Inlägg från: Anonym (jaha) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jaha)

    Blåser henne

    Anonym (Hehehe...) skrev 2020-09-16 13:59:35 följande:

    Jag tackar för all input.

    Jag har nu bestämt mig för att genomföra skilsmässan snarast möjligt och när den är klar kommer jag skicka anonyma brev till de av hennes vänner som hon under lång tid har lurat på pengar.

    Jag vill förtydliga att de personer hon har lurat på pengar är hennes barndomsvänner som jag inte kommer att träffa överhuvudtaget efter skilsmässan. Vi har aldrig umgåtts...jag har träffat dom max en gång per år under vårt 15-åriga äktenskap...så om dom av nån anledning skulle bli arga på mig så får det bli så.
    Jag vill hur som helst inte ha på mitt samvete att jag vet om att hon fortsätter lura dom på pengar utan att göra något åt saken.

    Att bara "vända andra kinden till" när jag blir illa behandlad är inte min stil.


    Jag tycker du gör rätt, lycka till!

    Några tips...

    1) Se till att gardera dig ordentligt, när skiten träffar fläkten kommer det inte bli vackert och du kan förvänta dig att hon kommer försöka jävlas med dig på alla sätt som går.

    2) Har ni barn så försök hålla dem utanför skiten så mycket ni kan, de oskyldiga i detta och förtjänar inte att få skit för det. Det är inte omöjligt att hon kommer snacka skit om dig för dem för att rentvå sig själv. Håll ögonen öppna och var beredd på det och håll hela tiden fokus på barnens bästa.

    3) Om ni har barn så skilj på era känslor och deras, även om du avskyr deras mamma och hon avskyr dig så kommer hon alltid vara deras mamma och ni kommer behöva samarbeta kring barnen. 

    4) Kolla upp allt som rör bodelning och juridik kring en skilsmässa så du inte hamnar i trubbel.

    5) Se till att lösa nytt boende (om de är du som ska flytta) asap. Sånt kan ta tid.
  • Anonym (jaha)
    molly50 skrev 2020-09-16 17:24:30 följande:
    Och är hon så egoistisk så lär hon inte ta det så bra att bli lämnad.
    Det får ju inte hon ut något av.
    Det kan kanske kännas bra för stunden att hämnas.
    Men långsiktigt så tror jag inte att det får TS att må ett dugg bättre.
    Jag hämnades och mådde bra av det både då och nu. Vetskapen om att alla inblandade fick vad de förtjänade hjälpte mig något enormt med att släppa ilskan och bitterheten. 

    Typ... ok, de blåste mig rejält, men nu har de iaf fått vad de förtjänade och jag kan släppa skiten nu och blicka framåt. Jag tror snarare att det är mycket lättare att hamna i bitterhet om man låter bli att hämnas och går omkring och känner att man fick äta bajsmackan helt själv.
  • Anonym (jaha)
    molly50 skrev 2020-09-16 17:53:16 följande:
    Jag har också blivit bedragen. Och jag valde att inte hämnas.
    Jag tyckte det räckte med att visa hus besviken och sårad jag blev.
    Och sen jobbade jag med mig själv och mina känslor och gick vidare med mitt liv.
    Och det verkade ta betydligt hårdare på honom än om jag utövat någon slags hämnd.
    Jag tycker att om något tyder på bitterhet så är det att man måste hämnas.
    Men vi är alla olika och reagerar på olika sätt på svek.
    Ja man kan se på det på olika sätt och därför behöver ju inte en hämnd vara något negativt för en själv. Vissa mår bra av det andra inte.

    Nja, ilska och bitterhet känner nog ALLA som blivit illa behandlade, det är en fullt naturlig reaktion. Att sen fastna i bitterhet är något helt annat. En hämnd behöver inte ha någon som helst koppling till långvarig bitterhet. Det kan man fastna i oavsett och har mer med hur man hanterar sin personliga kris att göra än en eventuell hämnd i sig.
  • Anonym (jaha)
    molly50 skrev 2020-09-16 22:19:12 följande:
    Och hanterar man sin personliga kris först så kanske man inte ens behöver tänka på att hämnas.
    Inte riktigt, en personligt kris tar ju år att hantera. Hämnas gör så snart som möjligt. 

    Att ägna sig åt önsketänkande och rena fantasier som karma och tro att dra är detsamma som en hämnd är ju inte heller ett friskt sätt att hantera en kris.
  • Anonym (jaha)
    molly50 skrev 2020-09-17 10:29:18 följande:
    Det är klart att man måste bearbeta. Och det måste få ta den tid som behövs.
    Men hämnd behöver inte vara en del av den bearbetningen.
    För mig räckte det att se mitt ex må dåligt och att han knappt kunde se mig i ögonen eller ens säga hej när vi mättes för att det skulle kännas bättre för mig.
    Jag visste att han mådde dåligt och det räckte för mig.
    Jag fokuserade hellre på mig själv och mitt eget mående än att ödsla den energin på någon som ändå inte var värd det.
    Så såg jag på det.
    Ja, och jag har redan skrivit att det inte BEHÖVER vara en del av det men att det oxå KAN vara det om man vill och tycker att det hjälper medan du är inne på att hämnd absolut inte får förekomma för att det med alla säkerhet är skadligt. Och då undrar jag vad du har för belägg för att det skulle vara skadligt och inte kunna hjälpa?

    Bara för att man själv inte TYCKER att man ska hämnas så betyder väl inte det att andra inte kan tycka att det är bra och känna att det hjälper dem komma framåt?
  • Anonym (jaha)
    molly50 skrev 2020-09-17 10:29:18 följande:
    Det är klart att man måste bearbeta. Och det måste få ta den tid som behövs.
    Men hämnd behöver inte vara en del av den bearbetningen.
    För mig räckte det att se mitt ex må dåligt och att han knappt kunde se mig i ögonen eller ens säga hej när vi mättes för att det skulle kännas bättre för mig.
    Jag visste att han mådde dåligt och det räckte för mig.
    Jag fokuserade hellre på mig själv och mitt eget mående än att ödsla den energin på någon som ändå inte var värd det.
    Så såg jag på det.
    Dessutom blandar du ihop saker i ditt inlägg.

    Du pratar om att fokusera på sig själv... men det har ju inte ett dugg med hämnd att göra. Hur kan du då påstå att bara lämna skulle vara "hämnd nog"? Och vad är det som säger att man inte kan göra både och, hämnas, dra och fokusera på sig själv?

    Ditt ex är väl ingen mall för alla som varit otrogna? Bara för att han inte kunde se dig i ögonen så betyder väl inte det att alla kommer agera så? Andra kan väl lika gärna stirra och hånflina åt dig eller göra sitt bästa för att göra livet ett helvete för dig trotts att du går omkring och föregår med gott exempel?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (FYI) skrev 2020-09-17 15:18:35 följande:

    Jag har heller aldrig förstått varför den bedragne skall vara den storsinta i förhållandet och helst förlåta, både om man går vidare tillsammans eller var för sig. Det funkar inte så.
    Tycker inte heller att tala om för hennes vänner om hennes bedrägerier är en hämnd. Det är ju bara att avslöja en oegentlighet...Det går inte under hämnd...i.a.f inte för mig. Därmed inte sagt att ts inte skall avslöja det.

    En hämnd är att göra samma sak tillbaka mot partnerns vilja, för att visa hur jävligt det kan kännas att bli bedragen, eller vad det nu kan vara.
    Då förutsätts också att man skall fortsätta tillsammans. Annars skiter ju partnern i det.
    Denna typ av hämnd har ju kvinnor lättare att utföra eftersom dom i stort sett bara kan gå ut på krogen och släpa hem ett ragg. Det gäller inte för alla män.

    Vet inte om "Jaha"s avslöjande till släkt och vänner är en hämnd heller, även om det kändes jäkligt bra för honom...Det fick ju förmodligen inte hans fru att känna samma svek som han gjorde. För henne kändes det förmodligen bara pinsamt att andra fick reda på hennes svek.


    I mitt fall var det både och, mitt syfte vad trefaldigt...

    1) Att ge älskarens fru sanningen så hon kunde göra ett val, vilken hon var tacksam över

    2) Ge älskaren ett "fuck you too" genom att avslöja honom för hans fru så han oxå fick ta konsekvenserna för vad han gjort/deltagit i.

    3) Ge min dåvarande fru ett "fuck u too"  genom att avslöja för henne att älskaren hon var förälskad i och haft drömmar om en framtid med ljugit för henne och inte alls var singel som sökte den stora kärleken utan gift och bara velat ligga och därmed hade hon blivit lika grundlurad som hon lurat mig och att hon offrat allt för ingenting.

    Ärligt talat kändes det extremt bra att rättvisa skippats och alla fått vad de förtjänat Solig
  • Anonym (jaha)
    Anonym (FYI) skrev 2020-09-17 19:23:16 följande:
    Ja, det är bra. Speciellt att du fick ut vad du ville ha av det, och att älskarens fru fick reda på vilket svin hon levde medSolig. Men det är ju ingen hämnd i ordets rätta bemärkelse.
    `Delvist är det ju det för att...

    1) Hans fru fick ju reda på vilket svin hon levde med, hon var tacksam att jag ringde

    2) Han fick för en gång skull lära sig att bedra sin fru/ knulla andras fruar ger konsekvenser för honom oxå inte bara andra (han var skitsur vilket gav mig oändlig tillfredställelse)

    3) Mitt ex våta drömar om ett liv med den hon var kär i och trodde var kär i henne gick i småbitar när hans fru ringde upp henne och hon fick reda på att hon bara varit ett knull och inte värd vatten och att hon blivit lika blåst av honbom som hon blåst mig, samt att hon offrat vårt förhållande och halva tiden med våra barn för ingenting.

    Så rättvist som det kan bli Solig
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-09-18 14:01:49 följande:
    Undrar också på vilket sätt hon skulle kunna ställa till det med skilsmässan. Boendet har du skrivit är ditt och att det är hon som får flytta ut. Antar att du vill att hon hittar nytt boende så snart som möjligt och där finns det ju en poäng i att berätta för henne att du vill skiljas så hon kan flytta ut ASAP. Det går inte att komma i sista sekunden och säga "idag skiljer vi oss, hehehe". Vill du att hon ska skriva på pappren direkt måste du berätta. Det är det smidigaste för dig. Och det är ju dig själv du tänker på. Säg helt enkelt som det är, att du inte kan fortsätta äktenskapet pga hennes otrohet. Sedan kan du göra som du vill med dina brev eller om det nu blir mail. Du skrev att breven var färdiga och bara att posta. Varför plötsligt maila när du gjort dig besväret att skriva de här breven. Det går väl att skriva att du är avsändaren på baksidan om du nu klistrat igen kuverten.

    Bryr du dig verkligen inte ett dugg om alla tar hennes parti och tycker att du betett dig illa? Tänker du skicka med dina bevis i breven? På vilket sätt kan du ha bevis och hur kommer det sig att ingen av alla som blivit lurade på pengar upptäckt det? Om jag har 1000kr i kontanter skulle jag märka om det plötsligt var 100kr efter att en vän besökt mig. Gissar att hon inte hackat sig in på deras bankkonton direkt...
    Varför ska han vara ärlig mot henne när hon inte varit det mot honom? Om hon enbart agerat i sitt eget intresse så kan väl TS göra det med en kort tid tills allt är klart för hans del. Hon tänkte väl inte på hans välmående när hon bedrog honom?

    På vilket sätt menar du att vännerna skulle ta hennes sida när de får reda på att hon blåst dem?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (FYI) skrev 2020-09-18 15:10:56 följande:
    Dessutom behövs inte hennes underskrift. Han kan skicka in papperna utan.
    Ja, Anonym verkar vilja måla upp en sån omöjlig och svår scenarion som möjligt för TS. Tidigare har han kört med risk för självmord oxå....Drömmer
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Y) skrev 2020-09-19 14:39:28 följande:
    Vänta, är Anonym en man? Jag har hela tiden trott att det var en kvinna. Skrev hen inte om sin man i nåt inlägg?

    Men ja, jag håller med. Anonym framställer TS som en psykopat som riskerar att misshandla eller mörda sin nästa partner om han fullföljer hämnden, och TS som en genomgod person som bara har gjort något lite småtokigt.
    Jag kanske missat det, fast kvinna eller man så är det fortfarande jävligt manipulativt att måla upp skräckscenarier för att försöka få TS att bli skraj. 

    Det är ju väldigt intressant att personen tar upp risken för att TS fru begår självmord om hon blir avslöjad men verkar helt ignorera att hon själv sket i om TS eller vännerna skulle begå självmord pga hennes svek. Drömmer
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Kör på) skrev 2020-09-19 11:37:12 följande:
    Jag har missat om den andra, bedragna frun lämnade sin otrogne man eller stannade hon kvar? Vet du?

    Så din exfru fick inte älskaren, vad gör hon nu?

    Älskar såna här solskenshistorier ;)
    Ingen aning, pratade bara med henne den gången. Sen hörde jag inte mer från henne.

    Exet är ff singel 
  • Anonym (jaha)
    molly50 skrev 2020-10-05 10:44:56 följande:
    Har du talat om varför du vill skiljas? Att det har med otroheten att göra?
    Ehm. Är det inte rätt troligt att hon redan förstått det?
    Jag menar det kan ju inte vara så svårt att lägga ihop "jag var otrogen" med "min partner vill skiljas" ?
  • Anonym (jaha)
    molly50 skrev 2020-10-05 16:59:16 följande:
    Ja,risken finns väl. Det är väl så otrogna brukar fungera.
    Jo, så är det ju tyvärr ganska ofta. Just nu smörar hon för att försöka få TS att ta tillbaka henne, när polletten trillat ner att det aldrig kommer bli så kommer allt vara TS och vännernas fel....
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Hehehe...) skrev 2020-10-14 11:02:54 följande:
    Olika, men oftast ignorerar jag. Det kvittar vad hon vill för jag kommer aldrig ta tillbaks henne eftersom jag aldrig kommer kunna lita på henne igen...vad hon än säger eller lovar...
     
    Jag råkade springa på mannen hon legat med föra helgen och agerade väl lite ogenomtänkt...så nu har jag även fått frågor från henne om varför jag gjorde så mot honom..."han har ju inget med detta att göra"...hahahaha åh fan...så de har ju dessutom uppenbart fortfarande kontakt.

    Nä, hon är ute ur mitt liv nu och jag kommer blocka henne överallt så fort allt allt praktiskt med separationen är klart.
    Är den andra snubben i ett förhållande? I så fall är det kanske bra om hans partner oxå får reda på det.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Elise) skrev 2020-11-12 13:14:19 följande:

    Ja nånstans får man ligga som man bäddar. Hårt fall för henne den här gången! Klart hon kommer och ångrar sig nu. Patetiskt minst sagt. Och starkt av dig att stå fast!


    Tyvärr tror jag inte människor som henne någonsin ångrar sig på riktigt, de ångrar snarare att de blev påkomna och det fick konsekvenser. Men de ångrar absolut inte sitt agerande och vad de inneburit för andra. Givetvis säger de alltid att de ångrar sig för att bli förlåtna, men det är en helt annan sak.

    Egoister ska man hålla sig så långt borta man kan ifrån, de kommer alltid agera till sin egen fördel och har alltid bekväma ursäkter för att rättfärdiga sin egoism för sin själva. Inget är någonsin deras eget fel, det alltid andras fel.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Svar på tal) skrev 2020-11-12 14:25:04 följande:
    Man går vidare med sitt liv, precis som vid all slags förlust. Förr eller senare träffar man nya människor.
    Håller med men det är ju inte en hämnd, att gå vidare gör man för sin egen skull för att man själv mår bäst va det, Men det påverkar ju inte den andra liv på något sätt.

    En hämnd är ju att få den andra att lida lika mycket som man själv fått lida, och det sker ju inte bara för att man bara går vidare. Det skiter ju den andra fullkomligen i bara hon själv slipper få problem så är ju hon nöjd.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Sviken) skrev 2020-11-12 14:20:15 följande:

    Hur blir man lycklig när man är helt ensam sen pga personen


    Helt ensam är du väl inte, det finns väl andra människor på planeten än just den personen? Du sitter just nu och tjattar med andra människor?

    Du blir lyckligt när du slutar låta den andra påverka ditt liv, så länge du låter henne/honom påverkar hur du mår, så länge du öht ägnar tid och energi åt att tänka på personen så har personen fortfarande makt över ditt liv och det är den makten du ska avlägsna.

    Men det tar en stund innan man kommer dit, man måste först traggla sig igenom alla andra faser i sin process.

    sv.wikipedia.org/wiki/Psykisk_kris

    Hur länge sen var det det hände?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Svar på tal) skrev 2020-11-12 14:38:53 följande:
    Och som jag sa så kan du aldrig hämnas på ett sånt sätt att den andra lider lika mkt som en själv. Det är omöjligt. Men det brukar svida för sådana personer att se sitt ex lycklig utan dem.
    Jodå det går alldeles utmärkt, man kan lida av många anledningar. Det beror helt och hållet på vad den andra personen värderar.

    Nej jag tror inte egoister som inte bryr sig om någon annan än sig själva lider av att man blir lycklig utan dem. En person som beter sig på det sättet mot dig bryr sig inte ett skit om dig för i så fall hade personen inte agerat så. Det är rent önsketänkande att tro att en person som inte bryr sig ett dugg om dig och behandlar dig som skit kommer bry sig om du är lycklig eller olycklig.

    Det ENDA en egoist bryr sig om är sig själv och det enda personen värderar hos dig är vad personen kan få ut av dig. Om du inte kan eller vill ge egoisten vad hon vill ha så saknar du helt värde för personen.
Svar på tråden Blåser henne