• Nótt

Vi som planerar graviditet 2021

Hej!

Är tidigt ute kanske men hittade ingen grupp så startade en!

Nu är det äntligen dags för mig & min sambo att börja planera för bebis ????

Jag har idag kopparspiral & planerar att ta ut den inför årsskiftet, & sen hoppar vi på det bästa! Min tanke är att inte försöka styra det allt för mycket men lite vill man ju ändå.. t.ex. har jag börjat försöka ta tracka min ägglossning denna månaden för Arja ett hum. Jag har oregelbunden mens så kan inte räkna ut det, men det borde vara nu i dagarna så tar ägglossningstest från testlagret varje morgon nu :D

Det här är så spännande! Jag vill så gärna men är också nervös :P både inför hela grejen att bli gravid, tänk så kan man inte ???? Men också sen för hela det kapitlet i livet liksom ????

Finns det fler som börjat förbereda så smått? :D

Ni med erfarenhet av kopparspiral, är det bara att köra på som de säger eller bör man vänta en tid efter man tagit ut den? Finns det annat man kan göra, typ vissa hormoner etc för att öka sina chanser? ??

• Svar på tråden Vi som planerar graviditet 2021
  • Anonym (2)
    Nótt skrev 2020-12-14 10:43:22 följande:

Roligt att vi börjar bli ett gäng!

På CD 45 kom min mens äntligen. Så hade troligtvis senare äl än jag trodde..

Ändå skönt, då är det bara att börja testa igen när mensen är över! 

Skönt att den dök upp till slut :)

Jag är inne i ÄL veckan. Idag (dag 14) säger min app att jag ska ha ÄL, och hade sekret som att det var på g igår. Känns som jag har mensvärk i magen. MEN har ingen stegring på stickorna? Och nu kom det en blödning? Fattar inget haha. Nån som har haft samma?
  • lillainna
    Nótt skrev 2020-12-14 10:43:22 följande:

Roligt att vi börjar bli ett gäng!

På CD 45 kom min mens äntligen. Så hade troligtvis senare äl än jag trodde..

Ändå skönt, då är det bara att börja testa igen när mensen är över! 

Skönt att den dök upp till slut!

Här är de äl den 22 så hoppas på ett plus just efter nyår, skulle vara en trevlig start på de nya året! :)
  • plaisir

Jag slutade med p piller 23nov och tror redan jag är gravid trots att vi knappt haft sex denna månad! Har läst på lite och verkar som om man kan bli gravid genom att sluta p piller om man haft sex veckan innan. Får inte ihop det annars. Jag hade jätteont och molvärk ca en vecka efter jag slutade med de, efter det har jag haft mycket illamående, ballongmage och extremt mycket knorr från magen och mycket gaser. Känner inte ens igen min mage längre, brukar aldrig ha magproblem! Har även fått mycket flygningar och magen känns liksom ömtålig att ta på. Någon som känner igen sig i detta?

Förstår inte heller hur jag skulle räkna med veckorna eftersom jag inte hann få mens.. slutade p piller 23nov, hade sex 3 och 5 dec..

kram!

• Nótt
    Anonym (2) skrev 2020-12-14 14:19:46 följande:

Skönt att den dök upp till slut :)

Jag är inne i ÄL veckan. Idag (dag 14) säger min app att jag ska ha ÄL, och hade sekret som att det var på g igår. Känns som jag har mensvärk i magen. MEN har ingen stegring på stickorna? Och nu kom det en blödning? Fattar inget haha. Nån som har haft samma?

Jag hade så sist! Jag fick bara utslag på digitala, de andra visade fortf inget. Blödningen tyder ju på äl!
  • Nótt
    plaisir skrev 2020-12-23 13:52:40 följande:

Jag slutade med p piller 23nov och tror redan jag är gravid trots att vi knappt haft sex denna månad! Har läst på lite och verkar som om man kan bli gravid genom att sluta p piller om man haft sex veckan innan. Får inte ihop det annars. Jag hade jätteont och molvärk ca en vecka efter jag slutade med de, efter det har jag haft mycket illamående, ballongmage och extremt mycket knorr från magen och mycket gaser. Känner inte ens igen min mage längre, brukar aldrig ha magproblem! Har även fått mycket flygningar och magen känns liksom ömtålig att ta på. Någon som känner igen sig i detta?

Förstår inte heller hur jag skulle räkna med veckorna eftersom jag inte hann få mens.. slutade p piller 23nov, hade sex 3 och 5 dec..

kram!

När hade du din senaste mens?
  • Ik96
    plaisir skrev 2020-12-23 13:52:40 följande:

kram!

Jag hade också sådana symtom när jag slutade med p-piller. Magen och kroppen kändes väldigt konstig flera veckor och det var allt från att må illa till att ha väldigt ont i magen.
  • josefinbet
    Ik96 skrev 2020-11-14 16:51:18 följande:
    Åh vad spännande att följa dig/er! Glad
    vet inte om jag svarat på denna redan för fattar inte hur man hittar det man själv skrivit.? hur som helst - första försöket gick galant och jag blev gravid direkt. Fick dock missfall i v 7 (6+2) så nu är det nya tag igen. Tror jag hade ÄL 30/12 så nu räknar jag ner tiden till 12/1 när jag kan börja testa igen...
  • lillainna

Jag tror att jag just plussade :) vad tror ni? Strecket är svagt men rosa i verklugenhen och bilden är oredigerad.

• Anonym (2)
    lillainna skrev 2021-01-02 15:27:27 följande:

Jag tror att jag just plussade :) vad tror ni? Strecket är svagt men rosa i verklugenhen och bilden är oredigerad.

Plus! Så såg det ut när jag plussade med dottern, nu 8 mån :)
Svar på tråden Vi som planerar graviditet 2021