• mommadearest

    Vad läste ni på högskolan och vad jobbar ni med nu??

    Som rubriken lyder, jag vill veta vad ni pluggade på högskolan och vad ni jobbar med nu? :)

  • Svar på tråden Vad läste ni på högskolan och vad jobbar ni med nu??
  • Anonym (F)

    Civilingenjör. Chef på en svensk verkstadsindustrin

  • Anonym (myself)

    Företagsekonomi, jobbar som ekonomi- och HR-chef.

  • Crash Man

    Jag är utbildad gymnasielärare men jobbar som pedagog på ett museum, så jag har viss nytta av min utbildning. Jag sätter mig hllre med en papersmugg utanför ICA än sätter min fot på en skola igen.

  • Anonym (Anna)

    Har gått på en konstskola och tänkte bli bildlärare i slutändan. Idag är jag processutvecklare på en statlig myndighet. Har jobbat mig upp från att ha börjat som telefonist på myndigheten. Har inte alls den utbildning som krävs

  • Anonym (S)

    Idag senior projektledare (industriföretag), ska tillsättas som VD snart. Började som operatör på golvet här...

    Utbildning: samhällsvetenskapliga programmet på gymnasiet.

  • EpicF

    Sjuksköterska och jobbar som legitimerad sjuksköterska. Har också läst lite annat som jag inte jobbar med eller som är relevant för jobbet idag.

  • Anonym (Waste of time...)

    Gick Samhäll på slutet av 80-talet ... blev bara tre år äldre typ.
    Säljare sedan dess och kan inget annat. Corona-arbetslös men har typ 33 års erfarenhet i yrket .... hjälper ju .... sådär ...

  • Anonym (officer)

    Jag utbildade mig till officer efter tekniskt gymnasium. Slutade som officer efter befordran till överstelöjtnant. Sammanlagt 7 års militär utbildning. Sedan många år jobbar jag som operation manager i ett halvstort företag.

  • Anonym (Sociologi)

    Jag har en examen i sociologi, kombinerat med annat trevligt flum; religionshistoria, socialantropologi och sånt. Jag arbetar som handläggare på statlig myndighet. (planen var dock att bli kvar på universitetet)

  • Anonym (HR)

    Läste PA programmet och till civilekonom parallellt Personaldrektör på börsbolag, tjänar drygt 100 000 i månaden.

  • Anonym (Asdf)

    Civilingenjör elektroteknik och lite diverse påbyggnad, jobbar som konsult med det jag är utbildad inom.

  • Anonym (Livets Hårda Skola)

    Tog examen på LHS och lyfter 145 000 kronor i månaden + bonusar som fritidsforskare.

    Porrsurfar dessutom och det ger bra betalt.

Svar på tråden Vad läste ni på högskolan och vad jobbar ni med nu??