Inlägg från: 33villbligravid |Visa alla inlägg
  • 33villbligravid

Vår letrozol resa- följas åt?

barnlängtan2021 skrev 2020-12-01 20:34:38 följande:

Väntar lite och tar ett nytt test i helgen :) har ett CB digitalt med veckoindikator, så ska nog prova det.

Okej - herregud så du har is i magen ????
  • 33villbligravid
    Anonym (Maria) skrev 2020-12-02 16:14:49 följande:
    Lite molvärk idag också och rosa flytningar nu på eftermiddagen.. hmm vad händer
    Okej - intressant! Vi får hoppas det betyder ägglossningsblödning eller nidblödning! Kroppen är ett mysterium.

Hur mår du annars? Och alla andra här - någon mer som börjar närma sig BIM så småningom?

Har själv en knapp vecka kvar - har inte bestämt om ska testa i förväg eller inte, men i så fall nog tidigast på må har BIM på ons om en vecka.
  • 33villbligravid
    Anonym (Mommo) skrev 2020-12-03 15:27:30 följande:

Bim imorgon, enligt mina egna beräkningar, kliniken vill att jag testar först dag18, vilket är tisdag.

Idag fick jag en liten rosa flytning, vilket känns lite oroväckande då jag tar Lutinus och enligt kliniken ska Lutinus hindra nidblödning. Däremot har jag ingen mensvärk eller andra känningar av att mensen är på gång än så länge, så jag har inte gett upp hoppet!

Har du några gravidsymptom?

Oj wow! BIM imorgon redan - ska du lyckas hålla dig från att testa? :D

Hoppas mensen håller sig borta!

Jag har absolut noll känningar varken gällande graviditet eller mens. Ofta brukar jag börja känna molvärk och ömma bröst redan en vecka innan BIM så hoppas detta att inte känna är ett gott tecken!
  • 33villbligravid
    barnlängtan2021 skrev 2020-12-03 20:12:45 följande:

Jag har fått rosa flytningar ikväll så är orolig att det är mensen som kommer nu :(

Nå men äsch :/ 

Ja - jag käner mig faktiskt mentalt inte alls gravid. Men är nog för att jag börjat tro det är omöjligt för mig att bli det ...

Hoppas rosa flytningar bara är spökmens!
  • 33villbligravid

Wow! stort grattis!! Vilken underbar nyhet :) 

Anonym (Mommo) skrev 2020-12-04 06:31:18 följande:

Hade lite ont i magen när jag vaknade, som begynnande mensvärk. Så jag var rädd att det var mensen som var på g.

Men det är ett solklart plus!
  • 33villbligravid
    barnlängtan2021 skrev 2020-12-04 07:03:07 följande:
    Nu är mensen här :(
    Fan vad trist! Känner med dig - verkligen!! Var det första kuren letrozol för dig? Det kanske tar ett par rundor innan tar sig. Men suger gör det så klart ändå! Kram!
  • 33villbligravid
    Sprallan skrev 2020-12-04 12:50:40 följande:

Hej allihop,

Hoppar in här också, kan behöva lite distraktion och se andra som lyckas :)

Har PCOS, 30 år, gått på Letrozol sedan i juli. Första kuren blev där inget moget ägg och efter 3 cykler med dubbel dos fick jag äntligen ett plus, vi var så glada. I onsdags, samma dag som jag skulle gått in i vecka 10 var jag på tidigt ultraljud och då besannades vår värsta mardröm, MA, fostrets utveckling hade stannat av redan i vecka 6, men kroppen trodde fortsatt att den var gravid.

Igår sattes utdrivningen igång med cytotec, så nu sitter jag med blödning och ömhet lite varstans.

Vi såg SÅ fram emot att få ge våra familjer denna fantastiska nyhet i julklapp, och mina två barndomsvänner berättade bara någon vecka tidigare att båda de är gravida och skulle haft bara någon månad innan mig. Det kommer bli väldigt kämpigt att se deras babylycka utan att låta det smitta av sig :( såklart är man glad för deras skull. Men scenariot var så perfekt...

Den 17/12 ska jag tillbaka till kliniken för att se så att allt är ute. Därefter är det dags att försöka igen. Jag hoppas verkligen SÅ att allt kommer ut av sig själv snabbt, jag vill bara gå vidare nu.

Åtminstone har man fått bevisat för sig själv att man kan bli gravid, men det är ju ingen större tröst just nu. Tror det kan peppa mig lite att få följa er andra sålänge <3

Såg att en av er precis fått ett plus, stort grattis!! Den känslan är obeskrivlig. Håller alla tummar och tår att din graviditet går smärtfritt :) och hejja er andra! Ge inte upp :)

Hej!

Vilken tuff historia. Vet ganska bra hur det där känns. Jag har en son som är drygt 2 år men innan han blev till hade jag ett missfall i vecka 12. Det var inte ett MA utan berodde på att moderkakan satt dåligt och började blöda för att till sist lossna helt och hållet. Då hade vi kämpat flera månader för att bli gravida och jag var helt jätte olycklig också just därför. Men efter missfallet gick det ganska snabbt att bli gravid och mindre än ett år efter missfallet föddes vår son.

Så - det kan gå bra! Och jag hoppas verkligen det gör det för er också <3

Som du sa har du nu bevis på att du kan bli gravid!

Nu är jag ju här igen då efter att ha försökt med syskon sedan april. Kroppen är ett mysterium och varje barn och graviditet ett mirakel!
  • 33villbligravid
    Anonym (Maria) skrev 2020-12-04 10:35:31 följande:
    Rosa flytningar i tre dagar..får se om det kommer även idag. Kroppen är verkligen ett mysterium! Mår bra annars och känner mig positiv.

Åh vad spännande! Jag tycker det är så svårt med testande. Jag tänker alltid att jag ska ha is i magen och vänta till någon dag efter bim, men när det närmar sig kan jag aldrig hålla mig utan testar direkt när man kan ta "testa tidigt"-test. Brukar du kunna hålla dig till det du tänkt?
    Eller hur? Man lovar dyrt och heligt men kan ite hålla sig. Jag brukar testa på typ ÄL + 10 eftersom vet har fått positivt då tidigare graviditeter. Denna gång tänker jag testa efter veckoslutet - eftersom jag tänker dricka vin och äta ostar med gott samvete :D
  • 33villbligravid

Hej!

Jag rumsterade lite om i listan så den blir kronoligiskt efter BIM-datumet ... hoppas ok!

33villbligravid: BIM 10/12, första kuren dubbeldos

Russin112: CD 26, ovitrelle + 15 (negativt gravtest) 7e kur (4 med lyckad äl), varav ett missfall. Kvadrupel kur. 

Maria: CD21, BIM 15/12, är inne på kur nr 2 (första med dubbeldos).

Barnlängtan2021: CD3, BIM 31/12. Började idag med andra enkeldosen

• 33villbligravid

Jag hade ju tänkt testa idag, men nu har jag övergått från at vara testtokig till att inte våga/villa testa alls. Blir såå nedslagen av negativa test!

Har BIM på onsdag eller torsdag. Har haft mindre känningar än någonsin denna cyekl så hoppas ju det innebär positiva nyheter. MEN idag börjar det kännas som mensen snart är på väg så nu tappar jag lite hoppet igen .. :/

Svar på tråden Vår letrozol resa- följas åt?