Anonym (K) skrev 2020-09-27 08:46:10 följande:
De är nog för folk kommer inte ihåg de gjort sånna saker i pårökta hjärnorna. Har andra kompisar som gjort livsfarliga saker pårökta. Har flera ex-vänner som kört bil när de precis tagit en holk. Tycker du att det är intelligent?
Jag själv blir en rätt elak männsika när jag har rökt och hamnar ofta i konflikter. Därför rör jag det aldrig igen.
Då har vi läst olika forskning på det.
Även som dataspels missbrukare så har du ändå klara stunder, du kan hänga med i samtal och komma ihåg
dem. Sen är det dyrt.
Det positiva är att det lindrar ångest.
Nä, jag har aldrig hört talas om nått liknande innan.
Alla som har körkort har sagt de ska köra nyktert, en icke fråga för mig och självklar.
Dock så orsakar det få olyckor, det existerar inte ens en statistik i Sverige.
Och väljer man köra onykter oavsett vad det är, så förtjänar man att bli av med körkortet.
Aldrig träffat på någon som är elak på cannabis, men hör det ibland men rätt sällan.
Självklart finns det skillnader, men det är samma destruktivitet som återfinns hos bägge, och hur de halkar efter i utvecklingen.
Vi ska också vara väldigt tydliga med att det är väldigt få av alla som tar cannabis som gör det dagligen och dygnet runt än färre.
Sant att cannabis har mediska effekter, det finns ju för utskrivning i Sverige, på licens och man får ta med sig ifrån utlandet om man blivit föreskriven tex bedrocan.