• Stickling

    Bim november 2020 - Första barnet

    Soff skrev 2020-11-12 13:59:27 följande:
    Hoppas det! Aa, fick positivt ÄL-test igår! :) 
    Okej, toppen med positivt test! :)
  • Stickling
    dudetten skrev 2020-11-13 10:24:36 följande:

    Om ÄL kom tidigare än förväntat, flyttas BIM fram då eller det blir samma BIM som innan? :)


    Längden mellan ÄL och BIM varierar vanligen inte (brukar vara ca 14 dagar för de flesta) , så om ÄL blir tidigare, kommer BIM också bli det. :)
  • Stickling

    Grattis till alla som plussat! Sådan lycka <3 Det måste vara typ fyra pers som fått plus i tråden nu? Hoppas det blir många fler!

    Jag har inte stort hopp för egen del, hann bara med ett försök och det först efter ägglossningen, så det känns tråkigt. Vill bara komma förbi BIM nu så att vi kan börja om.

  • Stickling
    BoringBrick92 skrev 2020-11-14 18:47:40 följande:

    Är väldigt upp och ner nu såhär 6 dagar innan BIM, ena stunden känner jag hopp innan jag i nästa stund känner mig förkrossad över att det förmodligen inte fungerat denna gång heller. Denna berg-och-dalbana alltså.. hoppas slippa den snart!

    Skönt att kunna skriva av sig lite när väntan trycker ner en.


    Håller med. Jag har samma BIM som du och har fått samma gamla vanliga mensvärk som vanligt, ev lite starkare. Kanske lite öm i brösten också. Men fick bara till ett enda försök den här månaden, 1-2 dagar efter ägglossning, så egentligen borde jag väl ta mitt förnuft till fånga och bara hoppa över till decembergruppen... Fick idag veta att en vän precis plussat. Vill också få uppleva det :(
  • Stickling
    BoringBrick92 skrev 2020-11-14 22:12:41 följande:

    Håll ut! Vi får helt enkelt hoppas att det är värt våndan i slutändan!Hoppet är det sista som lämnar en. Kanske var det just den gången som blir ?vinnare? ändå.

    Åh, underbart men tungt när man själv vill så gärna! Vi hoppas vårt BIM datum bringar tur och plus till oss båda!


    Tack snälla, ja nu får hålla tummarna för att detta är vårt turdatum! Har du haft några symptom eller känningar?
  • Stickling
    BoringBrick92 skrev 2020-11-15 02:21:30 följande:

    Verkligen!

    Jag vet inte riktigt, min kropp har känts lite annorlunda. Har haft ont i magen mycket + lite mensvärksmolande fram och tillbaka. Illamående och dålig aptit, men svårt att veta om det är pga ev graviditet. Jag tror att vi timade två tillfällen väldigt bra runt ÄL, så hoppas på det. Dudå? Utöver det du skrev tidigare.


    Okej, spännande :) Brukar du ha mensvärk långt före mens vanligtvis? Så brukar det vara för mig, så det verkar inte som att denna månad skiljer dig från övriga tyvärr. Har inte märkt något annat som är annorlunda för mig.

    Har du tänkt testa tidigt? :)
  • Stickling
    BoringBrick92 skrev 2020-11-15 12:50:07 följande:

    Brukar vanligtvis starta max 2 dagar innan mens.

    Okej, men vissa har ju inte symtom förrän senare så man vet aldrig!

    Var dum och testade idag, såklart negativt. Finns det hopp ändå tro? Dudå?


    Åh, inte var du dum, inte konstigt att du är ivrig. Men ja, det finns absolut hopp ännu! Jag fick just lite, lite rosa på papperet. Tänkte förstås direkt på nidblödning, men har nyligen haft missfall, så kanske mer troligt att det är något som spökar efter det. Blev gravid förra månaden utan att jag förstod eller märkte det, tog inget test och fick mens som vanligt, men när blödningen inte gick över gick jag till gynekolog som konstaterade förhöjt hcg i blodprov. Så efter det känner jag mig kluven till att testa, skulle förstås både vara bra att veta om det faktiskt är mens eller missfall som kommer, men är samtidigt glad att jag inte hade testat förra gången, eftersom jag skulle blivit så förtvivlad när missfallet kom direkt efter. Men kanske tar ett test på torsdag ändå, om inte mensen kommit innan förstås. Kommer du testa fler gånger, tror du?
  • Stickling
    BoringBrick92 skrev 2020-11-15 13:58:38 följande:

    Åh! Vi håller tummarna på nidblödning! Ja, ibland är det nästan bra att inte låtsas om det, mindre risk att bli besviken då. Låter som en bra plan! Jag ska försöka hålla mig till torsdag/fredag också om inte mensen kommer innan.


    Åh, ja nu får vi hålla alla tummar! Känns kul att vi har samma BIM och kan följas åt dessa jobbiga dagar. Uppdatera gärna om hur du mår och hur det går :)
  • Stickling
    BoringBrick92 skrev 2020-11-15 14:43:21 följande:

    Eller hur! Will do! Du också!


    Hej igen :) Hur går det för dig, har du testat något mer?.. Jag har fått mer blödning idag, så troligen är det väl mer sannolikt med strul efter missfallet och en oväntat tidig mens, än en nidblödning. Hoppas dock fortfarande med en dåres envishet, haha!
  • Stickling
    BoringBrick92 skrev 2020-11-16 20:04:01 följande:

    Åh, envisheten är vår vän i detta läge :-P så jag hoppas fortfarande tillsammans med dig!

    Har inte testat något mer, lättare att hålla sig borta när man jobbar, då hinner jag inte på morgonen och tiden går fortare. Så jag hoppas kunna hålla mig till torsdag/fredag, har fortfarande typ molande mensvärk som kommer och går, konstigt nog håller det bara i sig några sekunder/minut. Vet inte vad jag ska tro..

    Har du fått några mer symtom förutom blödningen(vilket vi såklart håller fast vid är en nidblödning).


    Hahaha tack för stödet! Blir intressant att se om blödningen fortsätter imorgon, gör den det får jag väl inse att det är mens och inget annat. Har fortfarande mensvärk och lite ömma bröst. Haha hör ju själv när jag skriver att det låter som typisk mens alltihop.. Suck. Börjar bli less på denna cykel, vill bara börja om - eller få plus förstås!

    Skönt att du kan hålla dig distraherad på jobbet! Det är nog det enda som hjälper i det här läget. Själv pluggar jag hemifrån, så lätt att haka upp sig i funderingarna när man är ensam hela dagarna. Konstigt med värken som släpper så snabbt. Hoppas det betyder något mycket fördelaktigt för dig!.. :D
  • Stickling
    BoringBrick92 skrev 2020-11-16 21:06:57 följande:

    Förstår känslan, är rätt skönt att komma förbi BIM oavsett vilket resultat man får, för att man snart får en ny chans då. Verkar ju som att graviditetssymtom och pms/mens symtom kan vara snarlika, så man vet ju aldrig.

    Ja, faktiskt skönt! Stressigt på jobbet, men oväntat tacksam över det ändå i nuläget, haha! Åh, segt.. svårt att hålla tankarna i styr då!

    Bara nyfiken, i vilken del av landet bor ni?


    Ja exakt, det kan i alla fall kännas skönt att få börja om och få upp hoppet igen. Det där med att pms-/menssymptom och graviditetstecken verkar kunna vara så lika är verkligen frustrerande, så mycket energi man hade kunnat spara om det varit tvärtom, och man slapp analysera allting, haha. Idag sjönk min temp så nu tar jag steget in i decembergruppen. Känns ändå okej, hoppas att kroppen ska repa sig och bli sig lik i nästa cykel.

    Kommer i alla fall hänga kvar här, vill ju se hur det går för dig (och alla andra förstås)! Håller tummarna!

    Vi bor i Uppsala. Ni då? :)
  • Stickling
    Tekvinnan skrev 2020-11-19 18:28:48 följande:

    Hej, ville bara uppdatera läget. Har inte hunnit testa men fick mens på beräknad BIM (idag 19/11). Jag fick bruna flytningar igår så började redan då förbereda mig mentalt inför besvikelsen. Nästa månad blir 6:e försöket. Pendlar mellan att tänka att det är bara att köra på som vanligt så kommer plusset så småningon till att man kanske har något underliggande i kroppen som gör att det kmr bli svårt att bli gravid. Hur som så är jag iaf oerhört trött på hela den här känslobanan av pendla mellan förhoppning, oro, besvikelse, förhoppning igen m.m.

    Håller tummarna för er andra!!


    Usch, så tråkigt. Nästa försök blir sjätte cykeln för mig också. Känner som du, att känslorna pendlar väldigt mellan att ha förtröstan och känna hopplöshet. Men försöker fokusera hårt på att de allra flesta faktiskt blir gravida inom ett år, så sannolikt kommer vi också bli det! Nu får vi hålla tummarna för december!
  • Stickling
    Link92 skrev 2020-11-26 06:40:15 följande:

    Trodde min temp skulle dippa imorse men den steg rejält! Så gick emot mina egna regler och tog ett tidigt test. Visst ser det bra ut..? Är helt skakig!


    Åh, grattis!! <3
    Link92 skrev 2020-11-26 06:40:15 följande:

    Trodde min temp skulle dippa imorse men den steg rejält! Så gick emot mina egna regler och tog ett tidigt test. Visst ser det bra ut..? Är helt skakig!


    Åh, helt klart positivt! Grattis!!! <3
  • Stickling
    Stickling skrev 2020-11-26 07:02:37 följande:

    Åh, grattis!! <3Åh, helt klart positivt! Grattis!!! <3


    Haha, det blev ett dubbelgrattis, men det är det ju värt!! :D
  • Stickling
    Link92 skrev 2020-11-26 07:08:24 följande:

    Haha ja verkligen! Tack så mycket! :D

    16 månader utan tillstymmelse av positivt test gör ju att jag har svårt att tro på det. Visade direkt för min man som började gråta <3 han är så himla fin. Vi försöker att inte fira ännu och ska testa med mer tillförlitliga test framöver. Men aaahh så glad ändå!! :D :D


    Åh, så underbart för er båda! Wow alltså, det ger ju hopp åt oss andra också! Hoppas att ni snart kan landa i att våga glädjas!
  • Stickling
    Anonym (Soulen93) skrev 2020-11-27 17:25:50 följande:

    BEHÖVER HJÄLP!! Troligtvist hade jag Äl den 14/11 på CD22...bim igår 26/11 på CD34..Negativt test men ingen mens...endast enstaka pyttesmå ljusrosa flytningar...ikväll ska jag iväg på middag...frågan är vin eller inte? 


    Kan inte de ljusrosa flytningarna vara början på mensen då, tror du? Om du är på ÄL+12 borde väl testet blivit positivt om du varit gravid (även om jag vet att vissa verkar få positivt först senare).
  • Stickling
    Smellvis skrev 2020-12-02 18:01:52 följande:

    Plussade precis. Känns helt overkligt. För dom som undrar så kan man tydligen ha jättetydliga tecken på att mensen ska komma och ändå vara gravid. 


    Åh, grattis!! Så underbart! Och hoppfullt att höra om pms-symptomen :)
  • Stickling
    Smellvis skrev 2020-12-02 19:49:22 följande:

    Tack! Ja, jag var helt säker på att jag hade fått mens när jag vaknade imorse. Gjorde noggranna kontroller inne på toa  Har haft mkt molsmärtor som känns precis som mensvärk. Håller tummarna för att december också blir din månad!


    Haha, wow, fattar inte vitsen med att kroppen ska luras så! Hade inte mens- och graviditetssymptom kunnat vara två helt olika saker, så hade vi alla sluppit förvirringen! Superkul hur som helst! Och tack snälla, jag hoppas också!
  • Stickling
    Soff skrev 2020-12-02 21:00:11 följande:

    Fattar inte heller!! Håller helt med!! Är såå förvirrande!!


    Men right?! Och orimligt, tänk vad många som får upp hoppet varje månad helt i onödan!..
Svar på tråden Bim november 2020 - Första barnet