• Svar på tråden Ni som fött 2 barn eller fler
  • Madida

Beror ju på lite hur man räknar. Från första känningen? Från att det verkligen startade?

Första barnet: kände nåt litet vid lunch, riktiga värkar runt kl 16. Föddes strax efter 19.

Andra barnet: vattnet gick runt 5 på morgonen. Värkarna startade inte. Igångsatt kl 18. Började få lättare värkar vid 19. Föddes strax efter 22.

I'm not bossy. I just have better ideas than you
  • Mia86a

Jag räknar från första känningarna tills att bebisen var ute.

1. 12 timmar

2. 8 timmar

3. 6 timmar

• närkommertrean

Barn 1: Startade med vattenavgång v 38+4, sonen föddes knappt 9 timmar senare.

Barn 2: Startade med vattenavgång v 38+4, sonen föddes knappt 6 timmar senare.

Barn 3: Planerad igångsättning v 38+0. Från första dosen cytotec tog det ca 13 timmar innan sonen föddes. Efter tredje dosen började jag få lite värkar. Från värkstart till födsel tog det ca 5 timmar. När jag var öppen 4 cm tog de hål på hinnorna och från det tog det knappt 3,5 timmar.

• Nardil

Om jag räknar från regelbundna värkar:

1: 31 h

2: 8 h

3: 18 h

• dameke

Från första värken med alla så första 17 timmar, andra 3 timmar och tredje 4,5 timmar.

• Ledilnaan

Första tog ca 12h från första värk tills han var ute.

Andra tog 10h, men det var igångsättning, så aktiv fas var ca 4 tim, de sista 2 cm och ut tog 4! min

Tredje också igångsättning, tog 1h 50 min

Fjärde tog ca 4 tim

• cosinus

Första barnet tog typ 1.5 dygn. Vattnet gick på kvällen och värkarna kom igång så pass att det var omöjligt sova första natten. Sen var de regelbundna och starka från kl 16 ungefär på dagen och barnet är fött mellan 6-7 på morgonen.

Barn 2 och 3 tog ganska precis 3 timmar från start till mål.

Barn 4 var mer diffus, värkar som var glesa och korta om jag låg ner, mage som krampade i konstant värk om jag rörde på mig. När jag till slut gav upp eländet hemma och åkte in hann jag bara vara inne 14 minuter på förlossningen innan hon var ute (och då trodde jag ändå att jag skulle bli hemskickad p g a korta och glesa värkar)

Svar på tråden Ni som fött 2 barn eller fler