• Anonym (Orolig)

    Välja mellan hunden eller min kille

    För att göra en lång historia kort så gjorde jag och mitt ex slut för ca 2 månader sen och under den tiden har jag och mina barn pratat om att skaffa hund och vi har bokat en hund från Spanien men nu vill mitt ex tillbaka till mig och jag känner att jag saknar han med han hatar hundar och han vill inte bli tillsammans med mig om vi skaffar hunden. Barnen vill såklart ha denna hund mer än allt. Men jag är oxå orolig nu att jag kommer bli så låst med hunden och hur allt ska bli, det är ett så stort ansvar. Men jag känner att jag sviken hunden och barnen om jag avbokar henne med. Nu vet jag inte vad jag ska göra, vem jag ska välja.

  • Svar på tråden Välja mellan hunden eller min kille
  • Anonym (k)

    Dina barn kommer att tjäna mer på att ni blir en hel familj igen än att du skaffar en hund till dom.
    Du får förklara för dom, de är säkert så kloka att de förstår
    Kanske kan ni längre fram komma överens om ett annat husdjur

  • Anonym (B)

    Var framgår det att killen är barnens pappa?


    Anonym (k) skrev 2020-10-19 20:31:12 följande:

    Dina barn kommer att tjäna mer på att ni blir en hel familj igen än att du skaffar en hund till dom.

    Du får förklara för dom, de är säkert så kloka att de förstår

    Kanske kan ni längre fram komma överens om ett annat husdjur


  • thelmiss

    Om du ens tvekar avboka hunden! Det är ett heltidsjobb och den kräver väldigt mycket tid och ANSVAR.

    Själv dumpade jag min kille och skaffade hund. Bästa val jag gjort ?????????

  • Anonym (ooo)

    Vem beställer hundar från utlandet? Det törs man väl inte göra! 

  • Tow2Mater

    Så for ditt ex/din kille är du mindre värd än en hund, säger inte det dig vad du behover for att ta beslut? Håll fast vid hunden och dina barn.

  • Anonym (Hunden)

    Skaffa hunden!

    Det gör livet så mycket roligare! Man blir inte mycket mer låst än när man har barn. Och det är underbart för barnen att ha hund!

    Min man var emot hund men så halkade jag in i en räddningsaktion för en underbar vovve och trots att min man inte ville ha vovven så efter några dagar smälte han så han skämmer bort hunden mer än våra barn xD

    Det är det värt tro mig!

  • Jemp

    En gatuhund är det sista du ska köpa om du tvekar på om en hund är att ta på sig för mycket. Det finns en anledning att myndigheter mfl avråder.

  • Kråksången

    Så många frågor som poppar upp i mitt huvud för att kunna ge ett vettigt svar.

    Varför gjorde du och killen slut?

    Hur länge var ni tillsammans?

    Hur var förhållandet, mycket bråk, ojämställdhet eller helt fantastiskt.

    Hur var han med barnen, tog han hand om dom som sina egna eller var han irriterad sket i vilket?

    Osv osv

  • Anonym (transparent)

    Hunden före allt.
    (gammalt kvinno-ordspråk)

Svar på tråden Välja mellan hunden eller min kille