Inlägg från: bananmilkshake |Visa alla inlägg
  • bananmilkshake

    Vi som är gravida igen direkt efter MA/MF

    Hej! Jag hittar ingen sån här tråd som är aktuell så jag startar en ny. 

    En tråd för oss som är gravida igen efter att vår förra graviditet blev missfall. Så alltså inga barn mellan utan direkt från missfall till ny grav! 

    Jag fick MA i somras. Hade dåligt med symptom, svaga som aldrig kom igång ordentligt, sedan försvann dom helt. Nu är jag i v.6 och tycker det känns likadant, svagt illamående som aldrig kom igång och nu varit borta helt några dagar. Ont i brösten som försvunnit. Lååååångt kvar till privat UL. 

    Finns det fler där ute? Hur hanterar ni oron? 

  • Svar på tråden Vi som är gravida igen direkt efter MA/MF
  • bananmilkshake
    Stabben1989 skrev 2020-11-01 15:52:43 följande:

    Jag fick missfall i augusti men blev gravid igen direkt efter, hann aldrig få nån mens mellan. Men tyvärr slutade även det i missfall nu i oktober.

    Läkaren rådde nu att jag skulle vänta tills jag får tillbaka mensen, helst två cykler. Fick positivt ägglossningstest nu i torsdags, så jobbigt när allt man vill är att bli gravid igen. Nu har vi väl inte skyddat oss till 100%, han sprutade bara utanför de dagarna vi hade max utslag enligt clearblue advanced, men vi får väl se. En del av mig vill bli gravid nu igen direkt men samtidigt skulle jag bli så otroligt orolig om jag blev gravid igen. Tudelat....

    Men hoppas verkligen att det går vägen för dig den här gången! Två missfall raken är ju väldigt ovanligt.


    Nej fy vad tråkigt att höra. :( Det är inte rättvist alltså.

    Tack snälla du! Sen jag startade tråden har iaf symptomen kommit och gått, aldrig jättestarka men dom finns iaf där i bakgrunden, dom flesta dagar. Idag var en sån dag då dom hållit sig undan men jag försöker att inte oroa mig. Jag håller tummarna för er!! Att tiden går snabbt tills ni känner att ni kan prova igen, och självklart för ett stort plus som stannar kvar. <3
  • bananmilkshake
    Anonym (Nervvrak) skrev 2020-11-01 20:21:42 följande:

    Hej!

    Jag fick missfall i våras och efter några månader blev jag gravid igen. Jag har också haft liknande smärtor/symtom som vid missfallet. Jag har precis gått in i v 17 men är så orolig hela, hela tiden. Jag kan knappt tänka på något annat än rädslan för att jag ska mista den här skrutten också. Förstår inte hur jag ska stå ut fem månader till.

    Av hela mitt hjärta hoppas jag att det går bra för dig!


    Åh jag lider så med dig, förstår din oro! Jag hoppas det går bra för dig också, försök lägga undan oron en stund här och där och njut av din graviditet. <3

    Jag vaknade inatt av lätt värk i magen och när jag var på toaletten kom det blod. Det är en annan värk än växtvärken jag haft tidigare, brännande på nåt sätt, så jag tror tyvärr inte det kommer sluta bra den här gången heller.
  • bananmilkshake
    MellanMy skrev 2020-11-03 16:22:11 följande:

    Hej!

    Jag fick också ett MA i somras (och ett vanligt missfall i våras) och är nu gravid igen i vecka 4. Vad tråkigt att höra att det kom en blödning, det behöver ju inte betyda något men det är klart att man blir orolig. När är ditt ultraljud inbokat? Jag har bokat VUL i vecka 6+2 för att se om det finns hjärtslag och det känns som en hel evighet bort fast att det bara är ett par veckor. Jag försöker mest hantera oron genom att försöka fokusera på annat och låtsas så lite som möjligt om att jag är gravid, inte kolla massa appar osv även om det är svårt.


    Hej! Grattis till din nya graviditet. Glad Det inbokade är den 13:e men jag lyckades få en tid till en barnmorska imorgon! För några dagar sedan försvann mitt lätta illamående och enorma trötthet, och samma natt började jag blöda. Blodet avtog dock, nu är det bara mörkmörkbrunt kvar, men tyvärr känner jag igen förloppet väldigt väl. Jag är rätt säker på att det är ett till MA. Av nån anledning startar min kropp inte missfall själv. Men jag är glad att jag fick en tid, och kommer in i "systemet" så snabbt. Så går det nog snabbt att få Cytotec sen. 


    Jag kommer köra på din metod nästa gång! Av nån anledning känns det så sorgligt att avbryta appar tycker jag... så nästa gång kommer jag nog avvakta tills första VUL:et, med app. :) Jag hoppas tiden går snabbt för dig och att du får se hjärtslag vid VUL! Berätta gärna hur det går. :) 

  • bananmilkshake
    Anonym (Nervvrak) skrev 2020-11-03 20:49:25 följande:
    Fy vad tråkigt, jag beklagar verkligen! Förstår helt känslan med att det gör ont att avsluta i appen. Den här gången vågade jag ladda ner en app först efter KUB. Känner att jag ändå måste tipsa om det jag gjorde efter mitt missfall. Jag googlade massa och det verkade som att många lyckats efter att ha börjat ta tillskott av zink och magnesium.

    Jag och sambon började direkt ta 250 mg magnesium och 50 mg zink (skulle tydligen vara 45 mg men hittade bara 25 mg receptfritt så vi tog två sådana istället)/person och dag. Hittills verkar det ju i alla fall ha funkat för oss, sen är det såklart omöjligt att säga om det är tillskotten eller inte.
    Tack. <3 Ja, och nu när jag ändå gått igenom dom olika veckorna i appen fram till v.7 så går jag ju ändå inte miste om nåt om jag väntar till typ v.8 och att ha sett hjärtslag nästa gång. 

    Tack! Vad intressant. Jag ska googla lite jag med. 
  • bananmilkshake

    Fick ett läkarbesök idag. Han såg inget tecken alls på missfall! Alla mått stämde med veckan jag är i. Han tyckte han kanske kunde se nåt som tickade, men det var fortfarande lite för tidigt, så jag ska dit igen nästa vecka. 

    Är så lättad. Förhoppningsvis går det bra den här gången. 

  • bananmilkshake
    Anonym (Nervvrak) skrev 2020-11-05 10:00:46 följande:

    Men åh vilken underbar nyhet! Håll oss uppdaterade om hur det går, nu håller jag alla tummar och tår för dig!


    Tack! Tvära kast blev det, haha. Ja absolut!!
  • bananmilkshake
    Zia29 skrev 2020-11-04 22:23:35 följande:

    Är också gravid igen efter mitt MA i augusti. Fick ingen mens emellan utan blev gravid direkt. Om jag ska gå efter sista blödningen så ska jag vara i v8+5 nu. Har inskrivning hos bm imorgon och ska försöka få en remiss till läkaren som hade hand om mig under hela MA-processen och få ett tidigt UL hos henne. Hoppas verkligen inte att jag får ett "tyvärr, det kan vi inte göra".

    Vi är naturligtvis väldigt glada över denna graviditeten men samtidigt oroliga med tanke på hur det gick sist. Känner lite skuldkänslor över att jag inte vågar bli lika glad och exalterad som när jag väntade sonen.

    Beklagar att du också har varit med om det :/ Men håller tummarna för att det går vägen den här gången för oss alla!


    Beklagar ditt tidigare MA! Hur gick det hos bm? Kan du annars kanske boka in ett privat? Jag hade ett privat inbokat om en vecka, men blödning plus försvunna symptom gjorde att jag fick ett kostnadsfritt VUL på sjukhuset, som visade en jättefin graviditet! Jag ska tillbaka nästa vecka för det var lite för tidigt för att se hjärtslag. Allt var likadant som vid mitt förra MA så jag är väldigt förvånad att inget var fel. Och glad förstås! Men jag känner som du skriver också, vågar inte vara 100% glad. 


    Tack, och jag hoppas det går jättebra för dig med! <3 

  • bananmilkshake
    SkumGrönBanan skrev 2020-11-05 10:30:58 följande:

    I förra veckan fick jag missfall. Blöder fortfarande och stickorna visar fortfarande positivt. Jag är helt förtvivlad. Vill bara få det här "klart" så att jag kan börja testa för en ny igen. Behöver få byta avslutet mot ett nytt hopp känner jag, jag får panik som det är nu.

    Blödningen har börjat avta men gissar att jag kommer ha noll koll på när ägglossningen kommer att ske. Ett ägglossningstest hade väl kunnat reagera på att jag har hcg kvar i kroppen sen förra graviditeten?

    Jag anar att jag blir så illa tvungen att vänta och vänta men jag vill inte. Jag vill snabbspola allt!


    Usch, beklagar. :( Minns att den där perioden att vänta var väldigt jobbig. 
    Jag väntade en mens innan vi provade igen, så i efterhand vet jag att jag hade ägglossning samma dag som jag var på återbesök. Lite ironiskt på nåt sätt. Jag kände av min vanliga ÄL-smärta två dagar efter ägglossningen. Så det finns ju chans att du känner din, om du gjort det tidigare! Hjälper ju dock inte att känna av den efteråt, som jag gjorde. :p 
  • bananmilkshake
    Zia29 skrev 2020-11-06 23:17:18 följande:
    Det gick jättebra hos henne! Så fort jag sa att jag gärna vill ha en remiss med tanke på sist, så var hon snabb med att skicka in det. Fick samtal idag från ultraljudsmottagningen, har en tid nästa vecka. Dock kunde dom inte boka in mig hos min läkare pga att hon inte jobbar på just den mottagningen. Känner inte att det gör något, bara jag får komma dit och dels få veta hur långt gången jag är och sen se att allt ser bra ut. Hade jag inte fått remissen så hade jag bokat privat.

    Fick även papperna till KUB, sa det till henne direkt att den här gången tackar vi ja. Så blir massa tester och besök tätt inpå såhär i början.

    Gud vad skönt att allt såg bra ut! En del av oron släpper varje gång man får se det lilla pyret och att det ser bra ut. Förstår dock oron med tanke på att du blödde och symtomen försvann. Man kopplar det direkt till något dåligt, tyvärr. Bra att du ska tillbaka också så får en till koll. Nej, man vågar inte enbart pga att man inte vill ta ut något i förskott och sen bli besviken :/

    När är du beräknad förresten? :)

    Förlåt mitt sena svar! Har du hunnit komma dit än? Jamen lika bra egentligen att köra på med allt på en gång, haha. 


    Jag är beräknad till 26 juni! Du då? :) 

    Jag är så supernervös nu, imorgon ska vi tillbaka. Jag har fortfarande känningar, ömma bröst som kommer och går, molvärk, hugg som jag tänker kanke är ligamenten... trött på kvällarna men den där paniktröttheten har försvunnit. Så jag tror ändå det kommer gå bra! 

  • bananmilkshake

    Hej alla, var hos läkare idag och embryot hade slutat växa sen förra veckan jag var där. Inga hjärtslag. Jag ska tillbaka för en sista koll jag blev erbjuden efter helgen. Antar jag får tabletterna då också. Hatar verkligen detta. Kommer aldrig mer våga hoppas.

  • bananmilkshake
    SkumGrönBanan skrev 2020-11-11 14:36:01 följande:

    Men nej! Jag lider verkligen med dig ???? Förstår att du tvivlar på hoppet men just därför kommer jag hoppas åt dig, och jag hoppas till och med att besöket nästa vecka säger nåt annat för dig. Vilken vecka borde du vara i?


    Tack fina du, det värmer verkligen! Jag borde vara i vecka 8 nu, 7+3. Det var totalt tre läkare som tittade. Usch, känner bara hur tiden går och går. Snart börjar åldern kicka in också som bara kommer göra det svårare. Hur mår du nu efter ditt missfall?
  • bananmilkshake
    SkumGrönBanan skrev 2020-11-11 21:38:09 följande:
    Okej så pass, då förstår jag att det känns tufft. Just det här med hopp är intressant. Just nu är det det jag lever på, känner mig nästan naivt hoppfull att det ska ta sig snart igen. Men förstår också hur jag skulle dyka mentalt om det inte skulle ta sig igen och det snart. Väntan är en sjuk pina!

    Jag fyller snart 37. Jag hade bestämt att inte få fler barn efter att jag fyllt 35. Men min gubbe har varit svårövertalad, ända tills i somras. Tog ut spiralen och det tog sig sjukt nog på första försöket, även om det sen blev missfall. Därför hoppas jag att det kommer gå lika snabbt nu även om jag förstår att det inte är en garanti...

    Nu har i alla fall blödningen nästan slut och jag tror att det är ägglossningen på g. Så ja jag lever på hoppet. Du måste med våga hoppas igen!

    Ja, hoppet är verkligen konstigt. Just nu känner jag att jag absolut inte kommer tillåta mig att bli glad om det blir en till gång, samtidigt vill jag bara få allt klart så vi kan prova igen. 

    Har du barn sedan innan? Jag fyller 35. Önskar jag hade haft möjlighet att börja tidigare, å andra sidan träffade jag min sambo lite senare i livet och jag hade aldrig velat göra det här med någon annan. Jag hoppas det går snabbt för er igen! Mitt första missfall tog sig också på första försöket, och det här nu på andra. Det är en liten tröst iaf. 


    Jaa, så härligt! Tack, det hjälper verkligen att höra det. Jag ska försöka! 

  • bananmilkshake
    Zia29 skrev 2020-11-12 18:58:22 följande:

    Nej, fy vad tråkigt att höra! :( Är verkligen så ledsen för er skull! <3 Förstår att man ger upp hoppet, men ge inte upp det även om det känns skit just nu. Ni SKA få ert lilla gryn! <3


    SkumGrönBanan skrev 2020-11-12 18:59:16 följande:

    Jag har två barn sen tidigare, en på 9 och en på 6. Jag har alltid önskat en till medan min man absolut inte kunnat tänka sig det, tills i sommar då. Och även om det var "för sent" utifrån vad jag ställt mig in på så vill jag nu inget hellre än att få till vår tredje. Och han vill med!

    Vi får se hur det går. Just nu är min kropp svårläst. Jag förstår inte om det är ägglossning, mens på g eller bara sviter av missfallet som ger mig allehanda krämpor. Det här var mitt första missfall så har ju inget att jämföra med.

    Det var nån som i ett annat sammanhang i livet tipsade mig om att jag skulle passa på att ta ut glädje och hopp i förskott. För även om det skiter sig i slutänden så kommer man bli ledsen då - oavsett du var glad eller inte i det första läget. Fundera på det du med oavsett hur det fortlöper för dig...


    Tack så jättemycket till er båda för er omtanke och stöd. <3 Jag var kluven redan innan det här missfallet kring hur jag tänkte med det där att vara glad, att ta ut glädje i förskott osv. Jag ska försöka tänka att varje ny gång är värd att hoppas på och glädjas åt. Och även om det inte blir nåt så var den lilla klumpen värd att jag gladdes över den.
  • bananmilkshake

    Usch, det har varit jobbiga dagar. Jag har helt slut på ork och energi, ligger mest i soffan. Det tog hårt det här. Men man ska väl tillåta sig att sörja också. Hur mår ni andra? 

  • bananmilkshake
    SkumGrönBanan skrev 2020-11-15 08:09:47 följande:

    Jag förstår att det är dryga dagar för dig! Väntan är drygt när det kommer till det här med graviditet, det är drygt i olika faser. Jag som hoppas bli gravid igen efter missfall går i den dryga väntan mellan ägglossning och mens nu, så det återstår att se hur det blir!

    Lycka till imorgon eller när det nu var du skulle tillbaka!


    Tack, ja det är imorgon. Förra gången kändes det iaf bättre när jag iaf fick börja behandlingen så jag hoppas det blir så nu också.
  • bananmilkshake
    SkumGrönBanan skrev 2020-11-16 14:25:14 följande:

    Hur har det gått?


    Vad gulligt av dig att fråga! Jag har tagit första tabletten, och resten blir inte förrän onsdag. Än så länge känns allt bra, det är en lättnad att komma igång med det hela.
  • bananmilkshake
    SkumGrönBanan skrev 2020-11-16 19:48:05 följande:

    Jag förstår att jag låter skengravid men jag förstår mig verkligen inte på min kropp just nu.

    För 4 veckor sedan var jag gravid i vecka sju men det skulle resultera i ett missfall några dagar senare. Gravidsymtomen försvann direkt, som om man tryckt på en knapp. Allt eftersom har jag också slutat blöda till förra veckan då jag antagligen också fick ägglossning.

    Idag var det som nån tryckte på knappen igen. Molvärken, ryggvärk och illamåendet är här igen.

    Såklart hoppas jag på en snabb graviditet igen, vilket hade kunnat gjort mig skengravid men ändå... Eftersom jag aldrig känt av tiden mellan ägglossning och mens tidigare, så när som på ett upp-och-ner-humör, så känns det bra knepigt. Eller så är det spöksymtom efter missfallet... men jag hoppas på en liten - tänk om man visste!


    Hur har det gått? När har du BIM? Jag håller tummarna!! 
  • bananmilkshake
    SkumGrönBanan skrev 2020-11-23 19:40:51 följande:

    Äsch det var önsketänkande. Började störtblöda ett par dagar efter att jag skrev det där. Både mer och längre än en vanlig mens men tror nog ändå att jag ska se det som mensen. Hoppas att det är det i alla fall för nu vill jag få slut på det som varit så jag kan gå all in på en ny graviditet istället!

    Hur går det för dig?


    Äsch då, typiskt! Jag minns inte, har du haft fler än det senaste missfallet? Min mens efter mitt första mf var mycket rikligare och framförallt längre än min vanliga mens! Jag tror absolut det var mensen du fick!

    Det går väl bra men väldigt segt. Jag blödde rätt sparsamt dagarna efter cytotec men det tog kroppen igen igår och idag... plågsamt att gå och vänta in en mens innan vi börjar om också. Räknade ut när nästa äl blir när vi kan prova igen och om jag har tur så blir det i slutet av december. Så långt kvar. :(
Svar på tråden Vi som är gravida igen direkt efter MA/MF