• Anonym (ÅkesPartilager)

    är det någon idé att skriva till kvinnor

    på dejtsidor?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden är det någon idé att skriva till kvinnor
  • Anonym (MeMyselfandI)
    Anonym (olika) skrev 2020-09-11 09:13:02 följande:

    För att få ihop 22st dejter behöver en man vanlig man, som till hör de 80% av männen som inte får några mejl utan att själv skicka, skriva ca 500 välskrivna, individuellt anpassade mejl.


    Vem har sagt att det är enkelt? Det tar tid, det tar energi att presentera sig om och om igen. Att försöka stämma av om det finns något intresse, om det kan "funka".


    Vill du ha något seriöst så måste man dejta många innan du hittar någon där det klickar och det kan funka. Är man bara desperat och vem som helst duger för en kväll så är det enklare.
    Om familjesituation, husdjur, avstånd och annat spelar roll (vilket det gör om du är lite seriösare) så tar det tid och "500" mejl.

  • Mandel
    Anonym (MeMyselfandI) skrev 2020-09-11 14:06:02 följande:

    Vem har sagt att det är enkelt? Det tar tid, det tar energi att presentera sig om och om igen. Att försöka stämma av om det finns något intresse, om det kan "funka".


    Vill du ha något seriöst så måste man dejta många innan du hittar någon där det klickar och det kan funka. Är man bara desperat och vem som helst duger för en kväll så är det enklare.
    Om familjesituation, husdjur, avstånd och annat spelar roll (vilket det gör om du är lite seriösare) så tar det tid och "500" mejl.


    Lägg sedan till de gånger man bestämt dejt - dag, plats och ibland även tid, och när man ska stämma av att allt är ok samma dag så svarar de inte...
    Är en faktiskt en del män som sagt att vi ska ses och så går de upp i rök. Det anser jag är extra ynkligt eftersom man lagt ned tid på att chatta och lära känna personen lite och ändå anse att det är värt att ses och så bara de skiter i en totalt.
    Förmodligen är de inte singlar och får kalla fötter...
    En erkände till slut efter mycket om och men när jag försökte få till en dejt att han faktiskt inte var singel. 
    Vad i h-vete gör man på en dejting sida då?

    Alla dessa upptagna män som börjat chatta och så visar det sig att de lever i relation och jag glatt frågar om frugan är med på noterna att vi ska ha 3-kant... Det är inte 3-kant med frugan de söker.
    Fruarna vet inte ens om att mannen chattar med andra... Det är komplicerat förstår du...

    Eller alla de som inte verkar våga ses utan ska chatta vecka ut och vecka in i månader. Vad är vitsen med det?
    Det är för tidigt att ses, måste tänka på barnen och bla bla bla. Visste inte att en fika på stan innebar att man blir tvungen att flytta ihop direkt.

    Så det har tagit genomgång av många hundra innan det blivit nedskalat till 22st dejter...
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (MeMyselfandI)
    Anonym (Biologi) skrev 2020-09-11 15:13:01 följande:

    Vad tror du är mest jobb?


    Att sitta och läsa 500 mejl eller skriva 500 mejl på låt säga en A4 sida välformulerad text som alla kräsna kvinnor kräver oavsett hur oattraktiva de själva är.


    Men... tror du på allvar att det är någon jäkla tävling?
    Om du vill ha något så får du arbeta för det.
    Har du sämre förutsättningar så får du jobba hårdare.
    Gäller både män och kvinnor...
    Det är mycket lättare att sitta på arslet och vara bitter.
  • Anonym (MeMyselfandI)
    Anonym (Biologi) skrev 2020-09-11 16:25:56 följande:
    Gäller bara män när det kommer till parbildning.

    Det har du uppenbarligen inte en suck om!


    Detta påminner om när lillebror tvingades in bland de äldre syskonen av mamma:


    -"Jamen Arvid är så snäll och har ingen att leka med"
    Well, mamma är inte på dejtingsajten för att göra det "rättvist" för dig.


    Acceptera eller... ja.... tyck synd om dig själv. Fråga vilken tjej som helst vad som är attraktivast

  • Anonym (Ann)
    Anonym (Biologi) skrev 2020-09-11 16:25:56 följande:

    Gäller bara män när det kommer till parbildning.


    Och varför tror du så många kvinnor ger upp försöken att hitta en bra man? För att de har så lätt? De är hellre ensamma än vill ha en dålig man, så hur kan du säga att det är lätt för en kvinna att hitta en bra partner?
  • Anonym (MeMyselfandI)
    Anonym (Biologi) skrev 2020-09-11 16:51:12 följande:

    Vi kanske skulle tillämpa samma synsätt på andra områden såsom rättvis lön?


    Och vem skall övervaka? Din mamma?

    Inrätta känslopolis tillsammans med tankepaus. Jo, du hade verkligen älskar det så att du slipper ta ansvar för ditt liv
  • Anonym (MeMyselfandI)
    Anonym (Biologi) skrev 2020-09-11 17:11:19 följande:

    Jag är omgift, har två barn, jobb och ses nog som en ansvarstagande person då jag suttit i styrelse i både föreningar och företag. Något mer du undrade? 


    Och ändå så naiv?
  • Anonym (Ann)
    Anonym (Biologi) skrev 2020-09-11 16:53:32 följande:

    Om män vore lika kräsna som kvinnor skulle mänskligheten dö ut.

    En kvinna kan ju vara kort, tjock, humorbefriad och helt ointressant att försöka konversera men duger ändå p ga att hon precis som sina medsystrar sitter på en förmögenhet.


    Hon duger att knulla med alltså men inte mer. Och en kvinna är intresserad av mer än att bara bli knullad.

    Ditt påstående att människan skulle dö ut om män var kräsna får du motivera eller länka till. Den som påstår nåt sånt har magra kunskaper i matematik.
  • Anonym (jo han ja)
    Anonym (Liu) skrev 2020-09-11 13:18:58 följande:
    Helt enkelt för att det finns just blyga guldkorn där ute som kanske inte är så bra på att marknadsföra sig själva, och för att det hör till ren hyfs att svara på åtminstone de meddelanden som innehåller någon fråga. Jag fick över 500 meddelanden redan första dygnet innan jag hunnit lägga in några bilder alls så det hjälper nog inte att ens vara utan bilder, trålarna skickar utan urskillning till samtliga av honkön, det är lite deras taktik.
    Det är bra du tycker det hör till ren hyfs att svara de som ansträngt sig, men jag tror det är många som inte tänker så och det är många män som inte får några svar alls trots att de ställer en fråga osv. Så de flesta tror jag är vana vid att inte få svar. Om tjejer var mer så att de skrev till killar de fann intressanta så skulle det nog jämna ut sig mer med att killar inte var så desperata med att skriva till tjejer. Tjejer får massmejl för att killar så sällan får nåt mejl alls, så därför är det många som skickar till alla för att hoppas på att i alla fall nån ska svara.
  • Anonym (Pelle)

    Inte om hon inte har minst en rättvis helkroppsbild. Alla utan helkroppsbild har varit mulliga till tjocka.

    Sen räkna med du bör se extremt bra ut som man för att ens få till en dejt. Jag får skriva till mellan 200-300 kvinnor och har jag tur leder en av dom till en dejt. Då använder jag ändå uteslutande Tinder så båda måste godkänna varandra.

Svar på tråden är det någon idé att skriva till kvinnor