• Stockholm32

    utegångsförbud i Tensta!?!?

    AndreaBD skrev 2020-10-18 14:35:12 följande:

    Vi får väl se vad Macron gör nu, när de har haft ett till vidrigt terrordåd. De har ju mer problem med sånt än vad vi har. 


    Det faktum att Macron går ut och uttryckligen säger det som står i länken nedan är mer än Löfven skulle göra. Uttalandet ger också tydligt stöd till polisen att få utföra sitt arbete och att han kommer stötta om dom blir kritiserade i media när de försöker utföra det arbete som detta land behöver.

    Löfven är rädd för att förlora röster som kommer från extremislamistiska.... så han skulle inte ta ställning. Hade det hänt i Sverige hade det varit en kommentar som snarare pratade om att respektera allas religion och att vi välkomnar alla religioner,... vilket i förlängningen betyder: ?läraren borde förstå detta?. Om historiken går att lita på.....

    live.aftonbladet.se/supernytt/news/flera-gripna-efter-brutalt-parismord.XhXiLTx4I
  • Stockholm32
    Anonym (wz) skrev 2020-10-18 23:09:35 följande:

    Vi bor i Sverige.. vi har varken resurser eller rättsliga metoder för att rensa ut.


    Vi väljer att lägga pengar på annat. Tex arbetsmarknad, kultur etc.

    Det går också vääääääldigt mycket pengar till andra länder.

    Googla på vart skattepengarna går så får du en tydlig bild.
  • Stockholm32
    Anonym (wz) skrev 2020-10-18 22:53:42 följande:

    Kriminella har ägt dessa områden dom närmsta 5 åren, kanske 10...

    Vår sk rättssäkerhet går inte in dit utan en viss tillåtelse, har detta verkligen missats av majoriteten?


    Jag tror tyvärr att detta missats, ja. Eller det är den uppfattningen jag har iaf.
  • Stockholm32
    Anonym (A) skrev 2020-10-18 23:01:36 följande:

    Enligt SVT hade läraren tydligen sig själv att skylla då han gjort sig skyldig till provokation.


    Det är inget jag hört eller läst. Hänvisa gärna till konkreta artiklar/klipp isåfall.
  • Stockholm32
    AndreaBD skrev 2020-10-18 23:22:03 följande:

    Konstigt att folk påstår sånt, för jag är HELT övertygad att Löfven skulle göra precis likadant. Det har man ju gjort i liknande situationer, så som attentatet på Drottninggatan, dvs. han med lastbilen. Det klassades också direkt som terrordåd. 

    Och så korkad är inte Löfven! Röster från extrem-islamister? Seriöst? Röstar de ens? Egentligen ska de ju inte det, vet du inte det? 


    Men det är ju självklart att extremislamister röstar. Hur kan du tro att det inte skulle vara så? Dom röstar på de partier som underlättar för dem på minsta lilla vis. Det är även därför några lyckats ta sig in i partier: för att de behöver försöker påverka genom politiken, precis som alla andra människor. Har du hört om Miljöpartiet och hur lätt man infiltrera dem....?

    Jag har träffat en del extremislamister tyvärr, i mitt arbete. Många jobbar och lever som vilka svenska medborgare som helst och smälter på vissa sätt in... även om dom vägrar ta mig i handen eftersom jag är kvinna.

    nu handlade iofs inte tråden om just det. Jag kom in på ett sidospår för att jag ville förtydliga vad jag anser är skillnaden mellan macron och Löfven.

    Jag tror Löfven är allt annat än dum.
  • Stockholm32
    Anonym (A) skrev 2020-10-18 23:26:11 följande:

    Lyssna 1.25 in i inslaget. "Provocerade fram".

    www.svt.se/nyheter/utrikes/elva-gripna-efter-mordet-pa-franske-lararen


    Lyssnade på klippet. Jag är inte helt införstådd med vad han verkligen menar. Kanske var det en freudiansk slip. Men i min åsikt är det helt klart ett tecken på en grundinställning som är helt absurd och som jag själv hade för några år sen innan jag visste bättre: att om man gör något som islamister inte gillar så får man förvänta sig att behöva livvakter resten av livet.
  • Stockholm32
    Anonym (....) skrev 2020-10-18 23:41:42 följande:

    Mångkultur i praktiken. Tensta idag, resten av Sverige imorgon. Vad trodde ni egentligen skulle hända när vi låtit vår gräns stå vidöppen i decennier? Såg ni det verkligen inte komma?


    Jag tror att det är många som fortfarande inte fattar vad som håller på att hända. Att deras barnbarn nog kommer behöva emigrera.
  • Stockholm32
    Anonym (A) skrev 2020-10-18 23:56:52 följande:

    Vänsterextremisten på SVT menar på fullt allvar att offret provocerade fram händelsen när han i en lektion om yttrandefrihet tog upp exemplen med karikatyrerna.

    Tydligen borde han inte gjort det.


    OM det är så, så är det ett perfekt exempel på den svenska (vänster) undergivenheten.
  • Stockholm32
    AndreaBD skrev 2020-10-19 00:00:25 följande:

    Då har du missat att de går runt och försöker övertyga folk att inte rösta, att det skulle vara mot islam att rösta i politiska val. 


    Berätta mer. Jag har aldrig blivit approacherad faktiskt. Kanske för att jag inte ser ?svensk? ut eftersom min far är från Iran. Jag är genuint nyfiken på vad du syftar på.

    Sen ska jag tillägga att det faktum att försöker få andra människor att inte rösta är ett tydligt tecken på att de vill att ?rätt? personer ska rösta eftersom det ökar chansen för att deras partier vinner.
  • Stockholm32
    flygrl skrev 2020-10-18 19:46:08 följande:

    Det är f*****g åt helvete det som händer i Tensta och i alla andra förorter med. Född och uppvuxen och fortfarande kvar i orten fast söder om stan aka Norra Botkyrka och det är fan inte bra här. Att leva med gängen, salafisterna och rasismen härute (ja, mot oss svarta tex) är påfrestande och jag mår inte bra av det.

    Guldstjärna till TS för du inte glömde bort alla oskyldiga i orten som tvingas stå ut med det här. Personligen skulle jag gärna se att polisen rensade hårt häromkring mfl. områden så vi fick get on with our lives i lugn och ro.


    Jag bodde mina första 3-4 år i Husby/akalla och spenderade sedan många år där hos mina kusiner och farmor. Idag skulle ingen i min släkt åka dit frivilligt, tyvärr.

    Jag beklagar verkligen vad du och alla andra normala laglydiga människor behöver stå ut med. Jag bor idag på en väldigt välbärgad plats i Stockholm och så fort jag ser MINSTA tecken på gängkriminalitet ringer jag polisen.

    Jag skiter fullständigt i att mina vänner driver med mig och kallar mig tant agda. Jag såg drogförsäljning pågå i 6 månader men agerade inte... eftersom jag intalades att jag var paranoid. Mkt riktigt var det drogförsäljning och efter en stor polisinsats är dom nu borta.

    Tänk om folk hade lyft luren lite oftare.

    Ni laglydiga människor i Krim-områdena har blivit så enormt svikna.

    En sak är säkert: hade det inte varit för att alla vänstermänniskor bor i områden där de inte behöver drabbas, så hade de nog slutat använda sina ?offer-argument? för allt som pågår med kriminaliteten.
  • Stockholm32
    Anonym (A) skrev 2020-10-19 09:18:22 följande:

    Är dags att utvisa alla som inte passar in i Sverige. Islam fungerar ingenstans.


    Men islam har inget med gängkriminalitet att göra. Finns hur många laglydiga människor som helst som praktiserar sin islamistiska tro. Det är inte pga religion som folk säljer narkotika. Problemen i Tensta och liknande är inte terrorism. Iaf inte i religös bemärkelse.
  • Stockholm32
    AndreaBD skrev 2020-10-19 09:12:36 följande:

    Jag har en kollega som bor i Tensta och hon säger att det inte verkar stämma. Hon har inte märkt något av det. Däremot tycker hon att det är dåligt samarbete mellan polisen och stadsdelsnämnden. Och det verkar som om folk i Tensta i allmänhet inte har märkt något sånt:

    www.dn.se/sthlm/tenstabon-nalin-pekgul-aldrig-hort-talas-om-nagot-utegangsforbud/

    Kan det vara fake-news? Jag vet inte, jag undrar bara. 


    Med risk att ställa en fråga som kan uppfattas negativ: är din kollega någon som umgås med just de Tenstabor som är eller rör sig i de kriminella sociala kretsarna? Jag skulle inte vara förvånad om detta är något man säger till de som man känner till och som har uppenbart utländsk bakgrund (familjekraft). Tyvärr är det välkänt att svensken inte har högt värde i dessa personers ögon.
  • Stockholm32
    Anonym (A) skrev 2020-10-19 12:02:12 följande:

    Har dMan ska återkalla medborgarskap om de misskött sig eller om det utfärdats på fel premisser. Utvisa klanerna och gör dem inte större med utökad anhöriginvsndring, vilket är något som nu


    Att utvisa folk som vi låtit bli medborgare är även det ett tecken på att det gått utför och att ett land tappat det totalt. Bisarr tanke i min mening. Vi kan ju fokusera på att utvisa de som inte är medborgare och som begår brott istället.
  • Stockholm32

    Framförallt måste vi inse att vår bristande hantering av brottslighet inte bara är pga eller enbart går att lösas med att skicka ut folk. Inte enbart.

    Vi kan ju börja med att polisen inte går ner på knä under en politisk och hetskt demonstration.

    Ge fängelsestraff som gör att det inte lönar sig att leva gangsterliv för att sen åka in en kort stund. Och sen komma ut och plocka upp där de slutade.

    Vår inställning och förväntan på människor skulle också behöva justeras.

    Väldigt mycket i media handlar om att måla just utlandsfödda eller andra generationen som offer. Redan där har vi sänt budskapet ?stackars lilla, du kommer fortsätta ha det svårt?

    Gällande kriminella läggs det sedan ner allelers för mycket tid på att prata om hur deras offerhet lett till det liv som dom lever idag. Det måste sluta. Det har bara resulterat i att gemen laglydiga man ser på kaoset med glasögon som acceptera vad som helst. Och polisen blir dessutom sågad i många fall när de försöker göra sitt arbete. Polisen målas upp som förrycktare av media.

    Populär Media styrs dessvärre till 70 % (om jag minns den siffran korrekt) av vänstermänniskor som alla verkar tro att det är en bra taktik att dalta med folk om dom är invandrare. Som om dom inte tror att invandrare är kapabla till att leva upp till krav och förväntningar som resten. När har det någonsin funkat? Det är grundläggande högstadiepsykologi att människan generellt lever upp till förväntningar. Alltså: är dom låga så blir prestationen väldigt låg.

    Men dom verkar tro att nyanlända inte klarar det och villa hellre tycka synd om. Dom tog sig fan hit. Dom klarar det.

  • Stockholm32
    Anonym (S) skrev 2020-10-19 17:46:21 följande:

    Jag kan bara säga vad jag tycker, och det är att allt går åt fel håll i Sverige.

    Vi skulle öppna våra hjärtan, och det gjorde vi, och nu ser vi resultatet.

    Det fanns ingen plan för att ta hand om de som kom hit, inte en plan B, ens en gång.

    Jag är på riktigt orolig hur allt det här kommer att sluta. Och dessutom, så har vi en pandemi som vi sliter med...


    Om jag lägger undan min moraliska åsikt (att jag inte anser att man ska kunna ta tillbaks medborgarskap) så vore det rent praktiskt omöjligt.

    Men vi skulle kunna ha börjat med att stänga gränserna ett tag. Det är inte hemskt av oss att vilja göra det. Ändå kallas man för rasist när om man tycker är att det är steg 1.

    Vi ska enbart ta emot amnestymigranter ett tag. Alltså de som bevisligen är under direkt dödligt hot. Och det finns bevis om det är sant. Det vore ju steg nummer 1 när det gäller invandringen.

    Om det är fullt och kaos inne i baren med slagsmål som pågår här och var.... då MÅSTE man avbryta insläppet och försöka reda ut kaoset innan man släpper in fler. Det är inte rasism, det är logik och sunt förnuft. Annars släppper man ju folk in i en farlig situation och då blir man som barägare skyldig till en hel del brott. Även om det kändes lite härligt att ha en öppen dörr.

    Varför är den åsikten fortfarande så tabu när det gäller ett land? För att SD sa det först kanske och man ska hata sd.
  • Stockholm32
    flygrl skrev 2020-10-19 23:12:58 följande:

    Jag har inte mycket förtroende för Löfvén eller resten av regeringen heller för den delen. :/ Som dom ljugit och slätat över om situationen i orten, migrationen, hederskulturen. Dom har svikit både svenskarna och alla skötsamma invandrare, lämnat oss i orten med gängen, sharia-polis mm. Och regeringen samarbetar ju med Muslimska brödraskapet och hade fan t o m en islamistisk minister med band till både Erdogan och Grå vargarna. Kaplan kunde inte ens fördöma IS-jihadisterna. Hur kunde Löfvén acceptera det??? Varför snackas det inte mer om det? :/Det verkar lite fishy det här faktiskt. Även om en del kan ha intresse i släta över gängens aktiviteter är deffo inte Nalin Pekgul en sån person. Jag har stort förtroende för henne och vet att hon öppet vart kritisk om situationen i orten.

    Har haft kontakt med en polare i Akalla som inte heller hört om utegångsförbudet. Fast samtidigt styr dom kriminella redan mycket som händer i både Järva och Norra Botkyrka så ett utegångsförbud skulle inte förvåna mig alls. :/


    Jag förstår framförallt inte vad som får folk att tro att Löfven skulle uttala sig på liknande vis. Det finns inget historiskt han någonsin sagt som skulle tyda på det. Att han uttalade sig om Drottninggatan är inte ett exempel. Det är politiskt korrekt att vara emot oriktad terrorism. Men i detta fall finns det absolut en fråga om huruvida vi alla ska acceptera att just Mohammed ska inte avbildas: varken som karikatyr eller skönhetsporträtt. Jag tycker inte det uttalats i Sverige någonsin att vi som inte är muslimer ska inte behöva ta hänsyn till det och vi ska absolut aldrig acceptera att ens en knytnäve i ansiktet kan komma som resultat.

    Andrea- vad får dig att tro att Löfven skulle uttrycka sig sig som macron?

    Gällande akalla- det är irrelevant om några inte påverkats eller sett det. Annat än att det är väl skönt för dom så är det inte något som borde mildra Sveriges relationer. Ska vi alla vänta på att påverkas?
  • Stockholm32

    Andrea- Jag är också forfarande nyfiken på vad som gör dig övertygad om att extremislamister inte röstar. Gäller det bara de extrema isåfall och är det något du sett någon form av rapport på? Eller är det ett antagande baserat på vad koranen säger?

    Jag frågar för att jag verkligen vill veta. Framförallt tycker jag att om man säger saker så måste man ha belägg för det och kunna förklara vidare. Annars sprida påståenden som sanningar oavsett vart de kommer ifrån och det för verkligen konsekvenser.

  • Stockholm32
    Anonym (A) skrev 2020-10-20 12:06:02 följande:

    S är dominanta i alla utsatta områden där de kriminella bor. I Rinkeby C har S ungefär 65 % av rösterna. Konstigt vore om inte kriminella röstar vänster.

    Regeringen driver ennpolitik som gynnar nyanlända och kriminella.


    Jupp. Det är den information jag har fått fram också när man undersöker fördelningen av röster.
  • Stockholm32
    AndreaBD skrev 2020-10-20 15:00:41 följande:
    Du missade nog mitt svar på det - inlägg 48. Men jag kan klippa in det igen:

    Det var före förra valet. Jag kommer inte ihåg om det var i Tensta, Skärholmen eller kanske Rinkeby. Någon av dessa var det. Fenomenet är inte okänd. Det är ett drag av islamism att man anser att politiska val är emot religionen. Det var förstås dem egna landsmännen som man försökte få att inte rösta. Hittade några länkar:

    www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/wEjmOG/islamisternas-uppmaning-till-muslimer-rosta-inte

    sverigesradio.se/artikel/7023991

    www.dn.se/sthlm/forening-som-uppmanar-muslimer-att-inte-rosta-ska-ha-mote-i-kommunal-lokal/

    Kanske är det så att muslimer/invandrare i stor utsträckning röstar på sossarna, men jag tror ändå att det bara är en liten, liten andel som är extremister och att även sossarna skulle ha mer att vinna på om de var hårda mot såna, eftersom de invandrare som brukar rösta på dem, kanske annars funderar på att rösta borgerligt. De som bor i dessa områden är ju trötta på detta. 
    Ursäkta, har varit offline under veckan.

    Extremister är egentligen ganska obetydliga i sammanhanget gällande att vi låter kriminalitet styra.

    Att det är framförallt åt vänster det röstas på i de väldigt utsatta områdena är forfarande ett faktum. Och det vet vänstern. Det är där de finns en stor målgrupp som vill att alla människor oavsett behov ska komma in i Sverige, oavsett om Sveriges ekonomi klarar det (höja skatter är inte att klara det - det är att tvinga alla andra betala för det)

    I min mening är det därför omöjligt att bortse från att det är till stor del ett strategiskt val att fortsätta invandring trots den helt förödande situationen vi försatt oss i.

    Min uppfattning/slutsats/bedömning baserat på all information är att vänsterns taktik är att 1: tillfredsställa rätt målgrupp som röstar på dem (såklart- allt annat vore ju sjukt) men tyvärr också att 2:  ta hit fler som kommer rösta på dem. I kommunalvalet behövs inte medborgarskap och därför tjänar man röster väldigt snabbt.
  • Stockholm32
    AndreaBD skrev 2020-10-23 17:12:34 följande:
    Jag bor i Stockholm, dock lite utanför, men jag har bott i invandratäta förorter också, främst i Rågsved. Och din beskrivning kan man lätt motbevisa som överdriven. 100.000tals som inte kan integreras? Inte väl 100.000tals som blir kriminella eller på annat sätt verkligen ställer till med problem? Om du pratar om 100.000tals som inte pratar tillräckligt bra svenska och som kanske också lever kvar i sitt hemlands kultur (men bara så långt så att det inte direkt krockar med svenskt lag) - då skulle jag hålla med. Så det beror på vad du menar. Vi kan aldrig få alla att leva ett optimalt liv. Inte ens infödda svenskar. 

    Och angående att ha ignorerat nyhetskällor - nej, det har jag inte, men jag har också varit i verkligheten. Jag har undervisat på skolor där 80 % av eleverna hade invandrarbakgrund. Självklart kommer en del - en mindre del - av dem att hamna i kriminalitet. Och jag har också varit med om pojkar där som inte har en bra kvinnosyn. Men de flesta kommer att skaffa sig en utbildning och ett vanligt Svensson-liv. 

    Det man måste göra något åt är just de få som försöker tvinga på andra sitt sätt att leva. Åt somalierna som står framför Rinkeby-centrum för hindra sina landskvinnor från att gå in där. Och åt de männen som sprider dålig stämning i Kista gallerian, dvs. de kontrollerar sina fruar och helst alla andra kvinnor också. Då får man faktiskt stå på sig och visa att det är fortfarande Sverige och att går i kort kjol eller urringat eller vad vi vill. Jag fick nämligen några arga blickar en gång pga special-utstyrsel till speciell tillfälle. Men det är viktigt att man står på sig där. 

    Det är nog lite skillnad till Tyskland där. Man får inte låta sig trängas undan från såna personer. Svenskarna har tyvärr vanan att inte stå på sig själva, utan att vänta på att staten ska fixa allt åt dem. I vissa situationer måste var och en agera själv. Både i corona-pandemin och även här när det gäller islamister som försöker ta över. De tror ju att det är okej, om folk inte reagerar. OBS, då menar jag reagera på ett civiliserat sätt. Jag tycker att det verkar ha gått bra för andra och tredje generationen i Tyskland. Men om det är exakt samma sak i Sverige - eller om det har gått sämre där - det är svårt att säga. Även om du kollar studier så finns det säkert olika resultat.
    Din sista paragraf är exalt det jag önskar från oss. Och det är exakt det som jag försökte väcka med denna tråd. Att vi måste börja ha och visa ett ställningstagande. Jag tror avsaknaden av det är största orsaken till nuvarande situation. 
Svar på tråden utegångsförbud i Tensta!?!?