Inlägg från: Anonym (Mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mamma)

    Mitt barn gråter på förskolan????

    Det låter som att han är för liten för att lämnas på fsk än så länge. Det är viktigt att barnet har den inneboende tryggheten att kunna lämnas med främlingar, och så är det ju tydligen inte. Min son var ungefär två och ett halvt, och helt redo. Inskolningen gick hur bra som helst och han har aldrig gråtit en enda gång att bli lämnad.

  • Anonym (Mamma)
    Muppisen91 skrev 2020-09-16 10:36:10 följande:
    Dottern var 1 1/2 när hon började, och var heller aldrig ledsen vid lämning eller under dagen.. någon gång ibland kanske hon var ledsen, men för det mesta skuttade hon glatt in. Men som du säger så känns sonen för liten, men vi har tyvärr inget val???? Han har tidigare varit trygg med att vara hos farmor, men efter vi började skola in på förskolan funkar inte det heller???? Det går endast 5 barn på hans förskola, så det är lite barn med bra personalstyrka???? Men tryggheten verkar inte riktigt finnas där. Hur kan vi göra för att skapa det? Han visar inga ?tecken? på att vara otrygg annars. Utan detta började när vi började skola in..
    Tyvärr kan man inte skynda på trygghetsprocessen. Det han behöver är en anknytningsperson på förskolan, kan ni fråga om en av pedagogerna kan tänka sig att fokusera mycket på honom i början? Även med liten grupp barn finns ju flera vuxna så det kanske går.

    Har ni verkligen inget val alls? Beskriv situationen och hindren? För annars kommer han tyvärr att vara så där olycklig, och det är omöjligt att säga om det går över på några veckor eller om det kommer att ta flera månader Rynkar på näsan
  • Anonym (Mamma)

    Och man har laglig rätt att jobba 75 % tills barnet är äldre, om ni har möjlighet att korsa era scheman kanske det blir väldigt korta dagar på fsk dessutom. AG ska nämligen så långt det är möjligt tillmötesgå era önskemål om arbetstider då.

Svar på tråden Mitt barn gråter på förskolan????