• GlasbiT

    Vi som försöker bli gravida!

    Hej! Får jag vara med här? :)

    Är 30 år har två barn på 6 och 7 år <3

    Nu vill vi ha en tredje :D Har velat ha en till rätt länge men ville vänta ett tag först. Men jag har ett litet problem dock, gick ner otroligt mkt i vikt pga sjukdom (väger lite annars med) så jag tappade mensen i ca ett år, har lyckats gå upp i vikt igen till min normal vikt. Mensen kom tillbaka i mars nån gång men jag får den bara ca varannan var tredje mån så jag vet inte om jag har ägglossning haha

    Astriidlind- Va tråkigt att mensen kom idag :( håller tummarna att det tar sig snart!

    Lycka till allihopa :)

  • GlasbiT

    GRATTIS Wickedy! Gud va kul :D

    Ja jag förstår att du känner oro, är ju så mkt som kan hända :( Men vi hoppas den lilla ärtan stannar hela vägen ut!

  • GlasbiT
    WickedyWitch skrev 2020-10-28 12:00:29 följande:

    Tack så mycket! <3

    Ja nu känner man efter hela tiden. Ena stunden inget alls för att andra ha både illamående och molvärk !


    Ja det förstår jag :) man vill ju lixom känna att nått är där. Man tror att man inbillar sig tills magen börjar växa haha.

    Men har du ingen bild på plusset att lägga upp :D vill seeee
  • GlasbiT
    WickedyWitch skrev 2020-10-28 13:27:38 följande:

    Jo, här har du inom testtiden :)

    Syns mycket mer irl och blev starkare ju mer tiden gick med!


    Meeen ååh så kul! Superfint plus <3
  • GlasbiT
    Astriidlind skrev 2020-10-28 13:52:38 följande:

    Du kanske kan köra med stickor för att se på ett ungefär när du har den? Hoppas du blir gravid snart då. Tack så mycket


    Ja jag har funderat på att börja med ÄL stickor men tror jag ska vänta tills Januari, vill inte stressa kroppen mer och har mensen och ägglossningen inte blivit som vanligt så skulle dom ge mig nått som kickar igång det med :) Tack! Ja det hoppas jag med
  • GlasbiT
    Sorkis skrev 2020-10-29 13:34:58 följande:

    Hej allihopa! Jag hoppar in här också! Är 26 år och försöker göra barn nummer 2, detta är första försöket. Jag har BIM (cd 28) idag men det är lite oklart när jag har BIM, har en cykel som varierar mellan 23 och 30 dagar :) Jag tog några negativa "testa tidigt" förra veckan.

    Kom en rosa flytning i måndags och tänkte att nu är det kört. Sen kom det några skvättar blod kommande två dygnen och sedan inget mer. Vet inte om det är mens eller kanske nidblödning. Vågar inte ta ett gravtest ännu, prövar om ett par dagar om jag inte får en riklig mens :)


    Hur har det gått sorkis? Tagit nått mer test?
    Bacon89 skrev 2020-10-31 13:12:59 följande:

    Tog ett test idag men det va negativt. Vet inte vad jag förväntade mig egentligen men hoppas gör man ju


    När har du BIM? Usch det är så jobbigt när man har så många olika symptom och man får varken + eller mens

    Jag har för första gången på sjuuuukt länge ÄL :D kan knappt fatta att det är sant! Äntligen! Men herregud vilken värk jag har i både äggisarna och svanken, det strålar ner i benen haha och dom härliga ÄL flytningarna xD

    Hur går det för alla?
  • GlasbiT
    Bacon89 skrev 2020-11-02 02:02:17 följande:

    [quote-nick]GlasbiT skrev 2020-10-31 21:54:38 följande:[/quote-nick]När har du BIM? Usch det är så jobbigt när man har så många olika symptom och man får varken + eller mens

    Jag har för första gången på sjuuuukt länge ÄL :D kan knappt fatta att det är sant! Äntligen! Men herregud vilken värk jag har i både äggisarna och svanken, det strålar ner i benen haha och dom härliga ÄL flytningarna xD


    Jag har inget BIM-datum. Har inte fått tillbaka min mens efter sonen än som är 8 månader. Så jag har liksom inget att förhålla mig till så sett. Skitjobbigt. Jag tänkte att märker jag inga symtom ska jag vänta med att testa till slutet på november men mensvärk utan mens är ju ett rätt så tydligt symtom. Men men kan ju va ÄL också så hoppas väl på det. Igår blev det ligga iaf ifall att det va på det viset.

    Ja den är kul.. men ändå så skönt att veta man har det så har man ju en chans[/quote]

    Okej ja då är det svårt att veta. Ja det kan ju vara ett grav symptom eller ägglossning :D hoppas på det förstnämnda!
  • GlasbiT

    Ooh hoppas hoppas! :) då om det är äl för dig nu så borde du kunna räkna ut när du har BIM typ, för lutealfasen är 14-16 dagar efter äl :D

    Jag har fortfarande molvärk men inte lika mycket och så ilar det i ljumskarna och ner över låren men det börjar ge sig nu, fast han iaf med en snabbis igår kväll innan man somnade så hoppas att vi inte missade ägget haha

  • GlasbiT
    Bacon89 skrev 2020-11-02 16:42:24 följande:

    Jag brukar inte direkt känna av det men det är i så fall första efter förlossningen och då kan det ju va lite hur som helst. Riktig mensvärk, och hugg som sagt så jag fått knäppa upp byxorna och gå långsamt. Helt sjukt. Men eftersom ingen mens kommit så får jag ju bara anta att det är ÄL. Är det så träffade vi nog rätt så bra igårkväll. Idag har det avtagit, bara molt lite grann.

    Det kan ju va så svårt det där. Hellre för tidig än för sen är det enda man bet säkert ju


    Jag håller verkligen tummarna att det är äl och att det blir ett plus när det ska testas :D
  • GlasbiT
    nathea skrev 2020-11-02 19:35:27 följande:

    Hoppar in här med, vi är på tredje försöket med andra. Vi har en pojke på 1,5 som inte vart planerad (gud vad mycket lättare det var när man inte planerade det), nu senast använde vi cb ägglossningstest och fick fast gubbe på dag 8 av testande. Låg både innan och under och idag tror jag att jag fick ett svagt plus, ska testa igen imorgonbitti med testa tidigt. Hoppas hoppas! Man blir helt knäckt när mensen kommer


    Välkommen!

    Va spännande! Vad använde du för test?

    Jo jag minns hur det va när vi försökte få till första, efter 5 mån besvikelse så sa vi att vi tar en paus och den månaden blev jag gravid, tror mest för att vi slappnade av och inte tänkte på det då haha andra gången blev det plus på 1a försöket men slutade med mf men blev gravid direkt efter det och några månader senare föddes vårt andra barn :)

    Lycka till imorn och uppdatera gärna hur det gick!
  • GlasbiT
    nathea skrev 2020-11-02 20:08:13 följande:

    Tack!! Använde Cleanblue rapid detection tror jag det hette, och strecket blev väääldigt svagt, dock rädd för att jag inbillar mig. La upp det i en annan grupp och fick lite blandade reaktioner. Med första fick jag nidblödning (fattade dock inte det då) sen blev jag väldigt hård i magen och ont i brösten. Nu känner jag INGENTING ???? men vi får väl se.. håller tummar och tår för oss alla


    Kan ju vara ett svagt plus, om det är något så borde det ju bli starkare om nån dag. Jag hoppas det är plus och inte nått spök.

    Alla graviditeter är olika :) med min första kände jag ingenting fram till nån vecka efter bin och med mina andra så fick jag nästan alla symptom ;)
    TildeSanakasaki skrev 2020-11-02 20:24:33 följande:

    Hej alla! 

    Så fint att följas åt. :) 

    Hoppas ni kan hjälpa mig reda ut mina förvirrande symtom. Vi försöker få ett syskon. Idag befinner jag mig på bim -2, alltså bim imorgon, idag tog jag ett negativt tidigt graviditetstest som var negativt. Jag har haft påtaglig mensvärk i 11 (!!) dagar och jag var verkligen helt säker på att jag var gravid. Mina symtom började precis såhär med dottern. Jag brukar även få mellanblödningar ett par dagar innan mens, men några sådana har ej kommit. Kan de tidiga graviditetstesten ha fel eller ska jag bara invänta mensen? Vad tror ni? 


    Nej hoppet är inte ute :) är många som plussar efter BIM
    Astriidlind skrev 2020-11-02 20:49:35 följande:

    Assssså. Har ett problem. Jag är positiv på covid-19 men jag mår bra. Fick lite symptom måndag förra veckan. Min man börjar känna av lite halsont nu och jag tänkte att vi skulle köra igång snart. Känner ba ååååh så jävla typiskt. Kan man försöka ändå eller påverkar det på något sätt? Vet knappt något om detta virus så blir rädd att det kan göra något. Skall vi vänta till nästa månad istället?


    Vet faktiskt inte då detta virus verkar bete sig väldigt skumt, känns ju såhär spontant att det inte borde påverka men jag hade nog ringt 1177 och frågat om råd :)

    Krya på er!
  • GlasbiT

    Jahapp.. Nu ska man bara vänta tills man kan börja testa xD vänta är inte min starkaste sida haha brukar kunna se rätt tidigt men alla garviditeter är ju olika men om jag skulle bli gravid nu hoppas jag att det syns tidigt på gtesten

  • GlasbiT
    nathea skrev 2020-11-03 20:28:50 följande:

    När kan du tidigast testa? ????


    Tänkte testa om ca en vecka och sedan fortsätta med några dagars mellanrum tills jag får ett plus eller mens :)
Svar på tråden Vi som försöker bli gravida!