgås efter skiljsmässan eftersom de bor på fruns hemort..

Jag sa att OM det hade varit ett enstaka fyllesnedsteg hade jag kanske tänkt annorlunda...men nu var hon otrogen i över ett halvår (vilket hon också har erkänt).
    Skit i dessa löjliga kommentarer, min gissning är att det är personer som själva varit otrogna. Du kommer aldrig kunna resonera med dem. De kommer alltid ta hennes i försvar och tycka du är boven i dramat oavsett vad. Det enda som duger är om du förlåter allt på en gång och erkänner hur dum du är som blir arg över att hon varit otrogen och hur allt såklart är ditt fel. 
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Svar på tal) skrev 2020-09-16 11:06:39 följande:
    Jag jämför inte era båda idiotier. Jag bara säger att jag förstår att hon ligger med andra. Du är inte särskilt trevlig någonstans och jag är mest förvånad att hon ens är så dum att hon vill ha dig kvar. Gör er båda en tjänst och dumpa henne idag. Att hålla på som du gör och skapa hämndplaner är så omoget så det finns inte på kartan. Var vuxen, var en riktig man och stå för vad du tycker istället! För just nu går du bara omkring och ljuger för henne.
    Sluta slingra dig.. det var uppenbart vad du menade med den kommentaren, att du sen har lite svårt att stå för det är en helt annan sak och föga förvånande.

Dessutom har du nog blandat ihop mig och TS, jag har ingen som helst anledning att dumpa min partner. Hade hon varit som TS partner är så hade jag däremot dumpat henne på två sekunder OCH avslöjat henne för vännerna, precis som TS kommer göra.

Jag tror inte en person som tycker att det är rätt att bedra någon för att man själv inte gillar vad personen skriver är rätt person att prata om att "vara vuxen"
  • Anonym (jaha)
    molly50 skrev 2020-09-16 11:48:11 följande:
    TS har väl inte varit oärlig mot sin fru.
    I alla fall inte om han inte har hunnit berätta,anonymt, för hennes vänner om vad hon gjort.
    Så jag tycker han kan vara den bättre människan och bara göra slut och gå vidare.
    Om hans fru inte vill det så lär det vara straff nog för henne.
    Fast återigen... varför ska man visa att man är en bättre människa för någon som inte ens förstår vad att vara en bra människa betyder? Det är som att visa en fin bild för någon som är blind. Totalt meningslöst.

Gå gör man för sin egen skull och det kommer aldrig vara ett "straff" för någon som bevisligen inte bryr sig ett dugg om dig. För hade hon brytt sig om TS så hade hon inte varit otrogen i ett halvår. Hade hon öht brytt sig om andra människor så hade hon inte heller snott pengar från vänner. Det är ju uppenbart att hon är en extremt egoistisk människa som inte bryr sig om någon annan än sig själv och det enda hon kommer bry sig om är att denna kris får en så smidig lösning som möjligt för hennes egen del och det enda hon bryr sig om TS är vad hon kan få ut av honom.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (jaha) skrev 2020-09-16 12:18:56 följande:
    Fast återigen... varför ska man visa att man är en bättre människa för någon som inte ens förstår vad att vara en bra människa betyder? Det är som att visa en fin bild för någon som är blind. Totalt meningslöst.

Gå gör man för sin egen skull och det kommer aldrig vara ett "straff" för någon som bevisligen inte bryr sig ett dugg om dig. För hade hon brytt sig om TS så hade hon inte varit otrogen i ett halvår. Hade hon öht brytt sig om andra människor så hade hon inte heller snott pengar från vänner. Det är ju uppenbart att hon är en extremt egoistisk människa som inte bryr sig om någon annan än sig själv och det enda hon kommer bry sig om är att denna kris får en så smidig lösning som möjligt för hennes egen del och det enda hon bryr sig om TS är vad hon kan få ut av honom.
    Fortsättning....

En person som helt saknar moral och empati och som alltid agerar i egenintresse utan att bry sig om andra är en farlig person och TS gör alldeles rätt i att planera skilsmässan utan hennes inblandning för så fort hon blir medveten om vad han planerar så kommer hon göra allt hon kan för att sabba det och rädda sitt eget skinn utan att sky några medel.

Man kan inte behandla såna människor som man behandlar normala människor. För normala människor med normala värderingar kommer agera moraliskt även i en konflikt men människor som henne kommer inte sky några medel.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-09-16 12:31:11 följande:
    Där kom det igen! Vi som.tucner det är fel att göra som TS planerar är själva vidriga människor som själva är otrogna och därför försvarat frun. Jag har skrivit att det var FEL av henne att vara otrogen. Det gör det emellertid inte RÄTT att planera att "sabba hennes liv". Klart det är värre att utstuderat vilja förstöra en annan MÄNNISKAS liv. Därav mina invändningar. Man gör helt enkelt inte så.

TS har skrivit och förklarat varför hon var otrogen. Att hon då var deprimerad eller något sådant. Mådde dåligt iaf. Förtjänar hon att sänkas för något vi inte vet om hon ångrar eller ej? Tänk om hon efter den här såå briljanta hämnden mår så dåligt att hon t o m suiciderar? Jag skulle inte må särskilt bra då om jag var TS.

Eller kanske vore det ett optimalt utfall för honom!
    Nja, du snackar om mycket mer än om vad du tycker om TS hämnd. Det är ju uppenbart att dina sympatier ligger hos TS fru och inte TS, det är det ju flera som reagerat på här.

Att snacka om suicid är ju bara ännu ett patetiskt försök att få henne att framstå som ett offer. Hon valde själv att försätta sig i denna situation och ALLT som händer nu är en direkt konsekvens av hennes egna val och handlingar.

Eller vore kanske en suicid ett optimalt utfall för dig så du kan skuldbelägga TS ännu mer och göra henne till martyr?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Y) skrev 2020-09-16 12:53:39 följande:
    Hur kan du tycka att det är värre att vännerna får veta att frun lurat dem på pengar, än att hon har lurat dem på pengar? Mår hon dåligt av att sanningen kommer fram, så borde hon aldrig ha begått det här brottet. Hon har bara sig själv att skylla. Tycker du rent generellt att man inte ska anmäla brott, för att gärningsmannen då kanske mår så dåligt att hen begår självmord?

Återigen antyder du att du inte tycker att otrohet är särskilt allvarligt (även om du tycker att det är fel) och att det borde förlåtas, i alla fall om den otrogna parten ångrar sig. Den åsikten får ju stå för dig. Många av oss tycker att otrohet är så allvarligt att det inte går att förlåta, oavsett om den otrogna visar ånger eller inte. Har man själv blivit bedragen så har man lättare att förstå det synsättet, men det verkar du inte ha blivit?
    Som sagt människor med skeva moraliska värderingar går inte att resonera med kring moraliska frågor.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Hehehe...) skrev 2020-09-16 13:30:44 följande:
    mmmmm det är skrämmande hur en del "på ett dolt sätt" försöker göra allt för att försvara svek, bedrägerier och otrohet genom att flytta skulden till den bedragna parten.
    Men det lyser ju igenom rätt tydligt vilket vi sett i denna tråd.
    Men det är klart, om jag gör något fel så är det ju lättare att skylla på andra än att erkänna mitt eget misstag.
    Välkommen till FL. Att skylla allt på den bedragna är mer eller mindre standard i alla otrohetstrådar. Men givetvis vill man ju inte säga det rakt ut utan lindar in det i alla möjliga märkliga resonemang för att få sig själv att framstå som öppen och upplyst.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Hehehe...) skrev 2020-09-16 13:25:43 följande:
    Straff nog för henne blir det inte om jag bara går som du skriver. Troligen stannar hon ju kvar hos mig av bekvämlighetsskäl snarare än av kärlek.
    Men som sagt så formulerade jag mig lite konstigt från början (men det går ju tyvärr inte och redigera inlägg här på FL).
    Hämnden är egentligen bara att jag vill se till att hennes vänner får veta vilket svin hon är mot dem...och jag tänker göra det i samband med skiljsmässan.
    Det går att göra tillägg på trådstarten. Kanske en bra idé eftersom många verkar haka upp sig på själva ordet hämnd.
Svar på tråden Blåser henne