Inlägg från: 33villbligravid |Visa alla inlägg
  • 33villbligravid

Vår letrozol resa- följas åt?

Äh! Här verkar mensen vara på ingång tyvärr, rosa flytningar och mensvärk :/

Hur brukar ni tänka kring när ni börjar med nästa kur? Om mensen drar igång ordentligt på natten ska jag räkna dag 1 från imorgon eller från idag?

• 33villbligravid
    Goose01 skrev 2020-12-10 19:37:48 följande:

Nej vad tråkigt :/ Jag har fått veta att cd 1 är den dagen man blöder som mest. Sen va det någon annan som skrev att man ska räkna första blödningsdagen som cd 1..vänta och se hur mycket du blöder kommande dagar. Men om du blöder rikligt inatt hade jag nog räknad idag som cd 1.

Du får ta hand om dig extra ikväll <3

Jo - jag hade ganska höga förväntningar nu med första kuren Letrozol och fin äggblåsa och allt. Börjar kännas helt hopplöst det här försökandet! Nå - nu håller jag tummarna för dig och er andra denna cykel i stället!
  • 33villbligravid

Hmm ... jag har inget erafrenhet av just CB - är ju nog jättetrist om de ger så där tydliga spökstreck. Har du testat med ngt annat märke med streck? Såg att du fick negativt med digitala så förstår det är förvirrande.

Har du någonsin tidigare haft så att mensen varit sen av någon anledning? Verkar ju nog som att någonting är på gång om du haft ÄL, mensen uteblir och du ni prickat typ rätt dagar. Håller tummarna för att det inte är utomkvedes!

Bra hur som att du har vul inbokat snart så du får kolla upp det!

Jaja - här ska jag börja knapra letrozol igen ikväll. Ny cykel- nya tag ;)

Goose01 skrev 2020-12-12 08:54:46 följande:
  • 33villbligravid

Ja - hela poängen med trådar som detta är ju att man får skriva ut precis allt man känner och tänker! Jag hoppas du snart får mens eller tydligt plus. Att leva i ovisshet är tungt :/

• 33villbligravid
    Marimardi skrev 2020-12-15 12:20:26 följande:

Jag fick min mens ännu en gång men ska ringa kliniken och be om ovitrelle denna kur! Kommer även be att mannen får gå och lämna spermieprover. Om de inte vill ge mig ovitrelle så tänker jag ta dubbelkur på egen risk. Känns annars som att man bara slösar tid och pengar på enkeldos som inte ens funkar... Hur går det för er andra?

Nå men äsch! Men ja ovitrelle låter som en bra idé! Varför tänker du dubbelkur? Jag tänker att om du får en bra äggblåsa med enkelkur så finns det väl inte direkt behov av att öka kuren? Eller? :)

Jag är inne på nästsista dagen med letrozol denna månad. Snart kommer alltsp hetsliggandet och sedan den olidliga väntan. Tur är det jul och nyår emellan så får man annan att tänka på!
  • 33villbligravid
    Marimardi skrev 2020-12-15 21:05:32 följande:
    Ja jag hoppas ju på ovitrelle så jag slipper ta dubbelkur. Mitt ägg växte 17mm på enkelkur och gyn sa ju att det skulle släppa när som, men jag är osäker om det ens släpper och jag blir liksom inte heller erbjuden blodprov för att se om den faktiskt släpper :/ Så jag tänker kräva ovitrelle men om de av någon anledning vägrar ge mig det så tänkte jag ta dubbelkur ifall det kanske får ägget att växa mer, dumt egentligen jag vet men är så desperat. Vill liksom inte slösa energi o pengar om ägget inte ens släpper liksom :/
    Ok fattar! Håller tummarna för att du får ovitrelle :)
  • 33villbligravid
    Pcostjejen skrev 2020-12-15 23:01:56 följande:
    Ja men precis, känns så himla pissigt nu.. hur känns allt för dig? Hur många kurer har du kört hittills? Jag har kört två så påbörjar min tredje nu i veckan hoppas jag, de kanske ev var tvungna att pausa behandlingen pga julstängt... funderar på att köra på ändå isf, har alltid haft bara ett ägg och ägglossning dag 18 båda gångerna så borde inte vara någon fara?
    Ja, kör på! Jag ska inte in på koll alls efter första cykeln. Och det är ju bara dubbelchhans att det funkar om två blåsor sku råka mogna - och tvillingar våre väl ingen katastrof heller ;)
  • 33villbligravid

Hej!

Hur går det för er alla? Jag tror typ hade ÄL igår/idag. Har varken varit på vul eller gjort ÄL-test men fick sådan galen ÄL-smärta idag precis som förra månaden och är på CD 14 så borde ju stämma.

Hade ett överblivet ÄL-test från förra cykeln så testade det, men streket var rätt svagt. Gissar peaken var igår eller förrgår. Jaja... bara att vänta och se. BIM 5.12, men nu blir det ju jul och nyår så månne dagarna inte går snabbare än vanligt!

Ha en härlig jul ni alla - hoppas på julmirakel och positiva graviditetstest år 2021!!

• 33villbligravid
    Marimardi skrev 2020-12-23 20:16:52 följande:

Hej, jag var på VUL idag och hade en äggblåsa på 18mm och en på 14mm, och det tycker jag ändå låter ganska bra med tanke på att jag bara är på cd11 :D Dock så ville hon inte skriva ut ovitrelle, hon vill testa några kurer till och om jag fortfarande inte blir gravid så skulle vi diskutera antingen dubbeldos eller kanske ovitrelle. Känns segt, men man får försöka hålla tålamodet uppe.

Vad kul att du fick ÄL! Tar du inga blodprov eller vul alls??Hoppas också på att vi alla får en mirakelbebis 2021

Ja - låter bra ju! Ja, stämmer att inte gör ngt annat än äter Letrozol dubbelkur. Första cykeln var jag på vul och då hade jag en 18 mm på dag 10. Så min gyn konstaterade bara att doseringen ser bra ut och att jag ska köra sex kurer så här (nu inne på andra) och har jag inte blivit gravid sedan så får vi fundera på framtiden. Känns lite som att köra I blindo. Men å andra sidan skönt att inte monitorera så mycket :) Jag har ju inte pco så har också normalt ÄL men tanken här är väl att boosta ÄL då jag antagligen ägglossar med lite för omogna ägg annars ...
  • 33villbligravid
    barnlängtan2021 skrev 2021-01-03 11:31:43 följande:

Jag är helt chockad och förstår inte riktigt.

Ena är efter en minut och andra efter 5 minuter.

Åhh! Underbart!! Såå Stort Grattis! Var det andra eller tredje kuren för dig? Vilken fantastiskt sätt att inleda det nya året :)
Svar på tråden Vår letrozol resa- följas åt?