• Anonym (För gammal)

    Jag kommer inte få några barn med mitt livs kärlek

    Jag har alltid velat bli en ung mamma och det förblindad mig nog lite i val av pappa. Han är en jättebra kille och en fantastisk pappa men han är inte mitt livs kärlek. Vi är separerade sen en tid och barnen börjar bli stora...

    Jag har träffat mannen jag är menad att leva med, det slår gnistor om oss, vi är varandras själsfrände. Så har det varit ett par år... Jag tror vi har det så bra av flera anledningar! En är att vi inte gått igenom småbarnsåren tillsammans, våra barn är relativt stora och "klarar sig själva". Vi kan ha vårt liv, göra vad vi vill när vi vill!!

    Ändå smärtar det! Jag vill ha denna mannen som pappa till mina barn!!! Alltså, inte på något sätt byta ut de jag har utan jag vill ha en bäbis med denna man! Hela jag skriker efter det... Samtidigt är jag rädd att paja det fina vi har! Men värst av allt, jag känner mig för gammal för att "börja om" och har förlikat mig vid tanken att det inte kommer hända...

    Någon annan som varit i samma sits? Hur blev det för er, hur gjorde ni, hur gamla var ni?

  • Svar på tråden Jag kommer inte få några barn med mitt livs kärlek
  • Anonym (Q)

    Hur gammal är du då? Vad säger mannen om saken?

    Det fina ni har förstörs naturligtvis inte av ett barn.

  • Anonym (För gammal)
    Anonym (Q) skrev 2020-09-28 08:17:08 följande:

    Hur gammal är du då? Vad säger mannen om saken?

    Det fina ni har förstörs naturligtvis inte av ett barn.


    Vi resonerar på samma sätt, skulle varit för 10 år sedan... Jag är 40, han 50.
  • AndreaBD

    Jag var i samma situation. Hittade rätt man först när jag var 42, och då hade jag redan tre barn. Min man ville inte börja om då med små-barn, och vi var ju inte ens säkra om det skulle gå.

    Jag märkte dock efter några år att det nog var en biologisk impuls av något slag - att man längtar så mycket efter att skaffa barn med den mannen då. Rent praktiskt tänkt var det ju ingen bra idé. Numera tycker jag att det är bra att vi inte försökte. Vi kan njuta av tiden tillsammans utan allt för mycket stress. Vi har både haft för mycket stress i våra liv tidigare och kanske hade det varit tungt, och kanske även påverkat relationen negativt. Man tänker bara på det positiva när man är så inne i barnlängtan. Det är inget som man måste ha för att ha en bra relation. Framför allt om man har barn och säkert kommer att få barnbarn också. 

  • Anonym (För gammal)
    AndreaBD skrev 2020-09-28 08:53:03 följande:

    Jag var i samma situation. Hittade rätt man först när jag var 42, och då hade jag redan tre barn. Min man ville inte börja om då med små-barn, och vi var ju inte ens säkra om det skulle gå.

    Jag märkte dock efter några år att det nog var en biologisk impuls av något slag - att man längtar så mycket efter att skaffa barn med den mannen då. Rent praktiskt tänkt var det ju ingen bra idé. Numera tycker jag att det är bra att vi inte försökte. Vi kan njuta av tiden tillsammans utan allt för mycket stress. Vi har både haft för mycket stress i våra liv tidigare och kanske hade det varit tungt, och kanske även påverkat relationen negativt. Man tänker bara på det positiva när man är så inne i barnlängtan. Det är inget som man måste ha för att ha en bra relation. Framför allt om man har barn och säkert kommer att få barnbarn också. 


    Härligt att höra din story! Jag tänker nog likadant....
  • AndreaBD
    Anonym (För gammal) skrev 2020-09-28 09:25:07 följande:
    Härligt att höra din story! Jag tänker nog likadant....
    Jag menade också att den där biologiska impulsen - den brukar gå över. Det är i alla fall inte som om jag sitter och ångrar mig nu. Snarare var jag lite förvånad sedan, varför jag ville det så mycket då och tyckte att det inte hade varit en bra idé. 
  • Anonym (Q)
    Anonym (För gammal) skrev 2020-09-28 08:41:26 följande:
    Vi resonerar på samma sätt, skulle varit för 10 år sedan... Jag är 40, han 50.
    Då förstår jag att ni tänker att det är för sent. Om ni vill kan ni ju försöka men det är så klart väldigt liten chans att ni lyckas. Samtidigt tänker jag att det finns så mycket annat ni kan uppleva tillsammans, och han kommer säkert vara en fin extrapappa till de barn du redan har :)
Svar på tråden Jag kommer inte få några barn med mitt livs kärlek