• Anonym (Hehehe...)

Blåser henne

Jag har en fru som var otrogen mot mig i över ett halvår. Hon kan fortfarande inte vara ärlig och berätta hela sanningen för mig trots att jag frågat flera gånger....

Därför planerar jag nu att blåsa henne.

Jag har låtsats förlåta henne men jag väntar bara på rätt ögonblick att totalt sabba hennes liv.

Gör jag rätt eller fel tycker ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-09-16 15:49
    "Blåsa henne" var fel uttryckt.
    Jag tänker berätta för hennes vänner om de ekonomiska bedrägerier hon i flera år har utsatt dom för.
    OBS Jag fick själv nyligen reda på detta av misstag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-09-16 15:49
    "Blåsa henne" var fel uttryckt.
    Jag tänker berätta för hennes vänner om de ekonomiska bedrägerier hon i flera år har utsatt dom för.
    OBS Jag fick själv nyligen reda på detta av misstag.

• Svar på tråden Blåser henne
  • Anonym (jaha)
    HasseA skrev 2020-09-09 14:28:37 följande:
    Är det inte en ganska stor skillnad i att berätta för folk att frun blåser dem på pengar, och att som TS skrev i trådstarten "Jag har låtsats förlåta henne men jag väntar bara på rätt ögonblick att totalt sabba hennes liv.". Jag tycker det är två ganska skilda saker.

Vi vet som sagt inget om hon förtjänar att få sitt liv totalt sabbat - kanske det är TS som borde sitta i fängelse för misshandel, vad vet vi? Jag tror ju verkligen inte att det är så, men jag har ju ingen aning om vad som hänt i deras relation tidigare. Kanske frun absolut förtjänar att få hela sitt liv förstört - kanske hon i så fall till slut tycker att hon lika gärna kan ta livet av sig. Är det vad ivrarna för hämnd i denna tråd vill? Att en persons liv ska blir helt förstört utan att veta ett skit om bakgrunden?
    Nja, det är två skilda tillvägagångssätt men har i slutändan samma konsekvens, att vännerna får reda på sanningen.

Det beror ju på vad du syftar på med sabbat. Om sabbat innebär att sanningen kommer fram så är det hon ju själv som orsakat det och de hon lurat förtjänar att få veta sanningen och hon för skylla sig själv för det har hon ju själv valt. Vad hon sen väljer att göra av situationen hon själv skapat kan ju inte lastas på någon annan.

Behöver man veta något om bakgrunden för att säga att det är fel att blåsa sin partner och sina vänner?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (jaha) skrev 2020-09-09 15:20:19 följande:
    Ja, man är två om förhållande men man är inte två om en otrohet eftersom det är helt och hållet den enes val som den andra inte ens vet om. Det är ju inte så att den enes otrohet är något båda kommer överens om, eller hur?

Det går inte att likställa problem i en relation med otrohet, om TS fru nu var så missnöjd så hade hon väl lika gärna kunnat prata med TS om det eller skilt sig.
    Man hamnar inte bara i en annan relation av sig självt, det är alltid ett medvetet beslut som man inte kan skylla på någon annan.

Jo, jag håller som sagt med att det oftast finns två sidor på myntet (vilket iof inte behöver betyda att båda gjort fel utan kan lika gärna bekräfta att den ene helt enkelt är ett asshole) men det är egentligen bara relevant för vad man känner kring problemet och gör ingen skillnad på om det personen gjort är ok. Otrohet är aldrig någonsin ok, oavsett anledning.
    Hela det här "empati" argumentet kan ju lika gärna vändas åt andra hållet. Hur mycket empati visade hon själv när hon valde att blåsa sin partner och sina vänner? De kunde väl lika gärna begå självmord pga det hon gjort, varför tänkte inte hon på det?

Förtjänar man andras empati och förståelse om man själv inte kan visa det mot andra?
  • Anonym (Hehehe...)

Jag har svårt att hur jag ska kunna gå rakryggad och samtidigt veta att hon fortsätter blåsa sina vänner?

Blanda in polisen får dom göra om dom vill.

Om det kommer ut att det är jag som har "skvallrat" gör mig ingenting eftersom jag inte har haft något umgänge med dom utan frun.

Vi har tack o lov inga gemensamma barn.

• Anonym (Loud n proud)
    Anonym (Hehehe...) skrev 2020-09-08 18:43:52 följande:

Jag har en fru som var otrogen mot mig i över ett halvår. Hon kan fortfarande inte vara ärlig och berätta hela sanningen för mig trots att jag frågat flera gånger....

Därför planerar jag nu att blåsa henne.

Jag har låtsats förlåta henne men jag väntar bara på rätt ögonblick att totalt sabba hennes liv.

Gör jag rätt eller fel tycker ni?

Jag gav igen på min fru när jag upptäckte hennes otrohet, och har aldrig mått bättre än efter det.
    Precis som din fru hade de hållit på i ett antal månader så det var inget engångsligg utan en ordentligt planerad otrohet med en kollega så min smärta och mitt fall var stort när jag kom på henne.

Känner du att du mår bättre av att ge igen, gör det! 
  • Anonym (tess)

Finns det barn inblandat så bör du vara den vuxne här och inte sabba för ditt ex och därigenom sabba för dina barn. Dina barn måste få ha en förälder som sätter dem främst nu när ditt ex inte gjorde det. Finns det inte barn inblandat så är det inte lika känsligt.

• Anonym (Y)
    Anonym (tess) skrev 2020-09-09 17:30:55 följande:

Finns det barn inblandat så bör du vara den vuxne här och inte sabba för ditt ex och därigenom sabba för dina barn. Dina barn måste få ha en förälder som sätter dem främst nu när ditt ex inte gjorde det. Finns det inte barn inblandat så är det inte lika känsligt.

Han skrev ju att de inte har barn ihop.
  • Hugful80

Rätt eller fel?

Det beror väl på hur man är funtat. En del tycker sånt här är alldeles förträffligt och normalt.

Diane Edwards t.ex dejtade en snubbe som hon ansåg vara utan ambitioner och som hoppade av college för att ta en massa ströjobb. När hon gjorde slut med honom blev han helt förstörd.

När han slickat såren ett tag återvände han till college som en helt annan person. Tog en examen i psykologi och dejtade Diane igen.

Hon var upp över öronen förälskad och imponerad hur han kunde förändra sig så. De talade även om giftermål och när snubben visste att han hade henne helt fast gjorde han slut och krossade henne totalt.

Vem det var? Ted Bundy.

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras
  • Sigge62
    Hugful80 skrev 2020-09-09 18:55:42 följande:

Rätt eller fel?

Det beror väl på hur man är funtat. En del tycker sånt här är alldeles förträffligt och normalt.

Diane Edwards t.ex dejtade en snubbe som hon ansåg vara utan ambitioner och som hoppade av college för att ta en massa ströjobb. När hon gjorde slut med honom blev han helt förstörd.

När han slickat såren ett tag återvände han till college som en helt annan person. Tog en examen i psykologi och dejtade Diane igen.

Hon var upp över öronen förälskad och imponerad hur han kunde förändra sig så. De talade även om giftermål och när snubben visste att han hade henne helt fast gjorde han slut och krossade henne totalt.

Vem det var? Ted Bundy.

Intressant läsning om Ted Bundy kollade upp det
  • Anonym (H)
    Anonym (Hehehe...) skrev 2020-09-09 16:09:55 följande:

Jag har svårt att hur jag ska kunna gå rakryggad och samtidigt veta att hon fortsätter blåsa sina vänner?

Blanda in polisen får dom göra om dom vill.

Om det kommer ut att det är jag som har "skvallrat" gör mig ingenting eftersom jag inte har haft något umgänge med dom utan frun.

Vi har tack o lov inga gemensamma barn.

Men varför inte då göra det här på rätt sätt? Prata med de berörda och gör slut. Varför spela spel och skapa en situation där du försöker göra maximal skada? Klart du ska berätta för de hon blåst, och klart du ska skilja dig, men varför försöka göra det i hemlighet och mygla? Jag fattar ärligt talat inte vitsen.
Svar på tråden Blåser henne