• Anonym (kaffedraken)

    Att promenera med en kvinna

    När jag skrev om en yngre tjej jag var kär, så berättade jag att frågat om hon ville ta en promenad.
    Många kvinnor svarade att de hade tyckt ett sånt förslag var tråkigt.
    Igår läste jag om en kvinna som hittade kärleken, en granne hon haft i 9 år.
    De bestämde sig för att ta en promenad. Det blev fler promenader, och hon blev kär.
    Jag tycker att det låter mysigt. Romantiskt.
    Vad tycker du kvinna om promenader?

  • Svar på tråden Att promenera med en kvinna
  • Anonym (op)
    mari123 skrev 2020-09-23 15:42:53 följande:
    Ja det kan det ju vara .........MEN skippa alkoholen. Var dig själv.
    Jag hade fördragit en dejt med en minimal mängd alkohol. Typ ett glas, helt enkelt för jag hade fått tunghäfta annars.
  • Anonym (U)
    Anonym (Natursex) skrev 2020-09-23 09:09:19 följande:
    Nja, jag vet inte om 20 år är så mycket. Jag har barn med en man som är 24 år äldre och dejtar idag en man som är 29 år äldre.

    Jag har haft väldigt mycket sex ute i offentligheten, men alltid undanskymt. Jag har aldrig hamnat på youtube. Men skulle jag göra det så spelar väl inte det någon roll, herregud! Vem bryr sig?
    Jo det är mkt. Tänk på att han var 20 år redan när hon föddes..
  • Ascendere
    mari123 skrev 2020-09-23 14:32:43 följande:
    ELLER så går man bara och PRATAR! Lär känna varandra. När man inte stirrar varann i ögonen så kan man känna sig fri att prata om "nära" saker?........Sådant som har betydelse. Kroppen hinns väl med senare? 
    Viktigt vad man pratar om dock, kvinnor vill gärna höra om känslor snarare än fakta. Man kan tex berätta i detalj hur man upplevde höstarna som barn, berätta hur det var att komma hem med skolbussen och det blåste, och man fick gå själv från busshållplatsen i mörker, sen såg man sitt hus och det lyste i fönstret osv osv. Dvs mycket känslor och intryck snarare än tråkiga fakta. 
  • Anonym (kaffedraken)
    Anonym (op) skrev 2020-09-23 15:45:37 följande:
    Ja, det hade jag gillat.Fast i omgivning med andra då, kanske i en park?

    Eller bara en träff på en uteservering. Nu låter det som jag är helt alkoholiserad, men så är icke fallet :D

    Jag är bara väldigt blyg.
    Jag är också blyg men har aldrig varit på kanelen när jag varit på dejt. På fikadejter var jag mer stel än när vi var ute och promenerade. Det blev automatiskt mer avslappnat. Blir man sugen på nåt kan man ju köpa på vägen.
    Flera av första-dejterna var att tjejen kom hem till mig också. Det funkade det med.
  • Anonym (op)
    Anonym (kaffedraken) skrev 2020-09-23 15:56:18 följande:
    Jag är också blyg men har aldrig varit på kanelen när jag varit på dejt. På fikadejter var jag mer stel än när vi var ute och promenerade. Det blev automatiskt mer avslappnat. Blir man sugen på nåt kan man ju köpa på vägen.
    Flera av första-dejterna var att tjejen kom hem till mig också. Det funkade det med.
    Det hade jag inte vågat om jag inte känt killen lite mer. Har haft lite dåliga erfarenheter av det. fast min förra relation startade så, jag tog med en flaska vin till honom och han bjöd på middag. Det höll i 9 år :)

    Nej, vara full är ju inte världens bästa idé. Men det finns ju mellanting.
  • Anonym (kaffedraken)
    Anonym (op) skrev 2020-09-23 16:01:29 följande:
    Det hade jag inte vågat om jag inte känt killen lite mer. Har haft lite dåliga erfarenheter av det. fast min förra relation startade så, jag tog med en flaska vin till honom och han bjöd på middag. Det höll i 9 år :)

    Nej, vara full är ju inte världens bästa idé. Men det finns ju mellanting.
    Jag förstår det, brukar rekommenderas att man träffas bland folk första gången.
    Tyvärr så är inte tjejer säkra även om man träffats flera gånger. Är en kille idiot, så förr eller senare...
  • mari123
    Ascendere skrev 2020-09-23 15:54:08 följande:
    Viktigt vad man pratar om dock, kvinnor vill gärna höra om känslor snarare än fakta. Man kan tex berätta i detalj hur man upplevde höstarna som barn, berätta hur det var att komma hem med skolbussen och det blåste, och man fick gå själv från busshållplatsen i mörker, sen såg man sitt hus och det lyste i fönstret osv osv. Dvs mycket känslor och intryck snarare än tråkiga fakta. 
    Jaså? Liksom kvinnor vill höra en massa trams? Jag tror tjejen som menar allvar (inte bara är ute efter "ligga" för då är det pang på som gäller) vill höra om killens person, vad jobbar han med, var kommer han ifrån, vad har han för utbildning, hur tänker han om framtiden, vad har han för drömmar, har han syskon, vad sysslar dom med. Vad gör mamma/pappa..hur gamla är dom, var bor dom idag, vad tycker han om husdjur, har han haft ngt...etc etc etc etc,
  • Anonym (ooo)
    Anonym (kaffedraken) skrev 2020-09-23 08:14:13 följande:

    När jag skrev om en yngre tjej jag var kär, så berättade jag att frågat om hon ville ta en promenad.
    Många kvinnor svarade att de hade tyckt ett sånt förslag var tråkigt.
    Igår läste jag om en kvinna som hittade kärleken, en granne hon haft i 9 år.
    De bestämde sig för att ta en promenad. Det blev fler promenader, och hon blev kär.
    Jag tycker att det låter mysigt. Romantiskt.
    Vad tycker du kvinna om promenader?


    Promenad är helt ok, om både gillar att vara ute och det blir inte speciellt laddat. 
  • Ascendere
    Anonym (ooo) skrev 2020-09-23 16:48:24 följande:
    Promenad är helt ok, om både gillar att vara ute och det blir inte speciellt laddat. 
    Vad menar du, man vill väl att det ska vara laddat?
    Det är ju ingen anställningsintervju.
Svar på tråden Att promenera med en kvinna