Inlägg från: 33villbligravid |Visa alla inlägg
  • 33villbligravid

Vår letrozol resa- följas åt?

Marimardi skrev 2021-01-02 23:31:33 följande:

Hur går det för alla här?

Hej! Inne på CD 25 idag så det börjar närma sig. BIM på tisdag eller onsdag och har som vanligt inte kunna bestämma mig för om ska våga testa mig eller inte. Känner inte av speciellt mkt men min magkänsla säger vi antagligen inte lyckats denna cykel heller ... hur går det för dig?
  • 33villbligravid

Hejhej! Här blev det negativt test imorse på BIM. Har känt på mig att inte gått vägen, men deppigt är det ju ändå. Äh, får nog snart ställa in mig på att det inte blir ngt syskon här ... :/

• 33villbligravid

Hej!

Stort grattis till er som plussat!! 
    Jag är inne på kur nr 3 och har precis haft ÄL. Vet inte om vi fick till det så bra denna cykel. Hade sex på vad jag tror var ÄL-dagen, men har inte testat eller varit på VUL så det är mer känsla en vetenskap. Kan vara att vi var för sent ute med andra ord.

Nu är det bara att vänta ett par veckor då! Vet faktiskt inte om tänker fortsätta med Letrozol mer efter denna kur om inte tar sig. Tror jag tar paus åtminstone någon månad emellan. Om det inte funkat på 3 månader med Letrozol så tror jag problemet inte ligger där, eller rättare sagt problemet inte löses av Letrozol. Har tagit dubbelkur hela vägen. 

Hur tänker ni andra som ätit flere kurer? Hur länge ska ni hålla på?

Kämparglädje!

• 33villbligravid
    Sprallan skrev 2021-01-21 14:52:05 följande:
    Jag blev gravid på kur 3 i höstas men tyvärr MA i vecka 10. Idag har jag tagit sista tabletten på kur 2 efter missfallet. Man lever verkligen sitt liv i 2 veckors cykler vilket ju är lite påfrestande..

3 kurer är ingenting så sålänge du ägglossar ska det inte vara några konstigheter. Min läkare sa till mig att även om exakt alla förutsättningar är helt perfekta hos både mig och min partner samt att vi tajmar själva ägglossningen bra med sexet så är chansen ändå bara 25% att bli gravid. Så känner du att du vill ha barn nu så hade jag ?bara? fortsatt kämpa på. Det kommer gå tillslut!

Man blir frustrerad när det går så lätt för många andra men oddsen är ju faktiskt också för vanliga människor både som ovan och att var fjärde graviditet sedan slutar i missfall, så man är inte ensam, bara att många nog inte är så öppna med det. Behöver du paus ska du såklart ge dig tid till det, men annars hade jag fortsatt, så kommer det gå tillslut :)
    Ja - jag vet 3 kurer inte är ngt om det är letrozolen som ger en ägglossning. Jag har däremot inte pco utan ägglossar också av mig själv och tanken här var väl att letrozol skulle ge ngn slags boost, men jag undrar om det funkar då inte blivit plus ... Har sammanlagt försökt i snart ett år!

Men absolut - annars säkert värt att köra fler kurer! 

Trist med MA! Håller tummarna att det går vägen snart för dig nu. Jag har en son som är 2,5 år och före honom hade jag ett sent missfall i vecka 11. Det var jobbigt, men sedan gick det vägen! Man får försöka hålla i minnet att det oftast löser sig till sist, fast det inte alls känns så när man är mitt inne i försökandet!
  • 33villbligravid

Hej vet ni vad!! Jag plussade precis :D

Det var tredje dubbelkuren och hade helt gett upp hoppet! Såå galet. Väntade mens ons eller senast to och testade precis. Har dock kännts som mensen ska börja vilken minut som helst hela tiden!

Stort lycka till ni andra nu!!!

• 33villbligravid

Hej alla!

Jag plussade ju här i tråden för ett par veckor sedan efter tredje dubbelkuren letrozol. Är fortfarande gravid men lite orolig att håller på gå samma öde till mötes som Barnlängat 2021.

Jag var igår på tidigt vul. Borde ha varit i vecka 7+1 enligt min senaste mens, men fostret motsvarade bara 6+2 men hjärtat slog.

Läkaren tyckte inte det var konstigt. Sa att ägget antagligen släppt senare än jag trott, men en veckas diff känns mkt.

Nu har jag på eget bevåg bokat in ett nytt VUL hos en annna läkare om två veckor, men känns som hoppet är ute...

Sa de barnlängtan2021 ngt om varför fostrets utveckling hade stannat av? Jag har tidigare trott det viktigaste är om hjärtat slår eller inte, men det kanske inte har så stor betydelse om fostret ändå är för litet?

• 33villbligravid
    barnlängtan2021 skrev 2021-02-26 13:41:31 följande:
    Men åh, hoppas du inte behöver gå igenom samma sak.

Nej dom vet inte exakt men antagligen något kromosomfel eller så som gör att barnet inte utvecklas ordentligt. När jag var på andra ultraljudet (10 dagar senare) då hade fostret krympt och man såg inga hjärtslag.

Har du några graviditetssymtom och så? Har du bara haft letrozol eller har du fått ovitrelle med?
    Ja, jag är också orolig för just typ kromosomfel ... :/

Jag har lite graviditetssymptom, ökade flytningar, ömma bröst och lite illamående, men ganska svaga. Å andra sidan har jag aldrig känt så mkt i mina graviditeter tidigare heller, så har svårt att gå på det. Har en son som är 2,5 och hade före det ett sent missfall där moderkakan lossade i vecka 10+5.

Däremot har jag aldrig varit med om att fostret sku vara mindre än beräknat tidigare. Sonen var tvärtom större än beräknat på vecka 12 ultra och vid missfallet med moderkakan som lossnade växtre fostret hela tiden som planerat fast blödde i flera veckor innan graviditeten avstannade.

Huh! Aldrig får man andas ut känns det som. Nåja, bara att vänta och se hur det förlöper.

Fick du minskade gravsymptom möllan första och andra ultrat? Hur klarade du av väntandet?
  • 33villbligravid

Ja - och som svar ännu på din fråga. Bara letrozol, ingen ovitrelle. Därför menar läkaren att ägget kan ha lossnat och sedan fäst senare ... men jag är fundersam!

• 33villbligravid
    Sprallan skrev 2021-02-26 15:10:51 följande:

Du vet inte exakt när du hade ägglossning? Om du vet det och kan räkna tillbaka så får du förhoppningsvis ett mer tillförlitligt svar på om du bör va orolig. Att bara gå efter senaste mensens första dag gör att man kan bli flyttad nån vecka hit eller dit eftersom det egentligen inte säger ett dugg om när ägglossning/befruktning skett. Det är ju fullt normalt att ägglossa både på dag 14 eller dag 21 beroende på hur lång cykel man har. Och min har varierat en del när jag gått på letrozol, iaf efter mitt MA i december.

Så OM du vet när du lossade så räkna efter det och lägg till 14 dagar. Så många veckor gravid borde du vara. Vet du inte det så får man nog lita på läkaren i detta läget. Du fick ingen ny tid för att kolla om en vecka eller två?

Hoppas att allt går bra! <3

Nä, jag har tyvärr inte koll på ÄL eftersom skippade ÄL-testerna denna cykel då blev så stressad av dem! Men normalt brukar jag ha ÄL cd 13-14 så känns osannolikt att haft ÄL först cd 20, men möjligt så klart. I så fall har dessutom spermierna levt super länge för vi hade sex på cd 12. Sedan plussade jag tydligt på cd 29 så därav har jag svårt tro befruktningen kan ha skett väldigt sent i cykeln. Men men, bara att vänta - har själv bokat vul på nytt till 12.03 så då får vi se!

Grattis till ditt plus! Hoppas det går vägen nu!! Hur var det med ditt MA. När märktes det och visste de i vilken vecka det stannat?
  • 33villbligravid

Vad undertbart att logga in här och läsa alla solskenshistorier! Här kommer en till :D

Jag var ju på tidigt vul för två veckor sedan och blev lite orolig då fostret bara mätte 6+2 fastän jag var säker på att borde varit 7+. Idag var jag på kontroll och fostret mätte 8+4 och allt såg bra ut. Babyn hade alltså vuxit helt som borde sedan senaste ultrat plus någon dag extra. 

För mig är det ett mysterium hur barnet blivit till. Jag har tydligen ägglossat mycket senare än vanligt och spermierna har levt i åtminstone 5 dagar. Dessutom har jag plussat starkt på typ ÄL + 9/10.

Jaja, barnmorskan var också förbryllad och sa hon inte har ngt bra svar. Men det viktigaste var ändå nu att bebisen växer i rätt takt också om vi inte fattar hur hen blivit till <3 Märkte att hon också blev glad av att kunna ge positivt besked för märkte innan vi satte igång med undersökningen att hon misstänkte ett MA. 

Denna fredag var en turdag för mig :)

Med detta sagt - kroppen är bra underlig! Mirakel händer och jag önskar er alla lycka till!

Svar på tråden Vår letrozol resa- följas åt?