• martini08

    Ont i ryggen ända ner i foten

    [img=/gallery



    Har ont i ländryggen ända ut i foten, bifogar bild där jag har ritat.

    Det liksom sticker/pirrar också. Speciellt i foten och tårna.

    Är från svanskotan ut genom skinkan, baksida lår, nedanför knät går det på utsidan av vaden och ut i lilltån och tån bredvid.

    Känns inuti benet och inte på huden. Vissa rörelser är värre än andra och vissa dagar är bättre än andra. Har haft så här länge egentligen men på senare tid har jag haft ont mer ofta.

    Det brukar även knäppa i ryggraden. När jag rör mig känns det ibland bättre, men kan ju inte gå/röra mig dygnet runt utan måste ju sätta mig ibland och även sova ibland.

    Misstänker själv muskler som på något sätt påverkar nerver. Diskbråck tror jag inte att jag har för gjorde för 2 år sedan MR röntgen på ländryggen av samma orsak och det visade inget.

    Kunde släppa det då, för det gick över. Men nu har det kommit tillbaka igen. Inbillar mig att jag har mer besvär nu än innan men är inte helt säker.

    Är hypokondriker så mycket man kan vara och tänker nu att musklerna kommer trycka på nerven så pass mycket att jag kommer bli förlamad. Tror ni det kan bli så?

  • Svar på tråden Ont i ryggen ända ner i foten
  • Madida

    Nej, det behöver du inte oroa dig för. Antagligen bara någon nerv som är i kläm. Testat att gå till kiropraktor/naprapat?


    I'm not bossy. I just have better ideas than you
  • Pimpinellan

    Låter som ischias. Fick jag efter ryggskott och jag var tillfälligt förlamad i höger ben. Gick dock över med tiden.

  • Lönnsirap

    Låter som ett solklart fall av Ischias!

    Dvs en klämd nerv.

    Får man problem med att skita eller kissa behöver man vård, lika så om man inte kommer upp p.g.a smärta.

    Är det uthärdligt, men smärtsamt, ring en sjukgymnast... De är duktiga med råd på hur man återhämtar sig och förebygger ökade problem.

Svar på tråden Ont i ryggen ända ner i foten