Utflyttad
Om den man varit gift med flyttade ut för snart 8 månader sedan. Och fortfarande inte behagat att ta med sina saker. När kan jag slänga dom utan att han kan anmäla mig?
Om den man varit gift med flyttade ut för snart 8 månader sedan. Och fortfarande inte behagat att ta med sina saker. När kan jag slänga dom utan att han kan anmäla mig?
Nej. Kontakta kronofogden och begär handräckning.
Nej. Kontakta kronofogden och begär handräckning.
Jag har gjort det men dom säger att dom inte gör något
Vems är bostaden?
Jag läste en annan tråd nyligen där en ts hade släktingars grejer stående i ett garage och då berättade någon (nu minns jag inte exakt) att om man sagt till att personen ska hämta grejerna så har man efter ett tag rätt att göra sig av med dem eftersom de då räknas som att de tillhör personen som ville bli av med dem.
Är bodelningen gjord? Har skilsmässan gått igenom? Har ditt ex bytt folkbokföringsadress? Har du sagt till att hen ska hämta sakerna?
Vi har haft olika adresser sedan i februari. Vi har delat upp saker själva. Men han har inte ens tömt alla sina typ kläder, och personliga saker. Och jag vill verkligen inte ha dom här.
Vi har haft olika adresser sedan i februari. Vi har delat upp saker själva. Men han har inte ens tömt alla sina typ kläder, och personliga saker. Och jag vill verkligen inte ha dom här.
Alltså ingen bodelning och oklart boendeförhållande. Är ni fortfarande gifta?
Är det oklart kring boende blir det svårt för kfm att göra något.
Hur mycket för att bråka är han? Har du möjlighet att leverera grejerna till honom?
Packa ner allt i en säck och ställ undan.
Varför dröjer skilsmässan, motsätter sig någon av er den eller har ni barn tillsammans?
Är han skriver på adressen?
Vad gav KFM för anledning till att de inte kunde genomföra en handräckning?