Vår letrozol resa- följas åt?
Hur går det för alla här?
Hur går det för alla här?
Hejhej! Här blev det negativt test imorse på BIM. Har känt på mig att inte gått vägen, men deppigt är det ju ändå. Äh, får nog snart ställa in mig på att det inte blir ngt syskon här ... :/
Hej!
Stort grattis till er som plussat!!
Jag är inne på kur nr 3 och har precis haft ÄL. Vet inte om vi fick till det så bra denna cykel. Hade sex på vad jag tror var ÄL-dagen, men har inte testat eller varit på VUL så det är mer känsla en vetenskap. Kan vara att vi var för sent ute med andra ord.
Nu är det bara att vänta ett par veckor då! Vet faktiskt inte om tänker fortsätta med Letrozol mer efter denna kur om inte tar sig. Tror jag tar paus åtminstone någon månad emellan. Om det inte funkat på 3 månader med Letrozol så tror jag problemet inte ligger där, eller rättare sagt problemet inte löses av Letrozol. Har tagit dubbelkur hela vägen.
Hur tänker ni andra som ätit flere kurer? Hur länge ska ni hålla på?
Kämparglädje!
Hej vet ni vad!! Jag plussade precis :D
Det var tredje dubbelkuren och hade helt gett upp hoppet! Såå galet. Väntade mens ons eller senast to och testade precis. Har dock kännts som mensen ska börja vilken minut som helst hela tiden!
Stort lycka till ni andra nu!!!
Hej alla!
Jag plussade ju här i tråden för ett par veckor sedan efter tredje dubbelkuren letrozol. Är fortfarande gravid men lite orolig att håller på gå samma öde till mötes som Barnlängat 2021.
Jag var igår på tidigt vul. Borde ha varit i vecka 7+1 enligt min senaste mens, men fostret motsvarade bara 6+2 men hjärtat slog.
Läkaren tyckte inte det var konstigt. Sa att ägget antagligen släppt senare än jag trott, men en veckas diff känns mkt.
Nu har jag på eget bevåg bokat in ett nytt VUL hos en annna läkare om två veckor, men känns som hoppet är ute...
Sa de barnlängtan2021 ngt om varför fostrets utveckling hade stannat av? Jag har tidigare trott det viktigaste är om hjärtat slår eller inte, men det kanske inte har så stor betydelse om fostret ändå är för litet?
Ja - och som svar ännu på din fråga. Bara letrozol, ingen ovitrelle. Därför menar läkaren att ägget kan ha lossnat och sedan fäst senare ... men jag är fundersam!
Du vet inte exakt när du hade ägglossning? Om du vet det och kan räkna tillbaka så får du förhoppningsvis ett mer tillförlitligt svar på om du bör va orolig. Att bara gå efter senaste mensens första dag gör att man kan bli flyttad nån vecka hit eller dit eftersom det egentligen inte säger ett dugg om när ägglossning/befruktning skett. Det är ju fullt normalt att ägglossa både på dag 14 eller dag 21 beroende på hur lång cykel man har. Och min har varierat en del när jag gått på letrozol, iaf efter mitt MA i december.
Så OM du vet när du lossade så räkna efter det och lägg till 14 dagar. Så många veckor gravid borde du vara. Vet du inte det så får man nog lita på läkaren i detta läget. Du fick ingen ny tid för att kolla om en vecka eller två?
Hoppas att allt går bra! <3
Vad undertbart att logga in här och läsa alla solskenshistorier! Här kommer en till :D
Jag var ju på tidigt vul för två veckor sedan och blev lite orolig då fostret bara mätte 6+2 fastän jag var säker på att borde varit 7+. Idag var jag på kontroll och fostret mätte 8+4 och allt såg bra ut. Babyn hade alltså vuxit helt som borde sedan senaste ultrat plus någon dag extra.
För mig är det ett mysterium hur barnet blivit till. Jag har tydligen ägglossat mycket senare än vanligt och spermierna har levt i åtminstone 5 dagar. Dessutom har jag plussat starkt på typ ÄL + 9/10.
Jaja, barnmorskan var också förbryllad och sa hon inte har ngt bra svar. Men det viktigaste var ändå nu att bebisen växer i rätt takt också om vi inte fattar hur hen blivit till <3 Märkte att hon också blev glad av att kunna ge positivt besked för märkte innan vi satte igång med undersökningen att hon misstänkte ett MA.
Denna fredag var en turdag för mig :)
Med detta sagt - kroppen är bra underlig! Mirakel händer och jag önskar er alla lycka till!